הכרמלית (צילום: רמי שלוש)
הכרמלית (צילום: רמי שלוש)

נבחרה החברה שתייצר את הכרמלית החדשה

ועדת המכרזים של הכרמלית בחרה בחברת דופלמאייר-גראוונטה לאספקת הקרונות החדשים במקום אלה שנשרפו. לפי ההערכות תחזור הכרמלית לפעולה בספטמבר 2018, ובתקופת ההרצה הנסיעה תהיה בחינם

פורסם בתאריך: 30.7.17 11:08

התאגיד השווייצרי דופלמאייר-גראוונטה נבחר על ידי ועדת המכרזים של הכרמלית לאספקת המערך החדש של קרונות הרכבת התחתית החיפאית. התאגיד מתמחה בייצור רכבות עיליות ותחתיות המונעות באמצעות כבל, והקים מערכים מתקדמים ביותר מ-90 מדינות בעולם. עלות העסקה נאמדת ביותר מ-50 מיליון שקל והיא תמומן ברובה, לטענת עיריית חיפה, מכספי הביטוח של הכרמלית.

בנוסף לקרונות החדשים כוללת העסקה גם החלפה של מכלול התשתיות של הכרמלית והקמת מערכת פיקוד חדשה. כמו כן תותקן מערכת כיבוי אש אוטומטית בכל הקרונות ולא רק בלוחות החשמל. המערכת תותקן בתקרת הקרון ותופעל אוטומטית במקרה של שריפה. בקרונות יותקנו גם תאורה דקורטיבית, מושבים מרופדים ומערכת מיזוג אוויר, ויוצב שילוט המורה על מיקום הרכבת בכל רגע נתון ומציין את הזמן שנותר עד לעצירה בתחנה הבאה. ברציפי התחנות יוצבו לוחות אלקטרוניים שמהם ניתן יהיה ללמוד על אמצעי התחבורה הציבורית העומדים לרשות הנוסעים סמוך לתחנת הכרמלית הרלוונטית.

בתום הקמת מערך התשתיות ואחרי בדיקות תקינות המערכות תחל תקופת הרצה שבמהלכה יוכלו הנוסעים ליהנות מנסיעה בכרמלית ללא תשלום. אחר כך תתאפשר הנסיעה ברכבת באמצעות כרטיסי רב קו.

מנכ"ל עיריית חיפה גדי מרגלית: "העירייה ביחד עם הנהלת הכרמלית עושות את מירב המאמצים כדי שהכרמלית החדשה תהיה אמינה, נוחה ובטוחה יותר לטובת ציבור הנוסעים. הכרמלית חסרה מאוד לציבור גדול של תושבי מטרופולין חיפה, ולכן אנחנו עושים כל מאמץ כדי שהיא תחזור לפעילות מהר ככל האפשר".

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר