ביוב זורם בנחל לוטם
ביוב זורם בנחל לוטם

תושבים מתלוננים: "מפלי ביוב זורמים בנחל לוטם" (וידאו)

לטענת תושבי הכרמל המערבי, למרות תלונות חוזרות ונשנות, תאגיד מי כרמל לא מתקן את זרימת הביוב לתוך הנחל. בינתיים הטבע נהרס והם סובלים ממפגעי ריח ומיתושים

פורסם בתאריך: 4.9.17 15:28

צינור ביוב ראשי שהתפוצץ מזרים זה כמה חודשים מי שופכין לנחל לוטם. מטיילים שעברו לאחרונה בוואדי טוענים שהצמחייה נהרסה, ותושבים המתגוררים מעל הנחל ברחוב דרך הים מתלוננים על מפגעי ריח ועל יתושים. לטענת התושבים, פניות לתאגיד המים מי כרמל נענו בתשובה לקונית שלפיה הנושא טופל, אך בדיקה שערכו תושבים הבוקר מעלה כי הביוב מוסיף לזרום.

 

 

תושב רחוב דרך הים אבי פרוינד, המתגורר מעל ואדי לוטם: "הזרימה היא כל כך חזקה שאני יכול לשמוע אותה עד הבית, וכמובן שאני גם מריח. יש שם ממש מפלי ביוב".

פניתם למי כרמל?

"פנינו למוקד ובכל פעם הם אומרים לנו שהם יתקנו. אולי הם תיקנו משהו, אבל עדיין יש זרימה. זה קו ראשי שמנקז ככל הנראה את הביוב מכל הדירות בחלקו האמצעי והתחתון של רחוב דרך הים וממשיך אחר כך לים. לדעתי זה קו בן 40 שנה, אם לא יותר, שלא הוחלף. אני מטייל לא מעט בנחל לוטם, וכל מי שמבין בערכי טבע מבין את המשמעות של ביוב בנחל".

אסף שחר, תושב הרחוב: "זרימת מי הביוב נשמעת היטב והיא די חזקה. אנחנו סובלים מאוד מהצחנה שמגיעה מהביוב. אני מטייל בנחל לעתים קרובות וממש עצוב לי לראות מה שקורה שם. במשך כל הלילה שבין ראשון לשני היתה זרימה של ביוב. הודענו למי כרמל, ובכל פעם לוקח להם המון זמן עד שהם באים ומתקנים. פעם אחת, לאחר שאמרו לי שהבעיה טופלה, ירדתי לנחל וראיתי שדבר לא טופל. לא ברור לי מה קורה ומדוע אין טיפול יסודי בבעיה. יש כאן מפגע שגם התושבים וגם הטבע סובלים ממנו, אז למה לא נותנים לנו פתרון?".

מתאגיד מי כרמל נמסר בתגובה: "כל דיווח על מפגע בוואדי נבדק ומטופל באופן מיhדי, וכך היה גם השבוע. תאגיד מי כרמל מבצע עבודות מנע לקווי הביוב והשוחות בוואדי באופן שוטף. התאגיד רואה בהחלפת הקו המדובר נושא חשוב ובעייתי. עובדים נכנסו תוך סיכון לוואדי והתברר כי העבודה לא תוכל להתבצע ללא כלים הנדסיים כבדים. בעבר נתקל התאגיד בהתנגדות רחבה לכל כניסה לעבודה לצורך הסדרת מערכת הביוב, ולכן אינו פועל עד להסדרת ההבנות וההסכמות".

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר