מועצת העיר חיפה (צילום: אריאל מזרחי)
מועצת העיר חיפה (צילום: אריאל מזרחי)

ההגירה השלילית מחיפה תידון במועצת העיר

חבר המועצה אביהו האן הגיש הצעה לסדר שלפיה תורה המועצה להנהלת העיר להקים צוות מקצועי שיבצע בדיקה מעמיקה לבחינת הסיבות להגירה השלילית ויגיש את ממצאיו תוך חודשיים

פורסם בתאריך: 1.10.17 17:43

החרפת ההגירה השלילית מחיפה תידון בישיבת מועצת העיר ביום שלישי בעקבות הצעה לסדר שהגיש חבר המועצה אביהו האן מסיעת הירוקים שבאופוזיציה. הצעתו של האן כוללת הצעת החלטה אופרטיבית ולפיה תורה המועצה להנהלת העיר להקים צוות מקצועי שיבצע בדיקה מעמיקה לבחינת הסיבות להגירה השלילית ויגיש למועצה את ממצאיו תוך חודשיים.

ההצעה לסדר הוגשה על ידי האן בעקבות נתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה (הלמ"ס) שנחשפו ב"כלבו – חיפה והצפון", ולפיהם בשנת 2016 גדל היקף ההגירה השלילית מחיפה לכ-2,600 תושבים.

בהצעתו כתב האן: "שוב אנו מקבלים מהלמ"ס נתון מדאיג ביותר של התעצמות ההגירה השלילית מחיפה. זהו מצב חמור ביותר לחיפה, והחמור מכך הוא שראש העיר אינו מוכן לדון בצעדים הנדרשים להתמודד עם המציאות הבעייתית הזו. תקוותי היא שבהצעה לסדר זו יתעוררו חברי הקואליציה העירונית ויאמרו לראש העיר 'יש לנו בעיה שדורשת טיפול. לא נוכל לטמון את ראשנו בחול'. זוהי למעשה שנה שישית ברציפות של הגירה שלילית משמעותית מחיפה, וברור לכולנו שמקורה בנטישה המונית של הצעירים מחיפה. נדרשים מעשים אופרטיביים מהירים כדי לעצור את הסחף של נטישת הצעירים של חיפה לערים אחרות. אין לנו את הלוקסוס של אי נקיטת עמדה. לכן אני מציע למועצת העיר לקבל הצעת החלטה להקמת צוות שיכין תוכנית חירום לעצירת ההגירה השלילית מחיפה".

בפנותו אל ראש העיר יונה יהב הוסיף האן בהצעתו: "האחריות היא של ראש העיר לנקיטת פעילות אקטיבית לשינוי המציאות הקשה הזו, אחרת זו תהיה בכייה לדורות והמשך הנטישה יביא להידרדרות קשה של העיר כלכלית וקהילתית. היום בשנת 2017 אין לך את הלוקסוס לדחות את הצעתי זו. הבעיה קיימת ולא ניתן לטאטא אותה מתחת לשטיח. גם היכולות הגבוהות של יועצי התקשורת שלך וההשקעות העצומות במערך יחסי הציבור והדוברות לא יוכלו לתקן את המצב. נדרש לבצע באופן מיידי מגוון רחב של פעילויות לתיקון המצב".

תגובת לשכת ראש העיר תפורסם לכשתתקבל.

 

אביהו האן

אביהו האן

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

3 תגובות
  1. 1

    תתנו הקלות לצעירים, ותפתחו איזורי מסחר ותרבות חדשים לצעירים,
    קיצר שינקין, פאבים מסעדות חיים.
    והצעירים יחזרו.

  2. רמי חן

    שנים של בריחת אוכלוסיה מהעיר (9800 תושבים רק ב- 2016, ואני בטוח שהאוכלוסייה הנוטשת היא היותר חזקה), מעידים יותר מכל על ההתדרדרות של העיר ובמיוחד על תרומתו הרבה של העומד בראשה – תמיכה ארוכת שנים במפעלים מזהמים, תמיכה בהעברת חומרים מסוכנים בתוך העיר ובנמל, אי שמירה על היופי הייחודי ועל נכסי העיר היקרים מפז שאט אט נהרסים – החוף והים, הכרמל הירוק, הנוף, הטבע בוואדיות, תשתיות בלתי נסבלות ועוד ועוד.
    עצוב. עצוב מאד לעירנו ולתושביה שאין מי שדואג לה.

  3. אחד העם

    כולם יודעים את המציאות, אבל הורסים את העיר בטוענת ה"פיתוח" הקדושה. כל הייחוד של חיפה היא בשטחים הירוקים – גבעת זמר, גבעת העיזים ועוד. השמדת שטחים ירוקים בעיר מזוהמת כמו חיפה הוא לא פיתוח – זהו פשע נגד התושבים ונגד צביון העיר

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר