השריפה הגדולה בחיפה בנובמבר 2016 (צילום: רמי שלוש)
השריפה הגדולה בחיפה בנובמבר 2016 (צילום: רמי שלוש)

שנה לאחר השריפה הגדולה: תתואם פעילות הסיוע לבעלי מוגבלויות

כחלק מהמסקנות של שירותי הרווחה העירוניים בחיפה, פעילויותיהם של גורמי הסיוע יתואמו כדי לסייע לבעלי מוגבלויות בהתמודדות עם מצבי לחץ ועם משברים

פורסם בתאריך: 3.10.17 13:20

גורמי טיפול וסיוע לילדים ולמבוגרים עם מוגבלויות לא היו מתואמים ביניהם בזמן השריפה הגדולה בחיפה בנובמבר 2016 וסייעו כל אחד בנפרד למי שביקש עזרה – כך עולה ממסקנות בדיקה שערכו שירותי הרווחה העירוניים בנושא. מסקנות אלה הובילו את אגף הרווחה בעיריית חיפה לערוך כנס בנושא טיפול בילדים ובמבוגרים בעלי מוגבלויות בחירום במטרה להדק את הקשר בין מנגנוני העבודה והגופים השונים המטפלים באנשים עם מוגבלויות.

בכנס השתתפו 100 נציגים מ-30 ארגונים טיפוליים, נציגי משרד הרווחה ותושבים בעלי מוגבלויות, ונבחן בו שיתוף הפעולה בארבעה מעגלים מרכזיים – הגיל הרך, חינוך, תעסוקה וקהילה – כאשר בכל מעגל נבדק הקשר בין העוסקים בתחום לבין מקבלי הסיוע.

מנהלת מחלקת שיקום במערכת שירותים חברתיים וקהילה (אגף הרווחה) ענת בן צבי מציינת כי חוסר התיאום בין הגורמים המטפלים גרם למצבים שבהם אנשים שביקשו סיוע קיבלו את אותו הטיפול מכמה גורמים שונים מבלי שגורם אחד יודע על פעילותו של גורם שני – מצב שגרם למועקה אצל חלק ממבקשי העזרה.

מסקנה נוספת שאליה הגיעו אנשי הרווחה היא שבדרך למציאת פתרון לבעיות יש לשתף לא רק את הגורמים המטפלים אלא גם את בעלי המוגבלויות ואת משפחותיהם מכיוון שרק הם יודעים להסביר מהי המהות של הבעיה שבה הם נתקלו. בן צבי: "זוהי הסיבה שבגללה היה לנו חשוב לשבת בכנס ביחד איתם ולקבל מידע מהם על הצרכים שלהם כדי שבהמשך נקבל החלטות".

בכנס הוחלט לקבוע נוהל שיגדיר את תחום הטיפול הייחודי של כל ארגון מסייע כדי למנוע כפילויות, וכן להמשיך להיפגש סביב שולחנות עגולים בקבוצות קטנות של אנשי מקצוע ואנשים בעלי מוגבלויות ובני משפחותיהם כדי לדון בפירוט על הכלים ועל דרכי הטיפול של מערכת הרווחה בבעלי המוגבלויות על מנת לסייע להם בהתמודדות במצבי משבר ולחץ.

 

הכנס של שירותי הרווחה בעיריית חיפה (צילום: ראובן כהן)

הכנס של שירותי הרווחה בעיריית חיפה (צילום: ראובן כהן)

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר