גדי מרגלית (צילום: צבי רוגר)
גדי מרגלית (צילום: צבי רוגר)

נדחתה הצעה לסדר לבחינת ההגירה השלילית

מועצת העיר חיפה דחתה ברוב של 17 מול שלושה את ההצעה של אביהו האן מסיעת הירוקים להקים צוות מקצועי שיבחן את ההגירה השלילית. מנכ”ל העירייה גדי מרגלית: “אנו מודעים לתופעה ונלחמים בה”

פורסם בתאריך: 4.10.17 08:01

ברוב קולות הנשען על חברי הקואליציה של יונה יהב דחתה מועצת העיר בישיבתה אתמול (שלישי) הצעה לסדר לבדיקת הסיבות להגירה השלילית מחיפה. את ההצעה הגיש חבר המועצה אביהו האן מסיעת הירוקים שבאופוזיציה, שביקש שהמועצה תאשר הקמת צוות מקצועי שיבצע בחינה מעמיקה של הסיבות להגירה השלילית מחיפה בשנה שעברה.

ההצעה לסדר הוגשה על ידי האן בעקבות נתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה (הלמ”ס), שנחשפו ב”כלבו – חיפה והצפון”, ולפיהם בשנת 2016 גדל היקף ההגירה השלילית מחיפה לכ־2,600 תושבים.

בהצעתו כתב האן: “שוב אנו מקבלים מהלמ”ס נתון מדאיג ביותר של התעצמות ההגירה השלילית מחיפה. זהו מצב חמור ביותר לחיפה, והחמור מכך הוא שראש העיר אינו מוכן לדון בצעדים הנדרשים להתמודד עם המציאות הבעייתית הזו. תקוותי היא שבהצעה לסדר זו יתעוררו חברי הקואליציה העירונית ויאמרו לראש העיר ‘יש לנו בעיה שדורשת טיפול. לא נוכל לטמון את ראשנו בחול’. זוהי למעשה שנה שישית ברציפות של הגירה שלילית משמעותית מחיפה, וברור לכולנו שמקורה בנטישה המונית של הצעירים מחיפה. נדרשים מעשים אופרטיביים מהירים כדי לעצור את הסחף של נטישת הצעירים של חיפה לערים אחרות. אין לנו את הלוקסוס של אי נקיטת עמדה. לכן אני מציע למועצת העיר לקבל הצעת החלטה להקמת צוות שיכין תוכנית חירום לעצירת ההגירה השלילית מחיפה”.

הצעתו של האן נדחתה לאחר ש־17 חברי מועצה הצביעו נגדה לעומת שלושה חברי מועצה בלבד שתמכו בה, אך לפני ההצבעה הציג מנכ”ל העירייה גדי מרגלית את העמדה המפורטת של הנהלת העירייה בסוגיית ההגירה השלילית. דבריו של מרגלית שיקפו הכרה של הנהלת העירייה בבעיה ומאמצים לפתור אותה באמצעות פעולות להגדלת היצע הדיור והיצע התעסוקה האיכותית בעיר.

“אנו לא צריכים להקים צוות כי הנושא זוכה להתייחסות מקיפה של המינהלים בעירייה ושל חלק מהתאגידים העירוניים”, אמר מרגלית, “אנו מזהים כמה אופנים שבהם אנו צריכים לטפל בבעיית נטישת הצעירים, שחלקם עוברים לתל אביב וחלקם, בעיקר זוגות צעירים, עוברים לפריפריה של חיפה. לגבי הקבוצה השנייה, הטיעון שלפיו זיהום האוויר הוא הסיבה לעזיבת חיפה אינו רלוונטי כי זיהום האוויר תופס אותנו בכל מקום באזור. זה מביא אותנו לבעיה אחרת של היצע בנייה. כדי להחזיק צעירים צריך היצע נדל”ני. אנו צריכים בנייה למגורים שתהיה במחירים שיתחרו בפריפריות של המטרופולין. נוסף על כך אנו צריכים עוד כ־15,000 מקומות עבודה איכותיים בשכר סביר וגבוה. נעשים כמה צעדים בנושא, ובהם קידום הקמת מתחמים לוגיסטיים ומתחמי הייטק במפרץ. אנו מודעים לתופעת ההגירה השלילית ונלחמים בה. גם בתל אביב יש נטישה של צעירים, וכך גם בניו יורק ובלונדון. השאלה היא איך מייצרים את הדלת המסתובבת להגירה חיובית לעיר”.

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר