מדוזה (צילום: אמיר יורמן)
מדוזה (צילום: אמיר יורמן)

מדוזות: מחופי הים לצלחת בבית

צוות של מדענים מאוניברסיטת חיפה ומ-14 מוסדות מחקר בעולם בודקים את האפשרויות להפיק מאכל לבני אדם ממדוזות. לטענת החוקרים, כאשר ניתן יהיה להיפטר מהמרקם הרירי של המדוזה אפשר יהיה לאכול אותה

פורסם בתאריך: 24.10.17 16:22

צוות של מדענים מאוניברסיטת חיפה חוקר ביחד עם 14 מוסדות מחקר אחרים בעולם את האפשרויות להפיק מאכל לבני אדם מהמדוזות שמגיעות בין השאר לחופי חיפה. לטענתם של החוקרים, כאשר ניתן יהיה להיפטר מהמרקם הרירי של המדוזה אפשר יהיה לאכול אותה.

בראש צוות המחקר בארץ עומדים חוקרים ממכון גרמני לחקר האוקיאנוס שקיבלו מהאיחוד האירופי שישה מיליון שקל לביצוע המחקר אשר כולל גם בדיקת אפשרות לשימושים נוספים. בין החוקרים נמצאים ד"ר דרור אנג'ל וד"ר שירה פרידמן מהאוניברסיטת חיפה שבוחנים את האפשרות להפוך את המדוזות למסנן ביולוגי, בעוד שצוותים נוספים בוחנים את האפשרות להשתמש במדוזות כמזון לגידול דגים וכמקור להפקת מוצרי קוסמטיקה.

באוניברסיטה מציינים כי למרות שהמדוזות נמצאות בכדור הארץ כבר יותר מ-40 מיליון שנה, לחוקרים אין עדיין די מידע על אודותיהן, על הסיבות להתרבותן ועל מסלול נדידתן. מה שידוע הוא שהמדוזות פוגעות בתיירות ובתחנות כוח, ושפגיעתן של רבות מהן גורמת לצריבה ובמקרים מסוימים גם למוות.

 

 

 

ד"ר אנג'ל: "התחממות של מי הים ביחד עם דיג יתר הם חלק מהסיבות שגרמו למדוזות לפרוח. כעת אנחנו רוצים לבחון אם גם אנחנו יכולים ליהנות מהפריחה הזו".

איך יוצרים ממדוזה מסנן ביולוגי?

"אנחנו יודעים שהריר של כמה מינים של מדוזות מדביק חלקיקים מיקרו פלסטיים שהם תוצר לוואי מזהם בתעשייה, ומאפשר לנו לרכז אותם. אנחנו רוצים לבחון איך להשתמש ביכולת הזאת כדי ליצור מסנן ביולוגי שאפשר יהיה להתקין במפעלים ליצור חומרים פלסטיים ובתחנות לטיפול בשפכים".

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר