בית הספר הטכני של חיל האוויר (צילום: קובי פאר)
בית הספר הטכני של חיל האוויר (צילום: קובי פאר)

בית הספר הטכני עובר לכרמיאל

משרד האוצר ומשרד הביטחון חתמו על הסכם לפינויו של בית הספר הטכני של חיל האוויר ממפרץ חיפה. הקרקע שתפונה עתידה לשמש כעורף לנמל המפרץ ולהרחבת פארק הקישון

פורסם בתאריך: 24.10.17 17:12

הסכם לפינוי בית הספר הטכני של חיל האוויר ממפרץ חיפה לכרמיאל נחתם היום (שלישי) בין משרד האוצר למשרד הביטחון. הסיכום הושג בתום משא ומתן ממושך בהובלתם של סגן שר האוצר יצחק כהן ומנכ"ל משרד הביטחון אלוף (מיל') אודי אדם. השטח שיתפנה ישמש כעורף לוגיסטי לנמל המפרץ החדש.

בהודעה לעיתונות שיצאה מדוברות משרד האוצר נכתב: "מתחם בית הספר הטכני בחיפה יפונה לטובת שטחי עורף נמל כגון מרכזים לוגיסטיים של חברות ענק, אשר צפויים לספק מנוף כלכלי עירוני משמעותי ולספק תעסוקה איכותית למטרופולין". עוד נכתב בהודעה: "שטחי בית הספר הטכני ישמשו גם כחלופה לשטחים שיועדו למטרה זו בפארק הקישון. כך מאפשר ההסכם להעניק למטרופולין חיפה פארק מטרופוליני לתועלת הציבור אשר יהווה ריאה ירוקה, יאפשר שימור ערכי טבע ונוי ויהווה אטרקציה תיירותית. הפינוי יאפשר גם את הרחבת פעילות שדה התעופה בחיפה שיקלוט באופן זמני את פעילות התעופה הכללית משדה התעופה בהרצליה".

בהודעה נכתב כי נקבעו לוחות זמנים לפינויו של בית הספר הטכני, אך הם לא צוינו.

 

 

בית הספר האכני חולש על כ-640 דונם הגובלים בנמל חיפה המזרחי, והוא נחשב לאחת מעתודות הקרקע האחרונות במפרץ חיפה שעתידות לשמש כעורף לנמל המפרץ הנבנה בימים אלה.

שר האוצר משה כחלון: "זהו הסכם ענק שהוא המשך ישיר למדיניות שאנחנו מובילים לפינוי מחנות צה"ל לטובת הגדלת היצע הדירות בלב אזורי הביקוש וחיזוק הפריפריה. ההסכם יאפשר פיתוח של אזורי תעסוקה, תיירות ומסחר ובנייה של 650 יחידות דיור באחד מהאזורים האטרקטיביים בישראל. בנוסף מבסס ההסכם את חיפה כעוגן הכלכלי של הצפון ומאפשר את הוצאתו לפועל של פארק נחל הקישון ואת פיתוח עורף נמל שבו יוקמו מרכזים לוגיסטיים מודרניים, פארקים לתעשייה ומוקדי תעסוקה איכותיים".

שר הביטחון אביגדור ליברמן: "משרד הביטחון ממשיך לפנות בסיסים צבאיים ומתקנים ביטחוניים, והתמורה עבור מדינת ישראל ואזרחיה היא כפולה. מצד אחד אנו מעבירים בסיסים לפריפריה ומחזקים אותה, ומצד שני מפנים אזורי ביקוש למגורים, למסחר ולתעשייה ברחבי הארץ. העתקת בית הספר הטכני לכרמיאל הוא דוגמה טובה לכך. המהלך יחזק את העיר ואת הגליל, ויתרום לפיתוחו ולשגשוגו של האזור כולו. משרד הביטחון מחויב להמשיך בתהליך חברתי היסטורי שמגשים את החזון הציוני".

ראש העיר חיפה יונה יהב: "ההסכם שנחתם היום הופך את החלום שלנו למציאות. החזון של נמל חיפה מתממש והופך לתוכנית מעשית וישימה, יוקמו מתחמים חדשים של פארקים ומיזמי תיירות, ויתווספו עוד אלפי מקומות תעסוקה. אני מודה לשר האוצר, לשר הביטחון ולשר התחבורה על ההסכם שישנה את פניה של חיפה".

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

3 תגובות
  1. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    כואב ועצוב לשמוע שהטכני עוזב את העיר אבל זה לא בגלל הנמל זה כי בגלל העירייה שחושבת לטובת העשירים ואני לא יתפלה אם השלב הבא זה שיפנו את את חייל האוויר בכרמל הצרפתי לטוב פרוייקט מגורם כזה או אחר העירייה לוקחת לאט לאט שטחים עירוניים וצבאיים לטובתם של קבלנים עשירים . וצריך לבדוק טוב טוב איך עוצרים את זה כי כול פרויקט בנייה גורם לעשרות חזירי בר לצאת לרחוב ולגינות בתים כדי לחפש אוכל וזה מאוד מסוכן וניתן לראות את זה כול לילה ברמת התשבי בעיקר ברחוב לאונרדו דה וינצי שהעירייה לא שיקמה תיקנה ושיפצה למעלה מ35 שנה בגלל שהוא רחוב מאוד מאוד פנימי ולא רואים אותו וחבל מאוד

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר