ישיבת ההתנעה של פורום הרבנים (צילום: ראובן כהן)
ישיבת ההתנעה של פורום הרבנים (צילום: ראובן כהן)

פורום רבנים ייעץ ליהב בענייני דת

את הקמת הפורום יזם חבר מועצת העיר חיפה שי בלומנטל כדי למלא את החלל הרוחני-דתי שנותר לאחר פטירתם של שני רבני העיר. בלומנטל: "הרבנים שחברים בפורום הם רבנים שמחוברים למדינה ולא רבנים חרדים"

פורסם בתאריך: 29.10.17 18:35

פורום רבנים ייעץ לראש העיר חיפה יונה יהב בענייני דת. ישיבת ההתנעה של הפורום התקיימה בשבוע שעבר בהיכל העירייה בראשותם של יהב ושל היוזם והמוביל של הפורום חבר מועצת העיר שי בלומנטל (הבית היהודיׂ).

הקמת הפורום נועדה כדי למלא את החלל הרוחני-דתי שנותר לאחר פטירתם של שני רבני העיר – שאר ישוב כהן ושלמה שלוש. בפורום חברים רבני שכונות, רבני קהילות וראשי ישיבות, והוא יעסוק בהפצת היהדות בקרב תושבי העיר בשיתוף עם המועצה הדתית וגורמי מקצועיים בעירייה.

הפורום שיתכנס אחת לחודש אמור להיפגש בקרוב עם גורמי מקצוע בעירייה ולדון בנושא הפצת היהדות בעיר. לאחר מכן מתוכננת לחברי הפורום פגישה עם נציגי המועצה הדתית כדי לדון בשיתוף הפעולה בין שני הגופים.

 

 

בלומנטל: "יזמתי את הקמת הפורום מכיוון שכאדם דתי וכחבר מועצת העיר אני מרגיש שיש חלל בעיר בנושא דת כי אין יותר רבנים ראשיים בחיפה. פניתי לכל רבני הציונות הדתית – המגזר שאליו אני שייך – שנושאים בתפקיד דתי כמו רבני שכונות, רבני קהילות וראשי ישיבות שיצטרפו לפורום, ואני שמח שהם נענו. יהב הציב לפורום אתגר להנחיל את היהדות לכל תושבי העיר".

האם הזמנתם גם את הרבנים השייכים ליהדות החרדית?

"הרבנים שחברים בפורום הם רבנים שמחוברים למדינה ולא רבנים חרדים. כולם שירתו בצבא, כולם מאמינים במדינת ישראל, והמטרה שלהם היא להרבות שלום".

מהי חשיבותו של הפורום?

" זהו פורום רוחני-דתי שיעמוד לימין העיר. צריך גוף שייעץ לעירייה בענייני דת וצריך שתהיה כתובת לראש העיר ולהנהלת העיר כי כיום אין כתובת כזו. הפורום ייתן מענה לשאלות מעשיות שקשורות לעיר, כמו למשל החיים המשותפים בין דתיים לאלו שאינם דתיים ובין יהודים לאלו שאינם יהודים. אם למשל תעלה סוגיה של מלחמות דת בין דתיים לאלו שאינם דתיים וראש העיר יתבקש לקבל החלטה, אפשר יהיה לכנס את הפורום כדי שיסייע".

הפורום יעסוק גם בענייני הלכה?

"הפורום הזה לא יעסוק בענייני הפרט, לכך יש רבנים שכונתיים וקהילתיים, אלא רק בטובת הכלל ובחיי העיר".

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר