טבע עירוני בחיפה: צב יבשה מצוי במורדות נוה שאנן (צילום: יחידת סקרי טבע עירוני, החברה להגנת הטבע)

עיריית חיפה בין 24 רשויות שביצעו סקר טבע עירוני

המשרד להגנת הסביבה פרסם קול קורא להענקת תמיכה כספית להכנת סקרי טבע עירוני ביישובים העירוניים. מטרת הסקר היא ליצור תמונת מצב עדכנית של אתרי הטבע בעיר במטרה לסייע בהליכי תכנון ופיתוח

פורסם בתאריך: 5.11.17 17:48

לפי נתונים שמסר היום המשרד להגנת הסביבה, עיריית חיפה נמנית עם 24 רשויות מקומיות שביצעו בתחומן סקר טבע עירוני כוללני. לפני כשבועיים פרסם המשרד קול קורא המדווח לרשויות המקומיות על אפשרות לקבלת תמיכה כספית מהמשרד להכנת סקרי טבע עירוני ביישובים העירוניים. 24 רשויות מקומיות כבר ביצעו סקרי טבע עירוני, שמטרתם היא ליצור תמונת מצב עירונית עדכנית של אתרי הטבע בעיר במטרה לסייע בהליכי תכנון ופיתוח למקבלי ההחלטות ולהציג בפניהם את הידע המקצועי, הנגיש והעדכני ביותר בתחום.

"נתוני הסקר מוטמעים במאגר מידע ממוחשב אשר מסייע למקבלי ההחלטות ולמתכננים לזהות את המצאי הטבעי הקיים ולהכירו, ולנקוט פעולות להגנתו במסגרת תהליכי התכנון והפיתוח, ובכך לקדם את המערכות הטבעיות ובתי הגידול בעיר למצבם האופטימלי ולהפוך אותם לחלק בלתי נפרד מהעיר", נכתב בהודעת המשרד להגנת הסביבה.

 

 

לאחרונה גיבש המשרד בשיתוף עם החברה להגנת הטבע מסמך מדיניות ארצית לטבע עירוני שנועד להנחות את הרשויות המקומיות כיצד יש לסקור טבע עירוני בשטחן וכיצד לנהל אותו באופן שייטיב עם איכות החיים של תושבי הערים ועם ערכי הטבע שבהן. מטרת הקול הקורא הנוכחי היא לפעול ליישום מסמך המדיניות.

לצורך תמיכה במימון הסקרים הקציב המשרד 540,000 שקל, שבכוונתו לחלק לרשויות מקומיות שבקשות התמיכה שלהן יתקבלו על ידו לאחר הליך בחינה. אלא שבהודעת המשרד הותנתה הגשת בקשה לתמיכה בכך ש"לא נעשה משנת 2010 ברשות המקומית נשוא הבקשה סקר טבע עירוני". במענה לשאלת "כלבו – חיפה והצפון" אם עיריית חיפה רשאית להגיש בקשה לתמיכה להכנת הסקר נמסר מדוברות המשרד להגנת הסביבה: "עיריית חיפה ביצעה סקר טבע עירוני בשנים 2011 ו-2012 בתמיכת המשרד להגנת הסביבה. לפיכך ובהתאם למצוין בקול הקורא הנוכחי חיפה אינה עומדת בתנאי הסף לקבלת התמיכה. המשרד מעוניין לתמוך ברשויות שטרם ביצעו סקר טבע עירוני וקורא לרשויות אלו להגיש בקשה לתמיכה באמצעות הקול הקורא".

מהחברה להגנת הטבע נמסר כי סקר הטבע העירוני שנערך בחיפה הוא זמין ופתוח לציבור, אך היא סבורה ש"יש מקום להיערך לעדכון הסקר בשנים הקרובות".

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר