חניות מסומנות בירוק ברחוב הגליל (צילום: חן רפטר)
חניות מסומנות בירוק ברחוב הגליל (צילום: חן רפטר)

"כיצד נמצאו חניות ל-Car2Go, ולאזרחים ותיקים לא?"

חברי מועצת העיר חיפה אלי לנדאו וישראל סביון הגישו שאילתה לראש העיר שבה הם מותחים ביקורת על מה שהם מכנים "נישול שטחי חניה ציבורית" לטובת מיזם המכוניות. לטענתם "לא התקיים דיון. קיבלנו מידע בדיעבד"

פורסם בתאריך: 20.11.17 16:08

שניים מחברי מועצת העיר חיפה – יו"ר סיעת הגמלאים אלי לנדאו וישראל סביון מסיעת אוהבי חיפה אשר חברים בקואליציה העירונית – מתחו ביקורת על עיריית חיפה בטענה שהיא גזלה מהציבור מאות חניות לטובת מיזם Car2Go ללא דיון מקדים במועצת העיר ומבלי לקבל את אישור המועצה לכך. במקביל הם מבקרים את העירייה על כך שהיא מצאה בקלות רבה 300 מקומות חניה למיזם, בעוד שבקשתם לאפשר לגמלאים לחנות בחינם בעיר נענתה בסירוב בטענה לחוסר מקום. יצוין כי בשבוע שעבר הוגשה עתירה נגד המיזם על ידי עמותת שומרי הסף.

"ראש העיר מתנגד זה שנים ובתקיפות להסדר כלשהו לטובת אזרחים ותיקים בטענה שהגמלאים יתפסו את מעט מקומות החניה בעיר, והנה התחולל נס ונמצאו הרבה מקומות חניה לטובת חברה מסחרית", נכתב בשאילתה שהגישו השניים לראש העיר ינה יהב. הם מבקשים לדעת בין השאר "למי וכמה שילמה Car2Go בגין הזכות לנשל שטחי חניה ציבוריים לתועלתה הבלעדית ולעשיית רווחים?", ומוסיפים כי "חניות אלו נגזלו מהציבור הרחב לכל שעות היממה ולצמיתות. כתוצאה מכך קטן משמעותית מספר מקומות החניה המעטים מלכתחילה במרכז העיר, אשר יחסרו לתושביה".

 

 

בשיחה עם "כלבו – חיפה והצפון" אמר לנדאו: "כיצד נמצאו חניות ל-Car2Go, ולאזרחים ותיקים לא? אנחנו רוצים לדעת מהו הרווח של העירייה מהמיזם. אני יודע שהעירייה מקבלת איזשהו סכום על מקומות החניה הציבוריים שנגרעו, אבל אני לא יודע כמה. בתמימותי חשבתי שמכוניות Car2Go יחנו כמו כל המכוניות בעיר במקומות שבהם מותר לחנות. לאחר שנגרעו החניות פנו אלי דיירים המתגוררים ברחוב הצלפים בשכונת רוממה הישנה וסיפרו שיש להם מצוקת חניה ברחוב. מדובר ברחוב קטן. יש שם גן ילדים ובשעות הצהריים אין בכלל מקומות חניה. יש שם אסיפות הורים בערב וגם אז אין מקומות חניה פנויים. נוסף על כך יש ברחוב בית כנסת, ולמרות זאת גרעו ממצבת החניות ברחוב שני מקומות לטובת מיזם".

למה לא התרעתם על הבעיה באחת מישיבות המועצה לפני שהפרויקט החל?

"רק בישיבת מועצת העיר האחרונה הסבירו לנו על המיזם בדיעבד. לא התקיים דיון ולא היתה הצבעה. דיברו איתנו רק אחרי שהחניות סומנו והחוזה נחתם. אני לא נגד הפרויקט, אבל התושבים וחברי מועצת העיר לא ידעו על גריעת מקומות החניה. זו היתה הפתעה".

מעיריית חיפה נמסר בתגובה: "מיזם הרכב החשמלי השיתופי הוא פרויקט סביבתי משותף לעיריית חיפה, למשרד להגנת הסביבה ולקק"ל. המיזם מבוצע במסגרת המאבק להפחתת זיהום האוויר מתחבורה באמצעות מעבר לכלי רכב חשמליים, הורדת מספר הרכבים הפרטיים מהכבישים וסיוע לאלו שאין באפשרותם להחזיק רכב פרטי. חברת Car2Go היא החברה היחידה שיכולה לספק את השירות העומד בבסיס הקול הקורא שפרסם המשרד להגנת הסביבה, ומכאן ההתקשרות בינה לבין עיריית חיפה. ההתקשרות עם החברה אושרה פעמיים בוועדת המכרזים המורכבת מחברי מועצת העיר, שבה חבר גם לנדאו, אשר מהווה את הזרוע הארוכה של מועצת העיר בכל הקשור להתקשרויות של העירייה עם גורמי חוץ".

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. רחוב הסייפן

    איך ? כי יונה יהב ועירייה לא סופרים אתכם הכל כדי להכניס כסף לעירייה
    מעניין מי מרוויח מכל זה

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר