קורס חילוץ והצלה שעוברים התלמידים (צילום: דוברות עיריית חיפה)
קורס חילוץ והצלה שעוברים התלמידים (צילום: דוברות עיריית חיפה)

2,000 תלמידים ייתנו סיוע ראשוני ברעידת אדמה

לפי ההערכות יידרש לכוחות פיקוד העורף יותר מיממה כדי להגיע אל השטח, ולכן בימים אלה עוברים כ-2,000 תלמידי כיתות י' בחיפה קורס של חילוץ והצלה

פורסם בתאריך: 2.1.18 08:17

כ-2,000 תלמידים מכיתות י' מבתי הספר בחיפה עוברים בימים אלה הכשרה כדי לתת סיוע ראשוני במקרה של רעידת אדמה עם נפגעים. לפי הערכת אגף הביטחון בעיריית חיפה, במקרה של אסון המוני כתוצאה מרעידת אדמה יידרש לפיקוד העורף יותר מיממה כדי להגיע אל השטח, והתלמידים יהיו הראשונים שייקראו לעזור ויתבקשו לארגן סביבם ילדים נוספים שיסייעו להם במלאכת החילוץ. הכשרת התלמידים מתבצעת על ידי פיקוד העורף בשיתוף משרד החינוך, ויצוין כי גם עובדי עירייה עוברים בימים אלה קורס חילוץ מתקדם כדי לסייע בשכונות שבהן הם גרים.

מנהל אגף הביטחון בעירייה יאיר זילברמן: "בכל העולם מי שמחלץ בשעות הראשונות אחרי רעידת אדמה אלו הם התושבים עצמם. רוב הלכודים ניצלים מיד, ורק אחוז אחד מאותר ומחולץ אחרי חמישה ימים. אדם אחד, שניים או שלושה בלבד ניצלים אחרי פרק זמן ארוך כל כך. במקרה של רעידת אדמה ייקח לפיקוד העורף יותר מיממה להגיע לשטח, וגם אם הם אלופי העולם בתחומם והם יגיעו תוך יממה, ייווצר מצב שבו התושבים יצטרכו להתמודד לבדם במשך 24 שעות לפחות עם הרס במרחב, ולא יהיה מי שיחלץ את הלכודים".

 

 

האם תלמידים בני 16 מסוגלים לחלץ אזרחים בכוחות עצמם במצב חירום?

"הם יוכלו להסתייע באחרים. ניקח תסריט שבו מיד לאחר רעידת האדמה כל השכנים יוצאים מהשכונה ונשארים רק שניים או שלושה ילדים מהבניין שאפשר לגייס אותם לסייע. הנערים שהוכשרו יגידו להם בואו תעשו, אנחנו נגיד לכם איך עושים את זה. זה יהיה מצוין אם הנערים יהיו מסוגלים לקחת קבוצה של אנשים שתוהים מה לעשות ולרתום אותם לעזרה".

אלו נושאים נלמדים בקורס ההכשרה למחלצים?

"נכחתי בחלק מהקורסים של העירייה, והדברים שנלמדים שם הם הכי בסיסיים, אבל הם גם עוזרים. למשל להוציא את הג'ק (מגבה) ממכונית סמוכה, להכניס אותו מתחת לקורת הבטון ולהרים אותה לגובה של עשרה ס"מ, או לדחוף גלגל רזרבי מתחת לקורה כדי להשאיר אותה באוויר לצורך אספקת חמצן ללכודים. בקורסים לומדים גם עזרה ראשונה בסיסית, כמו למשל איך לשחרר את בית החזה כדי שאדם יוכל לנשום, איך לשחרר רגל שנמעכה ואיך לבצע חסימת עורקים".

לדברי של זילברמן, עובדי העירייה עוברים בימים אלה קורסי סע"ר (סיוע עצמי ראשוני) שהוא קורס חילוץ מתקדם: "כמנהיגים בשכונותיהם הם יוכלו לגייס סביבם עשרה תושבים שיתחילו בפעולות חילוץ. זוהי התפישה שלנו".

 

קורס חילוץ והצלה (צילום: דוברות עיריית חיפה)

קורס חילוץ והצלה (צילום: דוברות עיריית חיפה)

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר