הכרמלית (צילום: רמי שלוש)
הכרמלית (צילום: רמי שלוש)

הכרמלית תקבל הצעת מחיר לתיקון מחברה איטלקית

נציגי החברה האיטלקית יגיעו לכרמלית ביום שלישי כדי להתרשם מהנזק ואז יגישו את הצעת המחיר. לפני כשבועיים סיירה בכרמלית חברה אוסטרית, והצעתה תוגש בימים הקרובים

פורסם בתאריך: 10.3.17 10:16

חברת הכרמלית חיפה פנתה השבוע לחברה האיטלקית לייטנר בבקשה לקבלת הצעה לשיקום הכרמלית בעקבות השריפה שאירעה בה בתחילת פברואר. הנהלת הכרמלית ביקשה מהחברה האיטלקית הצעה שתפרט את המתווה שעליו היא ממליצה להחזרת הכרמלית לפעילות לצד הצעת מחיר למימוש המתווה. "נציגי החברה האיטלקית יגיעו ביום שלישי למנהרת הכרמלית, יתרשמו מהנזק שנגרם לה בשריפה, ולאחר מכן יגישו מתווה לתיקון והצעת מחיר", אמר היום מנכ"ל הכרמלית חיפה אבישי הדר.

באירוע השריפה בכרמלית לפני כחודש נשרפה אחת משתי הרכבות התחתיות המהוות את מערכת הכרמלית – זו שחנתה בתחנת כיכר פריז. הרכבת השנייה, שחנתה בתחנת גן האם, לא נשרפה.

במקביל לפנייה לחברה האיטלקית פנתה חברת הכרמלית חיפה לפני כשבועיים לחברת דופלמייר האוסטרית בבקשה דומה לקבלת הצעה לשיקום הכרמלית. "נציגי החברה האוסטרית סיירו לפני כשבועיים במנהרת הכרמלית, ובימים הקרובים תוגש הצעתה שתכלול פירוט של מתווה השיקום המוצע על ידה לצד הצעת מחיר", דיווח הדר.

יצוין כי שתי החברות, האיטלקית והאוסטרית, מייצרות רכבות תחתיות מסוגים הדומים לכרמלית. בסיום ההליך לבחינת המתווים תכריע הכרמלית חיפה בין שתי ההצעות שיוגשו לה. לאחר שנפסלה משיקולים בטיחותיים האפשרות להפעלת רכבת אחת בלבד באופן זמני עומדות כעת על הפרק שתי אפשרויות לחידוש פעילותה של הכרמלית: האחת היא באמצעות רכישת רכבת חדשה אחת שתחליף את זו שנשרפה, והשנייה היא רכישה של שתי רכבות חדשות שיאפשרו התחדשות של כל מערכת הכרמלית.

השריפה בכרמלית אירעה דווקא בתקופה בה היא היתה בשיאה התפעולי וחוותה שגשוג חסר תקדים בכל הקשור לביקוש לפעילותה מצד תושבי העיר. אחרי עשרות שנים שבהן נלחמה הכרמלית על מקומה במפת כלי התחבורה הציבורית העירונית, בתחילת ינואר השנה היא סוף סוף הוכרה על ידי משרד התחבורה כמפעיל תחבורה ציבורית רשמית – סטטוס שהוביל לצירופה להסדר כרטיס הנסיעה המשולב המאפשר המשך נסיעה בחינם במשך 90 דקות בכלי התחבורה הציבורית האחרים. נתוני הנסיעות בחודש הראשון שבו הונהג ההסדר בכרמלית הם מרשימים: בינואר נסעו בה 85,200 נוסעים לעומת 54,000 נוסעים בלבד בינואר אשתקד – גידול של 56 אחוז.

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר