עיריית חיפה (צילום: רמי שלוש)
עיריית חיפה (צילום: רמי שלוש)

חובות העירייה לבנקים – עדיין קרוב למיליארד שקל

חרף צמצום סך המלוות שעיריית חיפה צריכה להחזיר לבנקים ב-152 מיליון שקל, עדיין נותרה לה גיבנת פיננסית משמעותית. הבשורה החיובית: הגירעון המצטבר נסגר כמעט לחלוטין

פורסם בתאריך: 11.3.18 07:45

נתוני הדוח הכספי הרבעוני השלישי של עיריית חיפה לשנת 2017 (חודשים יולי-ספטמבר) מלמדים כי העירייה צמצמה באופן משמעותי את חובותיה למערכת הבנקאית, אך אלה עדיין מהווים גיבנת פיננסית בעייתית ביותר.

לפי הדוח, שהוצג לחברי מועצת העיר בישיבתה ביום שלישי, בסוף הרבעון סכום ההלוואות שעל העירייה להחזיר למערכת הבנקאית הוא 961 מיליון שקל, אשר משקפים צמצום של 152 מיליון שקל ביחס לסך חובותיה של העירייה לבנקים בתחילת השנה. נתוני הדוח הכספי מלמדים כי העירייה סגרה כמעט לחלוטין את הגירעון המצטבר שלה.

הכנסותיה של העירייה ברבעון השלישי של 2017 הסתכמו ב-2,042,814,000 שקל, שהם 1.9 מיליון שקל יותר מסך כל הוצאותיה באותו הרבעון. עודף זה הוביל לצמצום הגירעון המצטבר מ-13.6 מיליון שקל בסוף 2016 ל-11.7 מיליון שקל בלבד בסוף הרבעון השלישי של השנה שעברה.

 

 

גירעון מצטבר בתקציב הרגיל, המיועד למימון השירותים השוטפים לתושב, משקף את מאזנה הכספי של הרשות המקומית לאורך השנים. סיום שנה או רבעון בעודף תקציבי מוביל לצמצום הגירעון המצטבר. לנוכח התקשותן של רשויות מקומיות לסיים שנת תקציב עם יותר הכנסות מהוצאות, סגירה כמעט מוחלטת של גירעון מצטבר אינה דבר של מה בכך.

אלא שעל הסיכום החיובי של המאזן הכספי של העירייה ברבעון השלישי מעיבים חובותיה העצומים למערכת הבנקאית, שחרף צמצומם עדיין מסתכמים בכמעט מיליארד שקל. העובדה שכבר בשנת 2003, בעת כניסתו של יונה יהב לתפקיד ראש העיר, הסתכמו חובות העירייה לבנקים בכמיליארד שקל מלמדת על היעדר נכונות של המערכת העירונית להתמודד עם הבעיה. מהלך לסילוק כל ההלוואות יגרום מן הסתם לפגיעה בשירותים, ולעירייה אין עניין ליישמו.

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר