בי נוער במפגש עם מתנדבי "כתובת רחוב" (צילום: עמותת עלם)
בני נוער במפגש עם מתנדבי "כתובת רחוב" (צילום: עמותת עלם)

בגלל חוסר תקציב: עלם מפסיקה את סיורי הרחוב בחיפה

בעקבות השינויים במודל התקצוב של משרד הרווחה לא תוכל העמותה להמשיך בפרויקט "כתובת הרחוב" שבמסגרתו מסיירים מתנדבים בשכונות ויוצרים קשר עם בני נוער הזקוקים לסיוע. "זאת אבידה לעיר", אומרים בעלם

פורסם בתאריך: 18.3.18 10:54

פרויקט "כתובת רחוב" של עמותת עלם יפסיק את פעילותו בחיפה – כך הודיעה העמותה למתנדבי הפרויקט בשבוע שעבר. הפרויקט פועל בחיפה 19 שנים בשני מתווי פעילות: במתווה הראשון מגיעים צוותי מתנדבים לאזורים קבועים בניידות לילה, יוצרים קשר עם בני הנוער ומסייעים להם לטווח ארוך. במתווה זה פועלים הצוותים, שכוללים עד חמישה מתנדבים, בימים שני ורביעי בשכונות נוה שאנן, קרית שפרינצק, נוה דוד ונוה פז; במתווה השני יוצאים הצוותים לרחובות ופוגשים בני נוער שלא מכירים את הפרויקט.

המיזם "כתובת רחוב" פועל תודות לתרומות שקיבלה עלם מגורמים בארץ ובחו"ל ולמימון ממשרד העבודה והרווחה. השנה חלו שינויים במודל התקצוב של המשרד, ובחודש דצמבר 2017 זיהתה העמותה קושי בהמשך מימון הפרויקט במתווה הראשון בחיפה, וכעת היא הודיעה על הפסקה סופית של הפעילות.

"היכולת של עלם לממן את הפרויקט הזה באופן עצמאי עומדת להסתיים החודש", אומר ראש תחום "כתובת רחוב" בעמותה רועי חומרי, "אנחנו עמותה אחראית מבחינת ניהול המשאבים הכספיים שלנו, ולאחרונה הודענו שלא נוכל להמשיך בכל היקף הפעילות שלנו. נתנו התראה מוקדמת לעובדת שלנו והתחלנו בתהליכי פרידה מהנערים. בשבוע שעבר התבשרו על כך המתנדבים באופן רשמי".

לדבריו של חומרי, הסיורים בימי שני ורביעי בשעות הערב והלילה יופסקו: "הפעילות לא תתקיים עד שיושג לה מימון. משמעות הדבר היא שהמתנדבים הנהדרים לא יוכלו לסייר ברחובות במסגרת הפרויקט, ולבני הנוער שהם פגשו יהיה מענה אחד פחות. מציאת דרכים להמשך פעילותו של הפרויקט היא עבודה אינטנסיבית. מנהלת אגף הרווחה בעיריית חיפה מאירה קיפרמן פנתה למפקחת המחוז מתוך הכרה בחשיבות של הפעילות של עלם, והרצון הוא שהפרויקט ימשיך לפעול בהיקף הנוכחי בחסות העירייה ובשיתוף עם אגף הרווחה שלה לטובת הנערים והנערות של חיפה. אנחנו סומכים על העירייה ועל קיפרמן, שהיא אשת מקצוע מעולה, שהן ימצאו פתרון למשבר הזה".

 

ניידת של "כתובת רחוב" (צילום: עמותת עלם)

ניידת של "כתובת רחוב" (צילום: עמותת עלם)

 

 

חלק מהמתנדבים פנו במכתב רשמי לאגף הרווחה בעירייה בבקשה למציאת פתרון כדי שהפרויקט "כתובת רחוב" ימשיך לפעול. עותקים מהמכתב נשלחו לראש העיר יונה יהב, למנכ"ל העירייה גדי מרגלית, למחזיק תיק העמותות עו"ד בועז גור ולוועדת החינוך העירונית.

לדבריו של חומרי, האחריות של העירייה במציאת מימון היא חלקית: "כדי שנוכל לשמור על רמה מסוימת של עשייה צריכה גם העיר עצמה למצוא את המשאבים, ולכן אנחנו זקוקים למעורבות שלה במימון. זה לא יהיה נכון להגיד שזה משהו שהעיר הזניחה במשך שנים, אני מניח שזה קרה בגלל שנושא תקציב העירייה נסגר מוקדם".

מעיריית חיפה נמסר בתגובה: "העירייה מקיימת שורה ארוכה של תוכניות לאיתור נוער בסיכון ולטיפול בו. פרויקט 'כתובת רחוב' הופעל ומומן ישירות על ידי משרד הרווחה שהחליט להפסיק את מימון התוכנית".

ממשרד העבודה והרווחה מסר בתגובה: "ניידות עלם פועלות זה שנים במסגרת מיזם משותף במימון המשרד ועלם ב-11 ערים. לפני כשנה הודיעה עלם כי אין באפשרותה להמשיך לממן את חלקה במיזם. בשל כך החליט המשרד לממן אותו באופן מלא ועצמאי ואף להרחיב אותו ל-25 ערים, ולפיכך הוא הגדיל את ההשקעה ממיליון וחצי שקל בשנה לכשלושה מיליון שקל בשנה, ויפעיל אותו באמצעות הרשויות המקומיות. בחירת הרשויות המקומיות שיזכו לקבל מימון ממשלתי להפעלת השירות מחויבת להיעשות לפי קריטריונים אובייקטיביים יחסיים כמו דירוג סוציואקונומי ושיעור בני הנוער בסיכון. לכן בשלב זה הרשויות שנבחרו הן אלה שזקוקות ביותר למענה ונמצאות בדירוג חברתי כלכלי נמוך, ועל כן אין באפשרותן לממן את השירות בכוחות עצמן".

לדבריו של חומרי, אם לא יימצא פתרון תעשה עלם כל שביכולתה כדי למצוא מסגרות חלופיות למתנדבים של "כתובת רחוב": "זאת תהיה אבידה לעיר שיש בה מעורבות אזרחית. אנחנו רוצים מאוד שהמתנדבים שלנו ימשיכו למצוא את הדרך אל לב הנערים. אנחנו מחויבים לאתיקה ולמקצועיות. להוציא את המתנדבים לבד זה לא משהו שאנחנו יכולים לעשות".

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר