ביעור חמץ בחיפה (צילום: רמי שלוש)
ביעור חמץ בחיפה (צילום: רמי שלוש)

פסח בחיפה: סדרים ציבוריים, חניה חופשית ומוזיאונים בחינם

ביום שישי בבוקר תפזר העירייה ברחבי העיר חביות לביעור חמץ. ובערב יתקיימו סדרי פסח בעלות סמלית. בחול המועד הכניסה למוזיאונים תהיה בחינם וייערכו בהם שלל סדנאות

פורסם בתאריך: 27.3.18 12:59

ההכנות של עיריית חיפה לפסח יסתיימו ביום שישי, ערב החג, עם הצבתם של 180 חביות לשריפת חמץ ברחבי העיר. 36 מהחביות יוצבו בהדר, 18 בנוה שאנן, 17 בשכונות שעל רכס הכרמל, 14 במערב העיר (קרית אליהו, קרית אליעזר, נוה דוד וקרית שפרינצק), 15 בקרית שמואל וארבע בקרית חיים. החביות נועדו לאפשר לתושבי העיר לקיים את מצוות ביעור החמץ והן יסומנו בשלט שעליו נכתב "מתקן לשריפת חמץ". החביות ייאספו בשעה 12:00, ובעירייה מבקשים מהציבור לוודא כי מיד בתום שריפת החמץ תכבה האש בתוך החבית ולמנוע מילדים את הגישה אל החביות. היום (שלישי) התקיים בלשכתו של ראש העיר יונה יהב מכירת החמץ המסורתית בהשתתפות חבר מועצת העיר הרב אריה בליטנטל ורבנים נוספים.

 

מכירת החמץ בעיריית חיפה (צילום: ראובן כהן)

מכירת החמץ בעיריית חיפה (צילום: ראובן כהן)

 

סדרי פסח ציבוריים ייערכו בכמה מקומות בעיר. המרכז להפצת יהדות לעולים יקיים סדר פסח ברחוב הרצל 56 בהדר החל בשעה 19:30. הארגון התורני שפרה ופועה יקיים את את ליל הסדר בקומת הקרקע של אולם בית הכנסת שארית ישראל ברחוב אילת 4 פינת רחוב הגליל בנוה שאנן. המארגנים מבקשים להירשם לפני כניסת השבת והחג בטלפון 050-7431727. עלות ההשתתפות היא 50 שקל למבוגר ו-25 שקל לילד, כאשר לנזקקים תינתן הנחה.

סדר נוסף יתקיים בבית ההסתדרות בית עשת שבמפגש הרחובות דוד בר רב האי והרב רפאל אנקואה בקרית שפרינצק. הסדר ייערך על ידי המרכז הקהילתי בית פאני קפלן ותנועת חב"ד. עלות ההשתתפות היא 25 שקל למבוגר ועשרה שקלים לילד. בבית ההארחה ברחוב הרב הרצוג 8 בהדר יתקיים סדר בשיתוף עם אגודת ישראל. הסדר יתנהל בעברית עם תרגום לרוסית, והמארגנים מבקשים להירשם מראש במקום או בבית הכנסת של אגודת ישראל ברחוב ארלוזורוב 10 א' בהדר. עלות ההשתתפות היא 20 שקל למבוגר, ילדים ישלמו תשלום סמלי כנדבת לבו של הנותן, ונזקקים ישלמו כפי יכולתם. למי שלא יוכל להגיע ניתן יהיה להעביר אוכל לביתו לפי בקשה מראש. המרכז הרוחני שבת אחים יקיים שני סדרים בשני מקומות שונים בהדר, והמיקום המדויק יינתן לנרשמים במשרד העמותה ברחוב הרצל 64. עלות ההשתתפות למבוגר היא 20 שקל, וילדים ונזקקים מוזמנים בחינם.

החל מיום שישי, 30 במרץ (ערב החג), ועד יום שישי, 6 באפריל (שביעי של פסח), תאפשר העירייה חניה ללא תשלום לצד המדרכות המסומנות בכחול-לבן ובמגרשי החניה העירוניים. החלטה לאפשר חניה בחינם נועדה להקל על תושבי העיר ועל אלפי המבקרים הצפויים לפקוד את חיפה ולהשתתף באירועי החג מבלי לדאוג לתשלום עבור החניה. עם זאת מזהירים בעירייה שרשות החניה העירונית תאכוף את החניה נגד נהגים שיחנו בניגוד לחוק – באדום-לבן, בתחנות אוטובוסים ובחניות השמורות לרכבי נכים. כמו כן ימשיכו המפקחים לאכוף את החניה נגד עבירות שיש בהן כדי לסכן הולכי רגל או לגרום להפרעות בתנועה.

בחול המועד יהיו משרדי העירייה סגורים, למעט המוקד העירוני 106 שימשיך לפעול ברציפות 24 שעות ביממה, ומלבד טיפול במפגעים יספק גם מידע על האירועים המתקיימים בעיר.

 

 

האירוע המרכזי של פסח בחיפה הוא כמובן הפסטיבל הבין לאומי להצגות ילדים שיתקיים בחול המועד, אך זהו לא האירוע התרבותי היחיד בימי חול המועד. לרגל פסח יפתחו כל מוזיאוני חיפה את שעריהם בחינם לכל התערוכות וההדרכות. בין האירועים שיתקיימו השנה: סדנת פרחי סאקורה מאוריגמי במוזיאון טיקוטין לאמנות יפנית, סדנת הכנת סירות מפרש מקיפולי נייר במוזיאון הימי הלאומי, סדנת גרפיטי בנושא יציאת מצרים במוזיאון הרמן שטרוק וסדנת עיצוב תכשיטים ברוח הפרעונים במוזיאון העיר.

בשוק התורכי בעיר התחתית יתקיימו ב-3-1 באפריל הופעות חיות, יריד וינטג’ ויריד יד שנייה בשעות 23:00-11:00. באותם הימים ייערך בגן החיות הלימודי ספארי לילה, שבמסגרתו יקבלו המבקרים הזדמנות לראות את חיי הלילה של בעלי החיים בליווי הדרכה. ב-7-1 באפריל מזמין המדעטק – המוזיאון הלאומי למדע את המבקרים להתנסות בחדר הבריחה הגדול ביותר בישראל.

העמותה לפיתוח תיירות חיפה תקיים בחול המועד סיורים חווייתיים רגליים, ובהם סיור על חושי במושבה הגרמנית וברחוב יפה נוף, סיור גרפיטי וסיור של בעיצוב אורבני בהדר. עוד יתקיימו סיורים מומחזים בכרמל ובמושבה הגרמנית, סיורים רגליים במרכז הכרמל ובהדר, סיור בשכונת בת גלים, סיור גלריות ברחבי חיפה, סיור פריחה וטבע בכרמל, סיור לגשרים תלויים בנשר, סיור מומחז לילדים בנושא "המרדף בעקבות האוצר", סיור בעקבות הרומן "חצוצרה בוואדי" של הסופר החיפאי סמי מיכאל, סיור טעימות בשוק תלפיות, סיור פנורמי בחיפה וסיור בשוק הפשפשים.

אירוע הנעילה של חגיגות המימונה יתקיים במוצאי שבת, 7 באפריל, בגני המרכז ע”ש גסטון דפר בכרמל הצרפתי. החל בשעה 19:00 תתקיים במקום קבלת פנים חגיגית למבקרים כמיטב המסורת של יהדות מרוקו. בתום קבלת הפנים תתקיים הופעה של הבדרן יוסי וידר ואחריה תוצג הקומדיה "אלחטאטה ואלמתעלם" ("מגדת העתידות ומשרתה") במרוקאית. מחיר הכרטיס לאירוע הוא 75 שקל.

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר