הגן ההיסטורי של הטכניון (צילום: אייל אמיר ומושון תמיר)
הגן ההיסטורי של הטכניון (צילום: אייל אמיר ומושון תמיר)

הסתיים שיפוץ הגן ההיסטורי של הטכניון

אחרי כשנה וחצי של שיפוצים נפתח מחדש הגן בהדר ששופץ לפי התוכנית של הגן המקורי מראשית המאה ה-20. שטחו של הגן הוא תשעה דונמים, שביליו מוארים בלילה ובעתיד יוצבו בו מתקנים מדעיים

פורסם בתאריך: 27.3.18 18:52

אתמול (שני) התקיים טקס הפתיחה של הגן הצפוני ההיסטורי במדעטק שהיה בתהליכי שיפוץ במשך שנה וחצי. בטקס נכחו ראש העיר חיפה יונה יהב, נשיא הטכניון פרופ' פרץ לביא, יו"ר הנהלת המדעטק ליאון רקנאטי, מנכ"ל המדעטק אלי שרמייסטר ונציגת קק"ל ציפי רויטמן.

הגן המחודש שופץ לפי תוכנית הגן המקורי מראשית המאה ה-20 ועוצב על ידי האדריכל גיל הר-גיל. הגן משתרע על שטח של תשעה דונמים, שביליו מוארים בלילה והוא יהיה פתוח לשימוש חופשי של הציבור. בגן ממוקמת סיסטרנה היסטורית – מאגר מים תת קרקעי מהתקופה העותומנית, ששטחו כ-140 מ"ר והוא מיועד לעיצוב מחדש כאולם תצוגות ייחודי. בהמשך יוצבו בגן גם מתקנים מדעיים ושעון שמש של האמן מתי גרינברג.

 

 

הגן חודש ביוזמה משותפת של המדעטק וקק"ל באמצעות תרומות של ידידי הקרן הקיימת לישראל ובתמיכתם של הטכניון ועיריית חיפה.

יו"ר קק"ל דניאל עטר: "יעדיה וחובותיה של הקרן הקימת לישראל הם בין היתר לשמר את העבר למען הדורות הבאים. דרכנו החשובה באה לידי ביטוי בפרויקט איכותי ומיוחד שבו קק"ל גרמניה לקחה על עצמה לאמץ ולשפץ את החצר במבנה ההיסטורי של הטכניון בשכונת הדר – כיום משכנו של מוזיאון המדעטק. אנו גאים בתרומתה של קק"ל גרמניה שלקחה אחריות על המקום, שבו לפני 95 שנה אחד מגדולי העם היהודי אלברט איינשטיין ואשתו נטעו עצי דקל והפיחו בו רוח חדשה ורעננה לטובת כלל הציבור".

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר