בשאר אל-אסד (צילום: AP)
בשאר אל-אסד (צילום: AP)

בשל המתיחות בסוריה: יהב הורה על הגברת הכוננות

ראש העיר חיפה יונה יהב הורה למערכת הביטחון העירונית לבצע שורה של פעולות, ובהן רענון נוהל פתיחת מרכזי קליטה ונוהל פתיחת מקלטים ציבוריים, וקרא לתושבים להצטייד בתאורת חירום, במים, במזון יבש ובמלאי תרופות

פורסם בתאריך: 12.4.18 14:59

בשל המתיחות הגוברת בגבול סוריה הנחה ראש העיר חיפה יונה יהב להגביר את הכוננות וההיערכות של עיריית חיפה לחירום. יהב הורה למערכת הביטחון העירונית לבצע שורה של פעולות, ובהן שיחות עדכון עם פיקוד העורף, עם מד"א, עם שירותי כיבוי האש ועם המשטרה, רענון נוהל פתיחת מרכזי קליטה, פתיחת מקלטים ציבוריים, רענון ציוד במחסני החירום והכשרת רכבי הפיקוד העירוניים.

יהב: "הניסיון שאותו צברנו מלמד כי העירייה היא הגוף שאליו פונים תושבים בשעת חירום, ובהתאם לכך עלינו להיערך. הנהלת העירייה אינה אדישה למתרחש והיא נערכת לכל תרחיש על מנת לעמוד באתגרים שעמם אנו עשויים להתמודד".

בתוך כך פנה ראש העיר לתושבים בבקשה להיות שותפים להיערכות, להכין את המרחבים המוגנים ולהיערך מבעוד מועד באמצעי חירום הכוללים תאורת חירום, מים, מזון יבש, סוללות, ערכת עזרה ראשונה ומלאי תרופות.

 

 

בעירייה מציינים שהיערכות החירום בעיר גובשה בשנים האחרונות על ידי אגף הביטחון לנוכח הלקחים שהופקו מאז מלחמת לבנון השנייה בשנת 2006, אז נורו לעבר חיפה מלבנון כ-5,000 טילים שחלקם נפלו בעיר וגרמו להרוגים, לפצועים ולהרס רב. במסגרת המסקנות חולקה העיר לשישה חבלים שכל אחד מהם מנוהל בשעת חירום באופן עצמאי. ניהול העיר בחירום יתבצע מהמרכז לניהול משברים (מנ"מ) השוכן במבנה ממוגן תת קרקעי.

העירייה פתחה דף אינטרנט תחת הכותרת "מוכנות לחירום" בחמש שפות – עברית, ערבית, אנגלית רוסית ואמהרית. דף הפייסבוק של העירייה משמש אף הוא להעברת מידע לציבור בשעת חירום. נוסף על כך, האפליקציה "חיפה בנגיעת אצבע" תשלח הודעות ומידע חיוני בשעת חירום לכל התושבים.

הקישור לאתר החירום: http://herum.haifa.muni.il

 

המרכז לניהול משברים (המנ"מ) של עיריית חיפה (צילום: ראובן כהן)

המרכז לניהול משברים (המנ"מ) של עיריית חיפה (צילום: ראובן כהן)

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

6 תגובות
  1. צביקה

    מה הוא נורמלי ? מכניס את כולם לסטרס/לחץ. יש כוננות זה נכון. אבל כראש עיר שצריך להרגיע. ! הוא מוסיף שמן למדורה . לא ייאמן שהוא ראש עיר.

  2. אבי

    זו דעתך. מותר לך. דעתי שונה והיא כדעתו. אז מה ? אני אשאל אם אתה נורמאלי ? כנראה שאתה צריך חישוב יותר כשאתה מחליט לכתוב, וללמוד להתרכז יותר בכבודם של אחרים.

  3. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    חבל על הקניות איך ביבי אומר לא היה כלום ולא יהיה כלום

  4. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    לאה שאדון יהב ידאג לעיר חיפה לתעסוקה להחיות את העיר התחתית הדר ובכרמל שהרס , שיעצור את נהירת הצעירים לתל אביב . בחג פסח יסתובהצי במרכז הכרמל דמעות בעיני הכל היה שומם לעומת זאת הייתי בירושלים הכל שוקק אדם . יונה יהב פנה את הכסא פישלת בגדול

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר