ל”ג בעומר בחיפה (צילום: רמי שלוש)
ל”ג בעומר בחיפה (צילום: רמי שלוש)

יהב הורה לאסור את קיום מדורות ל"ג בעומר

עיריית חיפה החליטה בתיאום עם שירותי הכיבוי לאסור הדלקת מדורות בכל רחבי העיר בגלל תנאי מזג האוויר. מינהל החינוך ממליץ: הפנינג כיתתי ללא מדורה

פורסם בתאריך: 2.5.18 09:41

ראש העיר יונה יהב הורה היום (רביעי) לאסור על הדלקת מדורות ל"ג בעומר בכל השטחים הפתוחים בחיפה בשל תנאי מזג האוויר הקיצוניים המתאפיינים ברוחות מזרחיות ובטמפרטורות גבוהות עד שרביות, ובשל הסכנה להתפשטות שריפות מהירות תוך סיכון חיי אדם ורכוש.

יהב: "רק לפני שנתיים חווינו שריפה שהתפשטה במהירות וגרמה לנזקים אדירים ולסכנת נפשות. לא ניקח סיכון בכל הנוגע לביטחון תושבינו. עיריית חיפה הורתה לכל הגורמים הרלוונטיים להימנע ממדורות לטובת שמירה על חיי אדם".

יהב הוסיף כי הוא מצר על עוגמת הנפש שעלולה להיגרם לילדים ולהוריהם, אך לדבריו בטיחות ילדי העיר עומדת מעל לכל, ולנוכח התראת מזג האוויר החריגה הוחלט לא לקחת כל סיכון בנושא.

 

 

ראש מינהל החינוך בעיריית חיפה אילנה טרוק הונחתה לקיים התייעצות עם ועד ההורים העירוני בנוגע למדורות הכיתתיות והבית ספריות, ולאחריה היא פרסמה הודעה שלשונה: "בהתאם לתחזית מזג האוויר המדווחת על ידי החזאים והמלצת שירותי הכבאות למשנה זהירות, אני מבקשת להודיעכם כי אין אישור לקיים מדורות קהילתיות בכל המסגרות העירוניות, כולל המדורות הכיתתיות בחסות בתי הספר. אני ממליצה לערוך הפנינג קהילתי או כיתתי ללא מדורה. אני מבקשת גם להמליץ לציבור שלא לקיים מדורות עקב השרב הכבד הצפוי הערב".

צוותים מתוגברים של העירייה, הכוללים ניידות אבטחה, פיקוח ושיטור קהילתי, מסיירים ברחבי העיר כבר משעות הבוקר על מנת למנוע הדלקת אש.

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

4 תגובות
  1. אורי

    בתור דתי שחוגג ואוהב את לג בעומר.
    אני חושב שמדובר בהחלטה נבונה!
    במיוחד שאנו עדיין בצל המחדל של שבוע שעבר שנבע מאי התחשבות במזג האוויר.
    הלכתית את המדורה אפשר לדחות לכל זמן אחר והעיקר שלא תסכן את הציבור, ושלא תהווה סכנת נפשות ממש.

  2. יאיר

    תשתניו על יהב,ועל אוכל הכלבים.
    תדליקו מדורות ותהנו.
    כשיהב לא יציב עצי אשוח בעיר, אנחנו היהוד, לא נדליק מדורות.

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר