פעילות של עמותת רקפת עם אנשי מקצוע (צילום: ניב שופן)
פעילות של עמותת רקפת עם אנשי מקצוע (צילום: ניב שופן)

קבוצה לנוער מופנם וביישן נפתחה במתנ"ס ברמת בגין

את הקבוצה מנחים איש מקצוע מתחום הפסיכולוגיה ומנחה שהתמודד בהצלחה עם חרדה חברתית. הקבוצה נפתחת בעקבות פניות רבות מבתי ספר בחיפה. לפי הנתונים, כעשרה אחוזים מהתלמידים סובלים מחרדה חברתית

פורסם בתאריך: 6.5.18 08:28

עמותת רקפת – ארגון לנוער מופנם וביישן תחל לפעול היום (ראשון) במרכז הנוער במתנ"ס רמת בגין. בשלב הראשון נפתחה קבוצה לגילאי חטיבת הביניים (14-12) בעלי בעיות בתקשורת חברתית, ובשלבים הבאים ייפתחו קבוצות לגילאים נוספים. לדבריו של מנכ"ל העמותה אבנר דפני, פתיחת הקבוצה נעשתה בעקבות פניות רבות מבתי ספר בחיפה.

לפי הנתונים שבידי העמותה, כעשרה אחוזים מהתלמידים בארץ לוקים בבעיה שבסיסה חרדה חברתית וקשיים בתקשורת. משרד החינוך תומך בפעילות ומעודד את בתי הספר להמליץ להורים לשלוח את הילדים לקבוצה הטיפולית. את הקבוצה מנחים שניים – איש מקצוע מתחום הפסיכולוגיה החברתית או הייעוץ החינוכי ומנחה נוסף שהתמודד בהצלחה עם חרדה חברתית ומסייע מניסיונו האישי. העלות לכל משתתף היא 400 שקל לשמונה שעות חודשיות. קבוצה נוספת לנערים בגיל התיכון תיפתח בסוף החודש בעלות של 450 שקל לעשר שעות חודשיות. במקביל מעבירים מנחי העמותה הרצאות מקצועיות לאנשי מקצוע בבתי ספר.

 

 

דפני: "הקמתי את העמותה לפני כחמש שנים ביחד עם אדם חשין בגלל הצורך שעלה מהשטח. בחצי השנה האחרונה יש זינוק בהיקף הפניות אלינו בעקבות שיתוף פעולה שנוצר עם משרד החינוך. הקשיים החברתיים שבני נוער חווים כיום בגלל ביישנות וקושי בתקשורת הולכים ומתעצמים. בני הנוער נמנעים ממגע פנים אל פנים ברחוב וכבר לא משחקים כדורגל בשכונה אלא יושבים מול המחשב. עשרות אלפי ילדים בארץ מתמודדים עם חרדה חברתית ועם ביישנות".

לדבריו, בשיחות שקיים עם צוותי החינוך בתי הספר הוא למד שלנערים הללו הוצמד כינוי – הילדים השקופים: "בניגוד לילדים הרועשים שכולם מכירים בשם כי הם מפריעים, פה מדובר בדרך כלל בתלמידים טובים ושקטים שלא מצביעים בכיתה ולא מפריעים".

מה כוללת הפעילות?

"אנחנו פוגשים אותם פעם בשבוע אחר הצהריים לשעתיים ומשחקים איתם במשחקים שמבוססים על עולם הפסיכולוגיה ההתנהגותית. בנוסף אנחנו עושים שימוש בכלים כמו פסיכודרמה. מהניסיון שלנו, ככל שהנערים נחשפים יותר לאחרים ההתמודדות עם הקושי נהיית קלה יותר, בהתחלה בתוך הקבוצה ולאחר מכן מחוץ לה. אנחנו שולחים אותם למשימות כאשר כל נער או נערה לוקחים על עצמם אתגר להתמודד איתו בעולם האמיתי מחוץ לקבוצה".

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר