שדרות בן גוריון (צילום: עדי אביקזר)
שדרות בן גוריון (צילום: עדי אביקזר)

הושלם תכנון הפיכת שדרות בן גוריון למדרחוב בסופי שבוע

כבר עתה ממומשת באופן חלקי הכוונה לחסום את השדרה לתנועת מכוניות בסופי שבוע, עם סגירה של המקטע מרחוב אלנבי ועד לשדרות המגינים. התוכנית המלאה של עיריית חיפה ממתינה כעת להחלטה כיצד היא תיושם

פורסם בתאריך: 9.5.18 11:51

המהלך העירוני להפיכת שדרות בן גוריון במושבה הגרמנית למדרחוב בסופי שבוע קודם מהמישור הרעיוני לשלב קונקרטי, וכעת אמורה הנהלת עיריית חיפה להחליט אם היא מאמצת את התכנון שכבר הוכן לבקשתה לצורך יישום המהלך.

העובדה שלמהלך כבר הוכנה תוכנית עירונית נחשפה בדוח ראש העיר חיפה לרבעון הראשון של 2018 (חודשים ינואר-מרץ) אשר הופץ לקראת ישיבת מועצת העיר שנערכה בשבוע שעבר. במסגרת סקירת פעילות מחלקת תכנון תנועה באגף לתכנון דרכים, תנועה ונוף של העירייה דווח כי היוזמה ל"סגירת שדרות בן גוריון בסופי שבוע" נמצאת בסטטוס "תכנון", ומבדיקת "כלבו – חיפה והצפון" עולה כי עבודת התכנון כבר הושלמה.

בחודש ינואר פורסם כאן כי העירייה בוחנת את האפשרות להפיכת שדרות בן גוריון – רחובה הראשי של המושבה הגרמנית – למדרחוב בסופי שבוע בעקבות יישומה המוצלח של מתכונת זו באירועי פסטיבל החג של החגים. עוד פורסם כי בעלי העסקים ברחוב תומכים במהלך, שיישומו עשוי לשפר באופן משמעותי את חוויית הטיול לאורך השדרות ההיסטוריות תוך הרחבה ניכרת של השטח המיועד לצעידה על חשבון נתיבי הנסיעה ותוך הפיכת המרחב הציבורי למקום נטול מכוניות רועשות.

בחודשים שחלפו מאז מתבצע תוך שיתוף פעולה בין העירייה למשטרה יישום חלקי של המהלך, כאשר מקטע מרכזי בשדרה – מרחוב אלנבי ועד לשדרות המגינים – נחסם באופן חלקי לכניסת כלי רכב באמצעות הצבת ניידות משטרה בשני קצותיו של המקטע. החסימה מתבצעת בימים חמישי ושישי מהשעה 19:00 ועד השעה 2:00, אך המקטע לא הופך בשעות אלה למדרחוב משום שהכניסה אליו מותרת באמצעות כלי רכב מרחוב מרדכי אנילביץ' שנמצא באמצע המקטע ולכן נאסרת תנועת הולכי רגל בכביש. צוות שיטור מצומצם מופקד על ויסות תנועת כלי הרכב במקטע זה בשעות האמורות.

 

 

לעומת זאת, התוכנית שהכינה העירייה כוללת הפיכה של שדרות בן גוריון למדרחוב של ממש בסופי שבוע באותו מקטע, תוך הוצאה מוחלטת של כלי הרכב מתוכו.

מנהל אגף הביטחון בעירייה יאיר זילברמן: "בוצעה פעולת תכנון של מהנדס תנועה, ועכשיו צריך להחליט איך מיישמים את הביצוע. לפי התכנון ייחסם המקטע לתנועת כלי רכב וייהפך למדרחוב. החסימה יכולה להמשיך להתבצע באמצעות שתי ניידות והיא גם יכולה להתבצע באמצעות עמודי חסימה שעולים מהקרקע. השאלה היא אם נכנסים לפרויקט שהוא עצום בהיקף העלויות שלו, ואת זה אנחנו עוד בוחנים. הרציונל של תוכנית המדרחוב היא לתת מענה לחוויית טיול, והנחת היסוד של המהלך היא שמרחב ציבורי הוא יותר חווייתי ללא תנועת כלי רכב. התכנון כולל שלטי הכוונה למקומות שבהם תותר חניית מכוניות".

זילברמן הוסיף כי ייתכן שבסופו של ההליך לבחינת התכנון המוצע למדרחוב יוחלט ליישמו רק בעת אירועים גדולים ולא בכל סוף שבוע.

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. קרוליין

    תומכת ברעיון במיוחד לאור מה שאני רואה מנסיעה מטורפת של צעירים דווקא בלילות סוף השבוע והתפרעותם
    תשאר השאלה מה עם רכביהם של תושבי הרחוב. אם מונעים מהם לחנות לאורך הרחוב זה לא נשמע לי צודק
    ותהיה בעיה נוספת. פוקדי המסעדות לא יהיה להם איפה לחנות. החניות הגדול מאחורי מסעדת פטוש לא יכול לאכלס כמות רכבים הצפויה.

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר