שדה תעופה (צילום: א.ס.א.פ קראיטייב/INGIMAGE)
שדה תעופה (צילום: א.ס.א.פ קראיטייב/INGIMAGE)

יו"ר ועדת הכלכלה מעריך: שדה התעופה יוקם ברמת דוד

לדבריו של ח"כ איתן כבל, חרף תמיכתו בהקמת השדה בנבטים הוא צפוי לקום בעמק יזרעאל בגלל העמדה הנחרצת של חיל האוויר והעוצמה של מערכת הביטחון. כבל ממליץ לראשי הרשויות ליצור כוח פוליטי לטרפוד הכוונה

פורסם בתאריך: 19.5.18 08:03

שדה התעופה המשלים לנתב”ג יוקם ברמת דוד ולא בנבטים – כך העריך יו”ר ועדת הכלכלה של הכנסת ח”כ איתן כבל בשיחה עם "כלבו – חיפה והצפון". לדבריו של כבל, הסיבה העיקרית לכך היא העמדה הנחרצת של חיל האוויר להקמת השדה בעמק יזרעאל, והדגיש שהדבר יקרה אם ראשי הרשויות בצפון ובדרום לא יתארגנו באופן יעיל מבחינה פוליטית כדי להפעיל לחצים על מפלגותיהם במטרה למנוע את ההקמה סמוך לרמת דוד.

ביום שני קיימה ועדת הכלכלה דיון מקיף בסוגיה בהשתתפותם של ראשי רשויות מהצפון ומהדרום וגורמים מקצועיים. בדיון נשאו דברים ראש המועצה האזורית מגידו איציק חולבסקי, ראש המועצה המקומית רמת ישי עפר בן אליעזר, ראש המועצה המקומית קרית טבעון דוד אריאלי וראש המועצה האזורית עמק יזרעאל אייל בצר ששדה התעופה אמור לקום בתחום שטח השיפוט של המועצה שבראשה הוא עומד.

חולבסקי הדגיש בדבריו את האבסורד בזגזוג של המדינה בתשע השנים האחרונות לגבי מיקום השדה ואמר: "צפון הנגב הוא המיקום הנכון לשדה נוסף מבחינה לאומית, ערכית, דמוגרפית, גיאוגרפית וסביבתית. זה לא מאבק נימבי (NIMBY – Not In My Back Yard, ובתרגום מאנגלית של ‘לא בחצר האחורית שלי’; ש"מ) אלא מאבק על יישוב הנגב ועל אכלוסו אל מול ההרס והחורבן של עמק יזרעאל”.

 

ראש המועצה האזורית מגידו איציק חולבסקי בדיון בוועדת הכלכלה של הכנסת (צילום: דוברות המועצה האזורית מגידו)

ראש המועצה האזורית מגידו איציק חולבסקי בדיון בוועדת הכלכלה של הכנסת (צילום: דוברות המועצה האזורית מגידו)

 

כבל אמר ל"כלבו – חיפה והצפון": "אני לא רוצה להכעיס אף אחד, אבל נכון לרגע זה נראה שהשדה יוקם ברמת דוד ולא בנבטים. למרות שתמיכתי היא מוחלטת בהקמת השדה המשלים בנבטים אני מסתכל נכוחה על הדברים. בדיון בוועדה הצבתי לכולם מראה ואמרתי שדיבורים לא מספיקים. כאשר יש את העוצמה של מערכת הביטחון, ובמקרה זה חיל האוויר, כולם מתיישרים לפיה. אני מאלה שטוענים שהעובדה שחיל האוויר אומר שצריך לנהוג באופן מסוים היא לא סיבה מספיק טובה כדי לעבור לדום. יש יותר מדי דברים שאומרים בחשאיות, וכאשר היא מתפוגגת מסתבר שהיו עוד 1,001 אפשרויות אחרות שלא נבחנו”.

כבל סיפר כי הוא נפגש עם אחד ממפקדי חיל האוויר לשעבר ושוחח איתו על הנושא, וזה אמר לו שאין כל בעיה לקבוע שהשדה יוקם בנבטים: "הצבעתי בוועדה על הנקודה הכלכלית בעניין, שלצערי עד היום לא התייחסו אליה. אם יש למדינת ישראל כיוון הרי זה פיתוח הנגב על כל המשתמע מכך. בסופו של דבר, אם נרצה או לא נרצה, יקום בנגב שדה תעופה גדול כי אנחנו מקווים שמדינת ישראל תתרחב ותפרח ולא תיתקע בין חדרה לגדרה. הנושא הזה הוא דרמטי עבור ראשי הרשויות בדרום, בעמק יזרעאל ובצפון – כל אחד מהמקום שבו האינטרסים שלו מתאחדים עם אלו של האחרים. במאבק הזה פועלים ראשי רשויות מכל הקשת הפוליטית, והם צריכים להפיק מזה את הכוח הפוליטי שלהם. אני מבין טוב מאוד את מה שאומרים ראשי הרשויות שגרים ליד שדה תעופה, כי במקום שבו אני מתגורר עוברים מדי יום מטוסים מעל הראש שלי. בדיון הציגו הנציגים מהעמק שקופיות והסבירו איך הקמת שדה התעופה ברמת דוד תשפיע עליהם, על ילדיהם ואפילו על תנובת החלב של הפרות. אמרתי להם 'סליחה, למה אנחנו צריכים להתמודד עם כל הדברים האלה לבד? תתחילו לפעול במפלגות שלכם'".

המשרד להגנת הסביבה יבצע בקרוב תסקיר השפעה על הסביבה כדי להמליץ בפני המועצה הארצית לתכנון ובנייה היכן כדאי להקים את השדה. ראשי הרשויות תולים תקוות בסקר הזה.

"כל מה שנעשה וייעשה נועד אך ורק כדי לסובב להם את הראש. אם ראשי הרשויות לא יפעילו את כוחם הפוליטי שדה התעופה עלול לקום ברמת דוד”.

 

 

ח"כ איתן כבל (צילום: אמיל סלמן)

ח"כ איתן כבל (צילום: אמיל סלמן)

 

 

ובתוך כך, מטה המאבק למניעת הקמת שדה התעופה בעמק יזרעאל הצליח לגייס תוך שבועיים 120,000 שקל לכיסוי הוצאות המאבק, וזאת במסגרת קמפיין גיוס המונים אמצעות אתר מימונה.

דובר מטה המאבק גיל דייגי: "זהו הישג אדיר ומרגש. המאבק שהתחלנו בו רחוק מלהסתיים, וכעת, משגייסנו את הכסף, אנחנו ממשיכים במלוא הכוח ועם רוח גבית חזקה במאבקנו הצודק למען ניצחון האור על החושך”.

בהודעה שפרסם מטה המאבק נכתב: “מדינת ישראל החליטה על הקמת שדה תעופה בעמק יזרעאל עוד בטרם נבחנו החלופות השונות, וזאת למרות שיש חלופות ראויות הרבה יותר, ובראשן חלופת נבטים בנגב. הקמת שדה התעופה בעמק יזרעאל הוא אסון לאומי והרס הטבע והירוק של אחד מהאזורים היפים ביותר בישראל. על כן לא ננוח ולא נשקוט עד שההחלטה תבוטל”. בסיום ההודעה הודה המטה לתושבים על תרומתם הכספית והבטיח "להמשיך לעשות הכל כדי לשמור על הבית".

השבוע שלחו 14 ראשי רשויות בצפון ובדרום החברים במטה המאבק מכתב לראש הממשלה בנימין נתניהו ולשרי האוצר, הביטחון, הפנים, הכלכלה והתעשייה, החינוך, התחבורה והחקלאות, ובו הם מפצירים בהם להוביל לכך שההחלטה תהיה להקים את השדה בנבטים ולא בעמק יזרעאל.

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

5 תגובות
  1. צוף

    לא יקום שדה בעמק יזרעאל- זו איוולת גדולה מידי- גם הרס העמק , וגם יריקה בפרצוף של הדרום ? לא תהיה תושבה לתושבי המרכז הסובלים- מוטב שחייל האוויר יבין שלא מקריבים את טובת תושבי המדינה על מזבח נוחיות . העם לא מטומטם, ואם יש מפקדים בחייל שאומרים שזה אפשרי- סימן שזה אפשרי.

  2. יעל

    רוב המתנגדים להקמת שדה התעופה בעמק יזרעאל הם אנשים שבנו בתים בהרחבות בקיבוצים וחוששים מירידת ערך הבתים שלהם. הכל מסתכם בסופו של דבר בדאגה להון הפרטי ולא ממש מעניין הפגיעה בטבע. לדעתי צריך להקים שדה תעופה ברמת דוד שישרת את אזור הצפון והתושבים לא יצטרכו לנסוע כמה שעות כדי לעלות לטיסה.

  3. דוד

    שדה תעופה יביא תיירים לאסור ויביא לתנופה כלכלית. יעל כל הכבוד! כל מילה בסלע!

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר