חתימת הסכם הידידות עם יאשי (צילום: ראובן כהן)
חתימת הסכם הידידות עם יאשי (צילום: ראובן כהן)

חיפה חתמה על הסכם ידידות עם יאשי

ראש העיר הרביעית בגודלה ברומניה מיכאי קיריקה וראש העיר חיפה יונה יהב חתמו על הסכם לשיתוף פעולה בשורה של תחומים, ובהם כלכלה, הייטק, מדעי החיים, תיירות וספורט

פורסם בתאריך: 16.5.18 19:46

הסכם ידידות ושיתוף פעולה בין חיפה ליאשי – העיר הרביעית בגודלה ברומניה – נחתם אתמול (שלישי) בערב באולם מועצת העיר. הסכם זה הוא הראשון בין חיפה לעיר ברומניה, והוא מתייחס לשורה של פעילויות בתחומי הכלכלה, ההייטק, מדעי החיים, התיירות, הספורט, החינוך והתרבות.

על ההסכם חתמו ראש העיר חיפה יונה יהב וראש העיר יאשי מיכאי קיריקה, שהגיע לחיפה בראש משלחת של 17 חברים, ובהם ראשי הקהילה היהודית ביאשי, רבנים, נציגי המכון לחקר היהדות ברומניה וראשי מערכת הבריאות ולשכות המסחר. עוד השתתפו בטקס החתימה שר התעשייה והמסחר לשעבר מיכה חריש שמשמש ראש התאחדות עולי רומניה, נציגי ההתאחדות ויוצאי רומניה רבים שמתגוררים בחיפה.

 

 

במהלך הביקור בחיפה השתתפו חברי המשלחת בטקס התייחדות עם 15,000 יהודי יאשי שנרצחו בפוגרום בתקופת השואה שנערך באנדרטה לזכרם בבית העלמין בכפר זמיר.

יהב: "בהסכם הידידות אנו פורעים חוב של כבוד לזכרם של אלה שלא שרדו את השואה ולא זכו להגיע למדינת ישראל".

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. רומניה

    מיכה חריש הוא יו"ר ארגון אמי"ר שהנו ארגון הגג של כל יוצאי רומניה.
    הוא זה שהוביל את הרעיון של ההסכם. והתאחדות עולי רומניה חיפה – בראשותה של ויגדה ארנה קרצר הינו ארגון שמציין השנה 90 שנה להיווסדו.

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר