אליעזר רפאלי (צילום: שיזף רפאלי)
אליעזר רפאלי (צילום: שיזף רפאלי)

הנשיא הראשון של האוניברסיטה הלך לעולמו

אליעזר רפאלי היה ממקימי אוניברסיטת חיפה וכיהן כנשיאה בשנים 1977-1973. כמו כן הוא שימש כמנכ"ל פרויקט שיקום השכונות וכיו"ר הוועד המנהל של המכון לחקר החינוך והשלום. הוא נפטר בגיל 91

פורסם בתאריך: 29.5.18 16:02

אליעזר רפאלי, שכיהן כנשיאה הראשון של אוניברסיטת חיפה ונגידה, נפטר היום (שלישי) והוא בן 91. רפאלי היה ממקימי האוניברסיטה שנוסדה כמכון אוניברסיטאי בשנת 1963, והוא כיהן כנשיאה משנת 1973 ועד 1977.

עם בחירתו לתפקיד על ידי חבר הנאמנים אמר רפאלי: "יש שבוחרים נשיא רחוק, מורם מעם, המביא כבוד לבוחריו, ויש שבוחרים אחד מהצוות, שרגליו על האדמה וששרווליו מורמים, והוא נבחר כדי לעבוד. אני יודע שנבחרתי לעבוד ואני יודע שהדרך היחידה לאוניברסיטה זו למלא את תפקידה וליהנות מהבוחרים בה היא דרך של שיתוף פעולה ועבודה בצוות".

 

 

רפאלי נולד בתל אביב בשנת 1926. הוא הצטרף לפלמ"ח ונמנה עם מקימי קיבוץ משמר הנגב. בשנת 1957 יצא רפאלי ללימודים באוניברסיטאות ניו סקול וקולומביה בארצות הברית וסיים את לימודיו לתואר שני בהיסטוריה.

בשנת 1978 הוא מונה למנכ"ל פרויקט שיקום השכונות – תפקיד שבו שימש עד 1981. הוא שימש גם כיו"ר הוועד המנהל של המכון לחקר החינוך והשלום. בשנת 2002 הוענק לו אות יקיר העיר חיפה, וכעבור שנה קיבל תואר דוקטור לשם כבוד מאוניברסיטת חיפה.

רפאלי הניח במותו חמישה ילדים. הלווייתו תתקיים היום בשעה 18:00 בקבוצת דגניה ב' בעמק הירדן.

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר