כסף (צילום: א.ס.א.פ קריאייטיב/INGIMAGE)
כסף (צילום: א.ס.א.פ קריאייטיב/INGIMAGE)

העירייה סגרה כמעט לחלוטין את הגירעון המצטבר

נתוני הדוח הכספי השנתי של עיריית חיפה לשנת 2017 מלמדים כי הגירעון המצטבר שלה עומד על 8.7 מיליון שקלים בלבד, אך חובותיה למערכת הבנקאית חצו שוב את רף מיליארד השקלים

פורסם בתאריך: 4.6.18 20:06

נתוני הדוח הכספי השנתי של עיריית חיפה לשנת 2017 מלמדים כי חובותיה למערכת הבנקאית חצו שוב את רף מיליארד השקלים.

הדוח הכספי הקודם של העירייה סיכם את נתוניה הפיננסיים ברבעון השלישי של 2017 ולימד כי סכום ההלוואות שעל העירייה להחזיר למערכת הבנקאית הוא 961 מיליון שקל, אשר משקפים צמצום של 152 מיליון שקל ביחס לסך חובותיה של העירייה לבנקים בתחילת השנה שהסתכמו ב-1,113,042,000 שקל. אלא שהדוח הכספי המסכם את השנה, אשר הוצג אתמול (ראשון) בישיבת מועצת העיר, מלמד כי ברבעון האחרון תפחו חובות העירייה לבנקים ושוב הסתכמו בסכום הגבוה ממיליארד שקל – 1,017,727,000 שקל. אמנם מדובר בסכום הנמוך בכ-95 מיליון שקל מסך חובות העירייה לבנקים בתחילת השנה, אך עדיין סכום ההלוואות שעליה להחזיר למערכת הבנקאית מהווה גיבנת פיננסית בעייתית ביותר.

 

 

לעומת זאת מלמדים נתוני הדוח הכספי כי העירייה סגרה כמעט לחלוטין את הגירעון המצטבר שלה, שמסתכם ב-8.7 מיליון שקל בלבד. הכנסותיה של העירייה במהלך 2017 הסתכמו ב-2,654,156,000 שקל – 4.9 מיליון שקל יותר מסך כל הוצאותיה לאורך כל השנה. עודף זה הוביל לצמצום הגירעון המצטבר מ-13.6 מיליון שקל בתחילת השנה ל-8.7 מיליון שקל בלבד בסיומה.

גירעון מצטבר בתקציב הרגיל, המיועד למימון השירותים השוטפים לתושב, משקף את מאזנה הכספי של הרשות המקומית לאורך השנים. סיום שנה בעודף תקציבי מוביל לצמצום הגירעון המצטבר.

בניגוד לתקציב העירייה השנתי, המתבסס על תחזיות בלבד להכנסות ולהוצאות, הדוח הכספי השנתי כולל פירוט של תקבולים והקצאות בפועל, ולכן הוא משמש כלי עבודה מובהק לניתוח התנהלותה הכספית של המערכת העירונית ומידת חוסנה הכלכלי. לנוכח התקשותן של רשויות מקומיות לסיים שנת תקציב עם יותר הכנסות מהוצאות, סיום שנת תקציב בעודף וסגירה כמעט מוחלטת של גירעון מצטבר אינם דבר של מה בכך.

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר