הקבוצה הזוכה ב-HaifaTeenTech (צילום: צבי רוגר)
הקבוצה הזוכה ב-HaifaTeenTech (צילום: צבי רוגר)

מלגה יוקרתית לקבוצה שפיתחה אפליקציית תרגום חדשנית

קבוצה שפיתחה אפליקציה המאפשרת לאתר מתרגם זמין בכל שפה זכתה בתחרות HaifaTeenTech שנערכת לזכרה של סג"מ שירה צור. בתחרות השתתפו 70 בני נוער, מחציתם מישראל ומחציתם מחו"ל

פורסם בתאריך: 19.7.18 12:39

תחרות HaifaTeenTech הבין לאומית לנוער לפיתוח מיזמים טכנולוגיים התקיימה השבוע בפעם השנייה בחיפה. בתחרות השתתפו 70 בני נוער, מחציתם מישראל ומחציתם מחו"ל, והיא נערכה במתכונת של האקתון – מרתון פיתוח קבוצתי שבו התחלקו המשתתפים ל-12 קבוצות. הנושא המנחה השנה היה מיזמים שמטרותיהם הן להציל חיים ולסייע לאנשים עם מוגבלויות, ומנצחי התחרות זוכים במלגת לימודים יוקרתית לטכניון ולאוניברסיטת חיפה.

את התחרות הובילה עיריית חיפה ויזמה ליאורה קליש בליווי של קרן שירה שהוקמה לזכרה של סג"מ שירה צור שנרצחה בפיגוע הדריסה בטיילת ארמון הנציב בירושלים.

הקבוצה שהגיעה למקום הראשון פיתחה אפליקציה חדשנית המאפשרת לכל אדם בכל מקום לאתר מתרגם פנוי בשפה נדרשת באמצעות אפליקציה פשוטה. האפליקציה מבוססת על מודל העבודה של חברות כמו גט טקסי ואובר, והיא מחברת בין מבקש התרגום לבין מתרגם מרשת בין לאומית באופן מיידי ויכולה לסייע כך למשל לתיירים.

הקבוצה שזכתה במקום השני פיתחה שרשרת שיכולה להציל את חייהם של חולי אפילפסיה בזמן התקף. על השרשרת מותקן חיישן שיודע לזהות התקף אפילפטי, וכשהחולה נופל היא מתנפחת לכדי כרית אוויר ומגינה על ראשו.

במקום השלישי זכתה קבוצה שפיתחה משדר שיכול לספק את מיקומו של אדם שנזקק לחילוץ בעת אסון טבע כמו רעידת אדמה. המשדר מבוסס על רשת רדיו ולא על הרשת הסלולרית שנוטה לקרוס בעת אסונות.

 

 

קליש: "אוהבים להגיד שהנוער לא מתעניין בכלום, אך התחרות הזו, שמתקיימת זו הפעם השנייה, רק מראה לנו שלא כך הוא הדבר. בני הנוער שהשתתפו בתחרות והציגו בה יזמות וחשיבה יוצאות מגדר הרגיל, כפי שבא לידי ביטוי בפיתוחים פורצי הדרך שהוצגו, מוכיחים במידה רבה שהדור הולך ומשתבח. אני בטוחה שהקשר והחיבור שנוצרו בין הצעירים המבטיחים מישראל ומהעולם, דם ברמה המקצועית וגם ברמה האישית, ימשיכו את המסורת של קהילה בין לאומית של יזמים צעירים עם זיקה לישראל, ויחזקו את המיצוב הבין לאומי שלנו כאומת הסטרט אפ והחדשנות".

ראש העיר יונה יהב: "הרעיון של ההאקתון לזכרה של שירה צור הוא נפלא, ואני שמח שהוא הופך למסורת. אנחנו מביאים לכאן באמצעות התחרות צעירים מוכשרים מכל העולם, שנחשפים לידע ולכישרון והופכים לשגרירים למדינה ולעיר הנפלאה הזו".

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר