הסוכה של קהילת אהל אברהם (צילום: קהילת אהל אברהם)
הסוכה של קהילת אהל אברהם (צילום: קהילת אהל אברהם)

מפגש בין דתי ותפילה לשלום בסוכה של ליאו באק

את המפגש מארגנת קהילת אהל אברהם של התנועה הרפורמית וישתתפו בו ראשי הקהילה הנוצרית מארונית, העדה האחמדית, הכנסייה הסקוטית והקהילה הבהאית ותלמידים מהגנים ומבתי הספר של ליאו באק

פורסם בתאריך: 27.9.18 16:47

מפגש בין דתי שבמרכזו תפילה לשלום יתקיים מחר (שישי) בסוכה במרכז החינוך ליאו באק. את האירוע מארגנת קהילת אהל אברהם של התנועה הרפורמית – יהדות מתקדמת בישראל בליאו באק, וישתתפו בו ראש הקהילה הנוצרית מארונית בחיפה האב יוסף יעקוב, מזכ"ל העדה האחמדית מועאד עודה, ראש העדה הארמנית בחיפה האב דיראיר האבקומיאן, הכמרה קיית מקדונלד מהכנסייה הסקוטית בטבריה, שרווין סטארה מהקהילה הבהאית העולמית בחיפה, אנשי קהילת אהל אברהם ותלמידים מהגנים ומבתי הספר של ליאו באק.

 

 

הרבה נעמה דפני-קלן מקהילת אהל אברהם: "הרעיון הבסיסי שעומד מאחורי הזמנתם של האישים לסוכת השלום שלנו בא מהתפילה שבה אנחנו מבקשים מהאל 'פרוס עלינו סוכת שלומך'. סוכה היא סמל לשלום, ועל השלום צריך לעבוד. חשוב לנו לא רק להשאיר את השלום בתפילה אלא לציין את השאיפה ואת התקווה לשלום באמצעות בני אדם. לכן הזמנו אורחים בני דתות אחרות לסוכה שלנו ונציין ביחד את השאיפה לשלום ולחיים משותפים בחיפה שמאופיינת ברב תרבותיות ומחוצה לה. מרגש מאוד שבני דתות אחרות באים לטקס דתי של דת אחרת".

מה בתוכנית?

"תפילה וקידוש ליל שבת, והאושפיזין שהם האורחים שלנו יישאו מילות ברכה בעברית, בערבית ובאנגלית. אנחנו רוצים להעביר מסר משותף של שלום ושל יכולת לחיות ביחד מתוך כבוד הדדי".

לדבריה של דפני-קלן, האירוע פתוח לציבור הרחב מכל הדתות ובכל הגילאים: "זו תהיה חגיגה של מגוון אנושי ותקווה שתלווה בשירה בציבור".

הסוכה ממוקמת במתחם הפיאצה בקומה שמתחת לבית הכנסת "אהל אברהם", סמוך לבניין לוקיי.

 


 

 


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר