הקאנצלרית אנגלה מרקל מקבלת תואר ד"ר לשם כבוד באוניברסיטת חיפה (צילום: אוניברסיטת חיפה)
הקאנצלרית אנגלה מרקל מקבלת תואר ד"ר לשם כבוד באוניברסיטת חיפה (צילום: אוניברסיטת חיפה)

מרקל קיבלה תואר דוקטור לשם כבוד

קנצלרית גרמניה אנגלה מרקל קיבלה תואר דוקטור מאוניברסיטת חיפה בזכות "מנהיגותה מעוררת ההשראה, טיפוח הסבלנות וחתירה לשלום". לאחר קבלת התואר היא שוחחה עם סטודנטים והתייחסה בדבריה לסוגיה האיראנית בהקשר הסורי

פורסם בתאריך: 4.10.18 12:27

אוניברסיטת חיפה העניקה הבוקר (חמישי) תואר דוקטור לפילוסופיה לשם כבוד לקנצלרית גרמניה אנגלה מרקל. התואר הוענק למרקל בזכות "מנהיגותה מעוררת ההשראה בזירה האירופית והגלובלית, טיפוח הסובלנות וחתירה לשלום ואחווה בתוך ומחוץ למדינתה".

את גלימת הכבוד העניקו למרקל בן ארצה, שר האוצר הגרמני לשעבר פרופ' מנפרד לנשטיין, שכיהן כיו"ר חבר הנאמנים של האוניברסיטה בשנים 2001–2007, ויו"ר קבוצת עזריאלי ויו"ר קרן עזריאלי-ישראל דנה עזריאלי. לאחר קבלת התואר שוחחה מרקל עם סטודנטים הלומדים באוניברסיטת חיפה. בין הנוכחים בטקס היה גם שר החינוך נפתלי בנט.

 

 

בדברי התודה אמרה מרקל כי היא מתרגשת לקבל את התואר והבטיחה לחזור ולבקר בקרוב בקמפוס החיפאי. בהמשך התייחסה מרקל בדבריה לסוגיה האיראנית המטרידה את ישראל ואמרה: "העימות בין איראן לישראל נעשה חריף יותר בגלל סוריה, ולכן טוב מאוד שרוסיה דאגה לנסיגה איראנית מהגבול הישראלי".

נשיא האוניברסיטה פרופ' רון רובין דיבר בטקס על מלחמת התשה אטית שמאיימת לטענתו על האוניברסיטאות, על המוסדות הפרלמנטריים ועל חופש המידע בארץ: "האוניברסיטאות היו ונותרו המעוז החזק ביותר ליצירת מדע בסיסי, כזה שניתן לאישוש ולאישור מדעי והגורם המוסדי החשוב ביותר שהמסוגל להיאבק באקלים הנוכחי של פוסט אמת".

 


 

 


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר