הצוללת "דקר" (צילום: לע"מ)
הצוללת "דקר" (צילום: לע"מ)

מפקד זרוע הים: הצוללת השישית לא תיקרא "דקר"

מפקד זרוע הים בצה"ל אלוף אלי שרביט נענה לבקשתן של משפחות חללי הצוללת "דקר" וביטל את ההחלטה לקרוא בשם זה לצוללת השישית שנרכשה מגרמניה. במקום זאת ייקרא בשם "דקר" הדגם של כל צוללות הדור הבא, כאשר לכל צוללת יינתן שם משלה

פורסם בתאריך: 11.10.18 11:10

ארבעה חודשים לאחר קיומו של טקס לזכרם של 69 חללי הצוללת "דקר" במעגן דרור בחיפה, שממנו בחרו להיעדר חלק מהמשפחות השכולות כמחאה על ההחלטה לקרוא לצוללת השישית שרכשה ישראל מגרמניה בשם "דקר", הודיע מפקד זרוע הים בצה"ל אלוף אלי שרביט על החלטתו להיענות למשפחות ולא לקרוא בשם זה לצוללת.

במכתב שנשלח לאחת מהמשפחות השכולות שמובילות את המאבק הודיע שרביט כי השם "דקר" יינתן לדגם של כל צוללות הדור הבא, כולל הצוללת השישית שנבנית כיום בגרמניה, כאשר לכל צוללת יינתן שם משלה. יצוין כי ההחלטה התקבלה על ידי מפקד זרוע הים לשעבר אלוף (במיל') רם רוטברג, וגרמה להתנגדות עזה בקרב חלק גדול מהמשפחות השכולות שטענו כי הדבר פוגע ברגשותיהן ובזכר חללי הצוללת שטבעה בינואר 1968 בדרכה לנמל חיפה.

 

 

שרביט, שבתחילה קיבל את ההחלטה לקרוא לצוללת בשם "דקר", ציין עוד כי בעקבות המחלוקת וההתנגדות הוא בחן מחדש את הנושא, שוחח עם משפחות הנופלים והתייעץ עם אנשי שייטת 7. "במהלך הבחינה המחודשת צרמה לי התובנה כי מסיטה היא את נושא ההנצחה לשולי השיח ומאיימת להאפיל על זכרם של הלוחמים ולפגום קשות במורשתם", ציין שרביט במכתבו, "ייתכן כי אין אנו עדיין בשלים, כחברה וכארגון, להציב צוללת חיה ונושמת כזיכרון לטרגדיה הלאומית הקשה שפקדה אותנו".

לדבריו של שרביט, קריאת דגם הצוללות בשם דקר נעשתה מתוך תחושת אחריות להנצחה מכבדת: "באופן זה יינתן מענה נכון להנצחת 'דקר' כשם דגם שילווה אותה לאורך עשרות השנים הקרובות, ומנגד ימנע את הכאב שעליו הצביעו חלק מהמשפחות בכלי שיט חי ופעיל, בעוד 'אח"י דקר' נותרה טבועה במצולות".

כעת מתכוונות המשפחות השכולות לשלוח מכתב תודה למפקד זרוע הים על החלטתו, וזאת לאחר שחלקן תכננו להפגין ביום הכרזת השם "דקר" לצוללת.

 

טקס לזכר חללי הצוללת "דקר" בנמל חיפה (צילום: מאיה לוין)

 


 

 


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. החלטה טובה

    החלטה טובה שם מאירוע טרגי גורמים לקרמה לא טובה כמו שהוכח במקרה של אנשים שקיבלו שמות של בני אדם שנהרגו במוות אלים בתאונות דרכים או מלחמות.תחפרו בעיתונים מהעבר ותבינו את הכוונה.

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר