אנשים עם מוגבלויות (צילום: ניר כפרי)
אנשים עם מוגבלויות (צילום: ניר כפרי)

העירייה תפתח קורס מקדמי נגישות לאנשים עם מוגבלויות

בקורס ילמדו אנשים עם מוגבלויות כמו נכים בכיסאות גלגלים, עיוורים וחירשים וגם בעלי מוגבלות שכלית. בתום הקורס יוכלו המשתתפים למפות את צורכי ההנגשה החשובים לקהילתם ולהציע דרכים להיענות לצרכים אלה

פורסם בתאריך: 6.11.18 10:48

המחלקה לשיקום באגף הרווחה בעיריית חיפה תקיים קורס מיוחד המיועד לאנשים עם מוגבלויות ולאנשים עם זיקה לתחום כדי להכשירם לתפקיד מקדמי נגישות בקהילה. הקורס, שייערך בשיתוף עם ארגון קול, ייפתח ב-27 לנובמבר במרכז לחיים עצמאיים בהדר, ויתקיים אחת לשבוע במשך עשרה שבועות ללא תשלום.

בקורס שילווה על ידי עובדת סוציאלית של המרכז לחיים עצמאיים ילמדו המשתתפים על כל סוגי המוגבלויות ועל צורכי הנגישות של הלוקים בהן, ובסיומו יבחרו המשתתפים את הנושאים החשובים לקהילתם מבחינת הנגשה, ייצאו לשטח וימפו אותו.

מנהלת המחלקה לשיקום ענת בן צבי: "המשתתפים יוכלו למפות מקומות כמו בתי קפה, חנויות וכדומה ולהציע למנהלי העסקים להנגיש את העסק כדי לשרת גם את האנשים עם המוגבלויות מצד אחד ולהגדיל את הכנסותיהם מצד שני. הם יסבירו מה חסר ואיך ניתן לשפר. יצאנו מתוך שתי הנחות – האחת היא שאנשים עם מוגבלות הם המומחים הטובים ביותר לחייהם ושאנחנו יכולים רק לסייע להם וללוות אותם. מתוך כך גם נולדה ההנחה השנייה שלפיה אנשים עם מוגבלויות יכולים לנווט את חייהם בצורה המיטבית ובמקביל להשפיע בצורה נכונה ומדויקת יותר על הסביבה שבה הם חיים. משכך, התפקיד שלנו הוא לתת להם כלים ותמיכה לקדם גם את האינטרסים האישיים שלהם וגם את הקהילה שבה הם חיים".

 

 

לאלו מוגבלויות מיועד הקורס?

"כמעט לכולם. אנחנו מדברים גם על אנשים עם מוגבלות פיזית כמו אנשים שנזקקים לכיסאות גלגלים, וגם על אנשים עם מוגבלות בראייה עד לעיוורון, בשמיעה עד חירשות וכו'. לקורס הזה כבר נרשמו שלושה אנשים עם מוגבלות שכלית. נכון שהם זקוקים ליותר תמיכה מאנשים אחרים, ולכן במקרה שלהם יגיע נציג מעמותת אלווין, שזהו ארגון אשר מספק תמיכה וליווי לאלפי ילדים, מתבגרים ומבוגרים עם מוגבלות. המלווים ינגישו להם את התכנים הלימודיים. יצוין שבתום הקורס תלווה הקבוצה על ידי עובדת סוציאלית מעמותת אחים עצמאיים שתסייע למשתתפים בתהליך הקהילתי".

 


 

 


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות
  1. ילנה קפיליאן

    אני בלי קורסים יכולה למפות לכם כל מקום בעייתי לפחות בשכונה שלי, כמו כל נכה חפאי אחר בעיר, לדעתי, סתם בזבוז משאבים. עדיף פשות לעשות סקירה בעזרת נכים בשטח עם הפקחים, ולמפות את כל המקומות האלה ולא לבזבז כספים.

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר