מבקר העירייה עופר טל (צילום: שושן מנולה)
מבקר העירייה עופר טל (צילום: שושן מנולה)

דוח מבקר העירייה: כשלים במחלקה לנוער וצעירים

"בביקורת נמצא כי המחלקה לנוער וצעירים באגף הרווחה של עיריית חיפה מנוהלת בניגוד גמור לסדרי מינהל תקין ובניגוד לנוהלי העירייה", כתב המבקר עופר טל. גם הרשות לקליטת עלייה וחברת אתו"ס לא יצאו נקיות

פורסם בתאריך: 7.11.18 14:10

חברי מועצת העיר אישרו אתמול (שלישי) בישיבה שלא מן המניין את סיכומיה והצעותיה של הוועדה לענייני ביקורת בנושא דוח מבקר עיריית חיפה לשנת 2017.

הדוח עוסק ב-15 נושאים שונים, ובהם המחלקה לנוער וצעירים באגף הרווחה. בנושא זה כתב המבקר עופר טל: "בביקורת נמצא כי המחלקה מנוהלת בניגוד גמור לסדרי מינהל תקין ובניגוד לנוהלי העירייה". המבקר פירט שורה של כשלים: "העברת דיווחים כוזבים לגורמי חוץ ופנים על אודות מספר המטופלים לרבות זהותם, והפעלת פרויקטים שלא ברורים מהותם והקשרם לאגף הרווחה ובניגוד למודלים המוכתבים על ידי משרד הרווחה".

עוד כותב המבקר שבתקופת הביקורת שנערכה בחודשים יוני-נובמבר 2016 ומתייחסת לתקופה שבין 2014 לספטמבר 2016 הועסקו עובדים שאינם עובדים סוציאליים בתקנים שמיועדים לעובדים סוציאליים, ובמקרה אחר הוגש למשרד הרווחה דוח הוצאות שאושרו עבור פעילויות שכלל לא התקיימו או כלל אינן קשורות לפעילויות, כולל רכישה של מכונת קפה וקפסולות קפה יוקרתיות באלפי שקלים – "הוצאות שאינן עומדות בשום הוראה או כלל ברשות ציבורית".

טל אף צירף טבלה של 11 עמודים שכוללת את כל הכשלים שנמצאו בביקורת במחלקה, ובהם נסיעות לחמת גדר על חשבון משאבי המחלקה, כניסה למתחם וארוחות. לדבריו של המבקר, הטיול היה מיועד לצעירים בטיפול אך לא נמצאה רשימת משתתפים.

בתגובתו של ראש העיר יונה יהב לממצאים נכתב: "יחודדו ההנחיות לעובדים בדבר חובתם לפעול בהתאם לנהלים וההשלכות הנובעות מאי קיום חובה זו. חובת המנהלים היא לערוך פיקוח ובקרה, וייבחנו אפשרויות הפעולה במישור הפרסונלי בשים לב לממצאי הדוח".

 

 

נושא אחר שנדון בדוח עוסק ברשות לקליטת עלייה המתוקצבת על ידי העירייה ומשרדי הממשלה. הביקורת בעניינה של הרשות נערכה בין דצמבר 2017 לפברואר 2018 וכללה בדיקה מדגמית על התנהלותה בשנים 2016 ו-2017. בנושא כוח האדם כתב המבקר כי עובדי הרשות קיבלו שכר מלא אך נכחו בעבודה בהיקף של 94 אחוז משרה בלבד. נוסף על כך הם קיבלו הטבת בונוסים כתוספת לשכרם שהגיעה עד לסכום של 3,000 שקל לעובד – "הטבה העומדת לכאורה בניגוד לחוק. ומהווה חריגת שכר".

בין כשליה של הרשות כתב המבקר כי לא נערכו הסכמים עם ספקים שהועסקו ברשות וכי "לאחד ממפיקיה שילמה הרשות 500,000 שקל מבלי שבפועל נקבע אופן חישוב שכרו ומבלי שניתן דין וחשבון בגין שעות עבודתו ופועלו". כמו כן, בשנים 2016 ו-2017 נכחו נציגי הרשות ב-14 ירידים בחו"ל, ואורחים שהתלוו למשלחות הרשות על חשבונה לא אושרו ע"י ועד ההנהלה. הרשות גם לא ביצעה הליך של קבלת הצעות מחיר מכמה סוכנויות נסיעות לשם רכישת כרטיסי טיסה ואירוח בבית מלון, ובתום הירידים לא הוגש דוח תוכני בגין ההשתתפות בהם. למשתתפים באותם הירידים הוחזרו הוצאות ללא קבלות, וביריד שנערך בארצות הברית הוצאות הלינה של שני עובדים היו גבוהות ב-4,253 דולר מהמאושר על ידי משרד האוצר – חריגה של 135 אחוז.

בתגובתו לכשלים השיב יהב: "הערות הביקורת נלמדו, חלקן טופלו עוד במהלך הביקורת וחלקן בהליך הסדרה".

נושא נוסף שנבדק על ידי המבקר היה ביצוע עבודות אינסטלציה במגרשי החברה לאמנות תרבות וספורט בע"מ (אתו"ס). הביקורת נערכה לבקשתם של מנכ"ל העירייה גדי מרגלית ויו"ר דירקטוריון אתו"ס יעקב פינגולד מינואר 2017, לאחר שהשניים חשדו כי יש כשל בחיבור צינורות המים למבנים היבילים של מועדוני הכדורגל בית"ר חיפה ונוה יוסף "שהוביל לכאורה לחדירת שאריות דשנים אל מי השתייה".

אנשי מקצוע שבדקו את החשד איששו אותו וקבעו כי הצינור חובר להידרנט שמספק מים לכיבוי אש, לא נעשתה הפרדה בין המערכת המספקת מי שתייה למערכת כיבוי האש, הצנרת במקום הונחה שלא בהתאם לתוכניות, והפתיחה והסגירה היומיומיות שלה גרמו ליניקת דשן וחול אל תוך הצנרת. "למרות שבתוכנית האינסטלציה נקבע כי ייעשה שימוש בצנרת ברזל, בפועל הונחה צנרת מפלסטיק", כתב טל והוסיף כי בצנרת נמצאו נקבים ודרכם חדר דשן אל המים.

בתגובה לכך כתב יהב: "עם קבלת דוח המבקר פעלה החברה באופן מיידי להסקת מסקנות ולתיקון הליקויים".

 


 

 


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות
  1. מאות אנשים לא מקצועיים שקיבלו אתנן מראש העיר לשותפות שלו

    זה רק קצה הקרחון ונראה שמישהו השפיע על המבקר להוציא את הדו"ח הזה שבוע אחרי הבחירות. אם הוא עבור 2017 מדוע המתינו כמעט שנה שלמה עד שהוציאו אותו?? האם יהב דרש לגנוז את הדו"ח עד אחרי הבחירות??
    זה המבחן האמיתי של קליש. האם היא תצליח להעיף מהעירייה שכבות על פני שכבות של ניהול כושל בזבזני ואנשים לא ראויים שהיו חלק מחמולות ואתנן של ראש העיר לשותפיו.
    העמותה לקליטת עלייה – לסגור ולהכניס תחת אגף הרווחה.
    אתו"ס = כל הארגון רקוב מהשורש.
    רשות הצעירים = כל הארגון רקוב, מיותר ומלא עסקנים. לסגור.
    רשות הצעירים במשרד הרווחה = כנ"ל. להשאיר רק עו"ס מקצועיים.
    יפה נוף = בלי סוף דוחות על כשלים חמורים וניהול רקוב.

  2. צר לי

    מדויק. ברשות הצעירים, כבר לא מעט שנים, חלק מבעלי תפקידים (לא כולם) הינם עסקנים פוליטים קטנים. לא אנשי מקצוע מתחומי הרווחה אן החינוך…אלא אנשי תחום ה"לפנק… לפנק לפנק"… מתחום ה- שמור לי ואשמור לך… יוצרי מצגות ראווה ריקניות, מחליפי תפקידים סדרתיים… רק לא אנשי מקצוע. וכך ממשיכה לה התנהלות שערורייתית בעירית חיפה.

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר