רחפן (צילום: א.ס.א.פ קריאייטיב/INGIMAGE)
רחפן (צילום: א.ס.א.פ קריאייטיב/INGIMAGE)

בקרוב: ריסוס נגד מזיקים באמצעות רחפן

אגף התברואה של עיריית חיפה צפוי לעבור לשימוש ברחפנים לריסוס נגד מזיקים בוואדיות, על צמרות העצים ובאזורים שהנגישות אליהם היא קשה

פורסם בתאריך: 28.11.18 12:14

אגף התברואה של עיריית חיפה מבקש לעבור לשימוש ברחפנים לריסוס נגד מזיקים בוואדיות, על צמרות העצים ובאזורים שהנגישות אליהם היא קשה – כך מסר ל"כלבו – חיפה והצפון" מנהל המחלקה לשירותים מונעים בעירייה אילן מסינגר.

לדבריו של מסינגר, בשלב הראשון הכוונה היא לרכוש רחפן אחד למטרת פיילוט, והצעת הרכישה תועבר לאישורם של הגורמים המחליטים בעירייה על ידי מנהל אגף התברואה גיל עטיה. באגף מדגישים כי פיזור חומרי הריסוס מהאוויר אינו מסוכן וכי מדובר בחומרים אורגניים ידידותיים לסביבה שאינם רעילים.

מסינגר: "ההצעה שלי מתבססת על ניסיון שנצבר בחו"ל, למרות ששם מדובר על פי רוב בריסוס שדות. הרחפן ימנע סיכון של אנשינו בירידה לוואדיות בכלי רכב או ברגל או בטיפוס לצמרות העצים. הרחפן ייתן מענה לכך".

איך אתם פועלים היום?

"אנחנו מסתייעים במכוניות עם מנוף של חברת החשמל אבל קבלת רכב כזה ליום עבודה זו לוגיסטיקה מורכבת. רחפן הוא כלי שאפשר לרכוש בעלות נמוכה, והוא עושה את העבודה – הוא גם חוסך כוח אדם וגם מפחית סיכונים. הרחפן מופעל ממקום בטוח באמצעות לוח פיקוד, יש עליו מצלמה וניתן לשלוט בו בדיוק רב".

 

 

האם רחפן מסוגל לסחוב מיכל ריסוס כבד כמו זה שאתם משתמשים בו?

"רחפן שמתאים לצרכינו יכול לסחוב מיכל של עד 20 ליטר, אבל בפועל לא נזדקק ליותר מחמישה ליטרים לרחפן, אולי עשרה ליטרים, תלוי במשימה שאליה נשלח אותו. אם זה ריסוס נגד פרעושים, יתושים, נמלי אש וזוחלים זה דבר אחד, ואם זה נגד מכרסמים כמו חולדות אז זה כבר דבר אחר – זו הדברה. הרחפן ייתן מענה ליתושים הרבים שבאים ממאגרי המים בוואדיות בכל רחבי העיר".

מתי ייכנסו הרחפנים לשימוש?

"אני מקווה שבקרוב. אם הפיילוט יצליח, כל אזור בעיר יקבל רחפן. חילקנו את העיר לחמישה אזורים, והרכב שיישלח לכל אזור יהיה מצויד ברחפן. הצוות יעלה את הרחפן לאוויר לפי תוואי השטח שדורש טיפול וייתן מענה לבעיה המקומית".

 

רכב של יחידת ההדברה העירונית (צילום: דוברות עיריית חיפה)

 


 

 


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר