השריפה הגדולה בנובמבר 2016
השריפה הגדולה בנובמבר 2016

שנתיים לשריפה הגדולה: רק 50 אחוז מהחורש שוקמו

חנוך בורגר, יועץ האגרונומיה לעיריית לחיפה, טוען כי הסיבה העיקרית לעיכוב בשיקום החורש היא תקציבית ונובעת ממחלוקת עם מס רכוש באשר לפיצוי

פורסם בתאריך: 26.11.18 16:20

שנתיים לאחר השריפה הגדולה שפרצה בחיפה בחודש נובמבר 2016 רק 50 אחוז מהחורש שנפגע שוקמו – כך מסר ל"כלבו – חיפה והצפון" חנוך בורגר, יועץ האגרונומיה לעיריית לחיפה. לדבריו של בורגר, הסיבה העיקרית לעיכוב היא תקציבית ונובעת ממחלוקת עם מס רכוש באשר לפיצוי.

כזכור, ב-24 בנובמבר בשעות הבוקר החל גל שריפות ענק בכמה מוקדים בעיר. סמיכות החורש לבתי המגורים גרמה לכך שכ-600 בתים עלו באש וניזוקו ברמה כזאת או אחרת, וכ-85,000 תושבים פונו מבתיהם בשכונות העיר, ובהן אחוזה, רמת אשכול, רמת בגין, רמת גולדה, דניה, רוממה החדשה ורוממה הישנה. החורש בכרמל נפגע בצורה קשה, ותהליך שיקומו החל מיד לאחר השריפה. לאחר ניקוי השטח והכשרתו מחדש לשתילה, הובאו עצים מקיבוץ יחיעם וממקומות אחרים בסביבה והחלה שתילה מאסיבית עד שהתקציב אזל.

 

חנוך בורגר (צילום: שושן מנולה)

 

 

בורגר: "המצב כיום הוא שרק חצי מהחורש שנשרף בשכונות השונות שוקם, בעיקר ברוממה החדשה, ברוממה הישנה וברמת אשכול. החורש ברמת ספיר עדיין לא שוקם והחורש בנחל אחוזה נמצא עדיין בשלבי עבודת השיקום".

עוד כמה זמן ייקח לשקם את כל החורש שנשרף?

"קשה לנקוב בתאריך מסוים כי הדבר תלוי בתקציבים, ועדיין יש ויכוחים עם מס רכוש. עכשיו, עם חילופי השלטון בעירייה, אנחנו מקווים שהפעילות הזו תהיה חשובה גם לראש העיר החדשה עינת קליש רותם ושהיא תיכלל בתוכנית העבודה שלה".

האם כל העצים שהבאתם נשתלו?

"כן, כל מה שהבאנו נשתל. לא שתלנו עצי אורן אלא רק עצים רחבי עלים שמקדם הבעירה שלהם הוא קטן. העתקנו כ-600 אלונים מקיבוץ יחיעם, ו-80 אחוז מהם – שזה שיעור יפה מאוד – נקלטו. אמור להגיע אלינו עוד מספר גדול של עצי אלון מדלית אל-כרמל, ואני מניח שרוב העצים הללו יינטעו באזור נחל רמז ובמורדות של נחל אחוזה".

 


 

 


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. יוכי

    אתם מדברים על החורש???
    מה עם משפחות שבתיהם לא שוקמו או שוקמו . חלקית והגשת נכנם לסלון.
    מה איתם?אנשים קשישים שרודפים אחרי קבלנים רמאים.
    מה איתם?
    חורש עאלק נשמע יפה.

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר