מי ביוב נשפכים לים (צילום: ניר כפרי)
מי ביוב נשפכים לים (צילום: ניר כפרי)

שירות חדש של מי כרמל: התרעה של גלישת מי ביוב לים

כדי להתריע על קריסה של מערכת הביוב בחיפה השיק התאגיד העירוני מי כרמל שירות חדש לציבור שמתריע באמצעות מסרונים לטלפון הנייד על גלישת הביוב לים

פורסם בתאריך: 9.12.18 15:19

תושבים שמחברים את מרזבי המים שלהם למערכת הביוב העירונית גורמים לקריסתה במקרים של גשמים עזים – כך אומרים בתאגיד המים העירוני מי כרמל. בעבר ערך התאגיד בשיתוף עם עיריית חיפה ביקורות לגילוי חיבורים, אך הפעילות לא הושלמה. חיבור של מרזב למערכת הביוב היא עבירה שגוררת עמה קנס, ובמי כרמל מבקשים מהציבור לגלות אחריות.

בתאגיד מציינים כי קריסתה של מערכת הביוב גורמת לגלישתם של מי הביוב לים, וכי הנפגעים העיקריים מכך הם הרוחצים והגולשים שנכנסים לים בחורף. כדי להתריע על קריסה של המערכת השיק מי כרמל שירות חדש לציבור שמתריע באמצעות מסרונים לטלפון הנייד על גלישת הביוב לים.

 

 

דובר תאגיד מי כרמל אייל פרדיס: "אין מערכת שמתריעה בפנינו על חיבור פיראטי של מערכת ניקוז ביתית למערכת הביוב, וכך נכנסים מי הניקוז לתוך מערכת הביוב העירונית. כמות מים שמגיעה מגג אחד היא עצומה ומסתכמת בעשרות מטרים מעוקבים. יש סבירות גבוהה שמערכת הביוב העירונית הוצפה גם בגל הגשמים האחרון, והדבר גורם לקריסתן של משאבות הביוב. זה גורם לנו לנזק אדיר. באמצעות השירות החדש, כאשר מתגלה גלישה של מי ביוב לים, הנרשמים לשירות מקבלים התרעה. בסערה האחרונה לא היתה גלישה של מי ביוב לים וזו תוצאה מעודדת"

האם אין גלישה של מים מבורות הניקוז בכבישים למי הביוב?

"מערכת הניקוז היא מערכת נפרדת. על פי חוק חייבת להיות הפרדה מוחלטת בין מערכות הניקוז ומערכות הביוב ואסור שהן יתערבבו. מי הניקוז זורמים בדרך כלל לים".

 


 

 


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר