סלמנדרה (צילום: אלכס סלבנקו)
סלמנדרה (צילום: אלכס סלבנקו)

החלה עונת הניטור השנייה של סלמנדרות בחיפה

במסגרת פעולות הניטור של הסלמנדרות - דו חי שנמצא בסכנת הכחדה - יוצאים צוותי מתנדבים לסקרים ליליים בעונה הגשומה בוואדיות של חיפה כדי לאסוף מידע עליהן

פורסם בתאריך: 24.12.18 09:38

בהובלתן של קהילת חיפה והסביבה של החברה להגנת הטבע, עמותת ירוק בלב ואוניברסיטת חיפה החלה בעיר עונת הניטור השנייה של סלמנדרות – דו חי שנמצא בסכנת הכחדה ומוגדר כמין מוגן בישראל.

במסגרת פעילות הניטור יוצאים צוותי מתנדבים לסקרים ליליים בעונה הגשומה בוואדיות העיר במטרה לאסוף מידע על הסלמנדרות. עד עתה נערכו תריסר סקרים בעונה הנוכחית על ידי מתנדבי הפרויקט בהובלה של החוקרת אולגה ריבק ובהיתר מרשות הטבע והגנים. קבוצת הניטור מונה כ-50 מתנדבים אשר פועלים בשלושה צוותים שיוצאים במקביל לוואדיות בחיפה.

 

 

"קיום הפרויקט זו השנה השנייה מאפשר מעקב אחר מצבו של המגוון הביולוגי בוואדיות ואחר תפקודן כבית גידול", מסביר אוהד שוורץ, מנהל קהילת חיפה והסביבה של החברה להגנת טבע.

נוסף על סקרים עורכים המתנדבים פעילויות הסברה, ובהן הפעלת דוכני הסברה בשכונות הגובלות בוואדיות ובאירועי שמירת טבע במטרה להעלות את מודעות התושבים לנוכחותן של סלמנדרות, להקנות ידע ולעודד דיווח על תצפיות.

ריבק: "כיום אתגר מרכזי בשמירת טבע הוא לשמור על בתי גידול מתאימים גם באזורים העירוניים, תוך שיתוף של התושבים בהכרת ערכי הטבע ובמחקר. פרויקט הסלמנדרות הוא דוגמה יפה לכך".

 


 

 


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר