הכרמלית (צילום: ראובן כהן, דוברות עיריית חיפה)
הכרמלית (צילום: ראובן כהן, דוברות עיריית חיפה)

הכרמלית לקראת שבירת שיא הנסיעות החודשי

מאז חזרתה של הכרמלית לפעילות בתשלום ב-2 בדצמבר ועד היום נסעו בה 76,000 נוסעים, ועד סוף החודש צפוי המספר להגיע ל-95,000. הערכה: הסיבה נעוצה בצירוף הכרמלית להסדר כרטיס הנסיעה המשולב

פורסם בתאריך: 26.12.18 08:01

כבר בחודש הראשון לחזרתה לפעילות בתשלום צפויה הכרמלית לשבור את השיא החודשי של השנים האחרונות במספר הנוסעים המשתמשים בה.

לפי נתוני הנהלת חברת הכרמלית חיפה, מאז חזרתה של הכרמלית לפעילות בתשלום ב-2 בדצמבר ועד היום נסעו בה כ-76,000 תושבים ומדי יום חול משתמשים בה כ-4,000 נוסעים בממוצע. לפיכך, מעריכה הנהלת החברה כי עד לסיום חודש הפעילות הראשון ביום רביעי הבא יסתכם מספר הנוסעים החודשי בכ-95,000 תושבים – נתון שיהווה שיא חודשי של השנים האחרונות.

מנכ"ל הכרמלית חיפה אבישי הדר מעריך כי הסיבה לגידול במספר הנוסעים הוא צירופה של הכרמלית בתחילת ינואר 2017 להסדר כרטיס הנסיעה המשולב שמאפשר, באמצעות כרטיס הרב קו, המשך נסיעה בחינם במשך 90 דקות בכלי התחבורה הציבורית האחרים.

 

 

נתוני הנסיעות בחודש הראשון שבו הונהג ההסדר בכרמלית עוררו לפני כשנתיים התפעלות רבה: בינואר אשתקד נסעו בה 85,200 תושבים לעומת 54,000 נוסעים בלבד בינואר 2016 – גידול של 56 אחוז.

נתוני הנסיעות החודשיים בכרמלית החל מתחילת שנת 2010 פורסמו בשנתון הסטטיסטי החדש של עיריית חיפה, ולפיהם נתוני ינואר 2017 הם גם השיא החודשי של פעילות הכרמלית בשמונה השנים האחרונות. השיא הקודם נרשם ביולי 2013 שבו נסעו בכרמלית 74,771 תושבים.

בתחילת פברואר אשתקד אירעה השריפה במנהרת הכרמלית והיא הושבתה מפעילות למשך 20 חודשים. כעת נראה כי כבר בחודש הראשון לחזרתה לפעילות בתשלום חווה הכרמלית שגשוג חסר תקדים בכל הקשור לביקוש לפעילותה.

 


 

 


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

10 תגובות
  1. דוד בנימן

    עכשיו מה שנשאר זה "רק" לדאוג לניקיון התחנות, הפעלת השילוט האלקטרוני בתחנות , הפעלת מסכי החיווי בקרונות, הפעלת כריזה בעת הגעה לתחנה.
    ואם אפשר להפעיל את הכרמלית עד 2:00 אחרי חצות ובשבתות – זה בכלל יהיה כמעט אירופה.

  2. ממה מבסוטים?

    4000 נוסעים ליום זה מעט.
    הכרמלית עובדת 18 שעות ביום = 200 נוסעים בשעה בלבד. לשם השוואה בקו אוטובוס בתדירות של הכרמלית נוסעים כ800 איש בשעה.

  3. רותי

    אין מדרגות נעות בחלק מהתחנות דבר המקשה על קשישים לעלות כל כך הרבה מדרגות בדרך ליציאה

  4. הדרניק ותיק

    מתערב שחלה צניחה בשיעור הנסיעות של אזרחים ותיקים מכלל הנסיעות…

  5. מיותר

    התחנה עם העצים המלאכותיים המביכים וכל התאורה המצועצעת במרכז הכרמל מכוערת באופן קיצוני.

  6. ליר

    לזה ששאל למה מבסוטים, אתה לא יכול להשוות קו אוטובוס בתדירות זהה עם הכרמלית. לכרמלית יש 6 תחנות סך הכל, בקו אוטובוס אתה מגיע ל6 תחנות בערך בחמש דקות הנסיעה הראושונות. אין בכלל כל בסיס להשוואה.
    אני חושב שזה יפה מאוד ביחס לשנים קודמות..

  7. אורן

    יפה שהכרמלית הופכת פופולרית אבל זו חוצפה ועזות מצח לשקם את הכרמלית בלי לדאוג להנגשה לקשישים ונכים. צריך להעיף כל מי שנתן יד לדבר.
    וגם, שיפעילו בשישי ושבת במתכונת של קווי לילה. אם רוצים להעיר את העיר התחתית ולחסוך פקקי תנועה, אז שהעירייה תפעיל את הכרמלית בימי שישי בלילה כדי שמי שרוצה יוכל להגיע בבטחה ולבלות בעיר התחתית. בלי להתקע בפקקים ובלי חפש חנייה.

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר