עינת קליש רותם ואלי דוקורסקי. "מטבע הדברים חיפה צריכה להוביל את זה" (צילום: עיריית קרית ביאליק)
עינת קליש רותם ואלי דוקורסקי. "מטבע הדברים חיפה צריכה להוביל את זה" (צילום: עיריית קרית ביאליק)

קליש רותם תפעל להקמת פורום ראשי ערים במטרופולין

בפגישה שערכה ראש העיר חיפה עינת קליש רותם עם ראש העיר קרית ביאליק אלי דוקורסקי סוכם על הקמת פורום שבו יהיו חברים ראשי הרשויות המקומיות במחוז חיפה. המטרה: לחזק את המטרופולין ולפעול כחזית אחת מול משרדי הממשלה

פורסם בתאריך: 30.12.18 08:19

ראש העיר עינת קליש רותם מעוניינת להקים פורום שבו יהיו חברים ראשי הרשויות המקומיות במטרופולין חיפה. לתפישתה של קליש רותם, חיזוק המטרופולין יקרין מחוסנו גם על חיפה וגם על הערים והיישובים סביבה, ולשם כך יש לאחד כוחות ולפעול כחזית אחת. את הרעיון להקמת פורום זה העלתה ראש העיר חיפה בפגישתה עם ראש העיר קרית ביאליק אלי דוקורסקי.

חיפה היא העיר הגדולה במחוז חיפה הן מבחינת שיעור האוכלוסין והן מבחינת שטחה, ומסביבה ערים כמו נשר, טירת כרמל, קרית אתא, קרית ביאליק, קרית מוצקין וקרית ים ומועצות מקומיות כמו קרית טבעון, דלית אל-כרמל ועוספייה. דוגמה לפורום דומה הוא איגוד ערים חיפה להגנת הסביבה, שבו חברות 11 רשויות מקומיות במחוז אך חבריה הם נציגי הרשויות ולא ראשיהן.

דוקורסקי, מה קליש רותם הציגה בפניך?

"דיברנו על יצירת שיתוף פעולה בין הרשויות המקומיות במטרופולין חיפה כדי שנוכל לייצר שיח שלאחריו נוכל לפנות למשרדי הממשלה כדי לקדם נושאים אזוריים. דיברנו גם על הדרך שבה יתאמו הרשויות פעולות כדי לעצב את אופיו של מפרץ חיפה ועל ההתמודדות עם סוגיית זיהום האוויר. בפגישתנו עלה גם חיזוק כלכלת האזור, כך שהרשויות לא יפעלו לטרפד הקמת אזור תעשייה בתחומי השיפוט של רשויות אחרות כי בדרך הזו כולם יוצאים מפסידים. כמו כן ביקשתי ללמוד לעומק את נושא שדה התעופה שאת מסלולו היא רוצה להאריך ב-300 מטר, ולצורך כך יבואו נציגים של עיריית חיפה כדי להציג לנו את התוכניות ולהוכיח לנו שאין השפעות סביבתיות שליליות של רעש וזיהום אוויר. המלצתי לה וסיכמנו על כך שיוקם פורום של ראשי ערים במחוז – משהו שלא קיים כיום ולא היה קיים בשנים האחרונות. היא אמורה עוד להיפגש עם ראשי הערים האחרים כמו יעקב פרץ בקרית אתא, דוד אבן צור בקרית ים, חיים צורי בקרית מוצקין ואריה טל בטירת כרמל כדי להקים את הפורום שיוכל בבוא היום לתרום לחיזוקו של המטרופולין".

ומי יעמוד בראשו?

"מטבע הדברים חיפה צריכה להוביל את זה. סיכמנו שהפורום יתכנס בכל פעם ברשות מקומית אחרת כדי לתת את המעמד ואת המקום לכולם. הגישה שחיפה דואגת למטרופולין כולו ולא רק לחיפה היא גישה נכונה, ואני מקווה שזה ייושם".

 

 

באופוזיציה מגלים ספקנות באשר לכוחו של פורום כזה להשפיע. ירון חנן מסיעת הירוקים מסר: "בניגוד לקליש רותם, הירוקים לא יסתפקו בפירורים שהממשלה תזרוק לה וגם זה בספק. משימתה הראשונה של קליש רותם – הרבה לפני תוספת של כמה מטרים למסלול שדה התעופה – היא להביא להחלטת ממשלה לסגירת מתחם בז"ן כבר בקדנציה הנוכחית. אין כבר ספק שמתחם בז"ן ושאר המפעלים פוגעים בתושבי המטרופולין כולו ובצמיחתה הכלכלית של חיפה. שום פתרון קסם כמו הארכת המסלול של שדה התעופה לא יביא לפה פריחה, תיירות ומקומות תעסוקה ובילוי כמו שנקבל כאשר מפרץ חיפה יבריא ממארת התעשייה הפטרוכימית הרעילה. לכל ראש עיר בחיפה ובסביבתה זה היה צריך להיות כבר ברור מזמן, ולקליש רותם יש סמכויות רבות ומנדט ציבורי הכי רחב אי פעם, שאותם היא חייבת לנצל לצורך המשימה הקדושה הזו".

 


 

 


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

6 תגובות
  1. רמי חן

    אין ספק שזה מהלך חשוב ומבורך שיכול ליצור כוח חזק מול הממשלה ולגרום לשינוי…
    אלא ששינוי כזה, לתושבי חיפה והמטרופולין, עלול להיות רחוק ולא אפקטיבי כיווןן שעינת קליש לא הפנימה שבעית הזיהום כבר כאן, שהיא חמורה מאד, שהיא מגורמי התחלואה העיקריים, שהיא פוגעת באדם ובסביבה, שהיא מבריחה תושבים – זאת בהתבסס על גישתה שהפתרון הנו בהגברת הניטור, כשהכל מצביע (מדדי זיהום, מחקרים ספציפיים לאזור, מחקרים בעולם וכד') שהבעיה היא הפליטות של חומרים רעילים וגורמי תחלואה מבתי זיקוק ומפעלי פטרוכימיה.

  2. "היי-נת" טעינו ביג טיים - אולי תתעוררי??

    כמה טעויות ולא חלפו 100 ימים…

  3. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    סילוק בזן !!!!!
    וכל מפעלי הפטרוכימיה .
    לא ניטור!!!
    ולא הסכמה בשתיקה להפעלת איזורי אסון !
    עינת קבלה מנדט לחיסול מפגעי זיהומים !!!!!
    http://Www.rachelgitai.com

  4. חיפאיים מאוכזבים מודאגים

    חיפאיים הרוצים בטובתה של חיפה ,בואו נתארגן כדי לדרוש לקיים משאל אזרחים להקמת "וועדה קרואה",ולהביא להדחת ראש העיר קליש אשר הוכיחה תיפקוד בעייתי ,מוזר והזוי ,עם הרבה רצון לבטל פרויקטים שבדרך ,וכנגד שביעות רצונם של התושבים !! ויפה שעה אחת קודם!!!ולפני שיהיה מאוחר מידי!!!

  5. חיפאים מאוכזבים מודאגים

    הוקם פורום כבר לפני 10 שנים,אין כל חדש תחת השמש!!!

  6. סימה

    הצליחה להוליך שולל את תושבי חיפה. מתעסקת בפוליטיקה שחשובה לה יותר מהעיר. זה קרש קפיצה בשבילה לכנסת.

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר