הכרמלית (צילום: ראובן כהן, דוברות עיריית חיפה)
הכרמלית (צילום: ראובן כהן, דוברות עיריית חיפה)

התחזית התאמתה: שיא הנוסעים בכרמלית נשבר

בחודש הראשון מאז חודשו הנסיעות בכרמלית בתשלום אחרי ההשבתה נסעו בה 98,164 נוסעים - שיא במספר הנוסעים ב-20 השנים האחרונות. מנכ"ל הכרמלית אבישי הדר: "אם המגמה תימשך תסיים הכרמלית שנת פעילות עם יותר ממיליון נוסעים"

פורסם בתאריך: 7.1.19 17:56

התחזית אכן התגשמה: סיכום נתוני חודש הפעילות הראשון של הכרמלית מאז חודשו נסיעותיה בתשלום ב-2 בדצמבר אחרי השבתתה מלמד כי נסעו בה 98,164 נוסעים. זהו שיא חודשי במספר הנוסעים בכרמלית ב-20 השנים האחרונות לפחות.

מנכ"ל חברת הכרמלית חיפה אבישי הדר מסר כי שבירת השיא התאפשרה בזכות שתי סיבות – חזרתם של נוסעי הכרמלית הקבועים להשתמש בה לאחר 20 החודשים שבהם היא היתה מושבתת מפעילות, והצטרפותם של נוסעים חדשים רבים שלא נסעו בה באופן קבוע קודם לכן.

הדר: "אני שבע רצון מנתוני החודש הראשון, שלהערכתי יגדלו בחודשים הקרובים. אם המגמה תימשך תסיים הכרמלית שנת פעילות עם יותר ממיליון נוסעים".

 

כיום כבר ברור שהשגשוג חסר תקדים שחווה הכרמלית בכל הקשור לביקוש לפעילותה מצד תושבי העיר נגזר במידה רבה מצירופה בתחילת ינואר 2017 להסדר כרטיס הנסיעה המשולב המאפשר, באמצעות כרטיס הרב קו, המשך נסיעה בחינם במשך 90 דקות בכלי התחבורה הציבורית האחרים. צירופה של הכרמלית התאפשר בעקבות אישור שניתן לכך על ידי משרד התחבורה, שגם החליט להעניק לכרמלית את ההגדרה הרשמית של מפעיל תחבורה ציבורית.

המהלך תרם באופן משמעותי לזינוק במספר המשתמשים בה מכיוון שהיא הפכה לכלי תחבורה ציבורית הרבה יותר אטרקטיבי. נוסעי אוטובוס רבים למשל העדיפו קודם לכן נסיעת המשך בחינם, אם כי פחות מהירה, בקו אוטובוס אחר להדר או לכרמל, מתוך ידיעה שעלייתם לכרמלית כרוכה ברכישת כרטיס נוסף. בעקבות צירופה של הכרמלית להסדר, לאחר שירדו באחת מתחנותיה בסיום נסיעה שעליה שילמו 5.90 שקלים יכולים נוסעיה להמשיך ליעד נוסף בתוך חיפה באמצעות מטרונית או אוטובוס ללא תשלום במשך 90 דקות.

 


 

 


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

8 תגובות
  1. לא משקף

    השיא נרשם בגלל פעילות חגיגות במושבה לאורך החודש ולכן לא משקף שימוש שכרתי יש לחכות לינואר אבל אז בטח לא יפרסמו..

  2. דורון

    אין קשר לחגיגות החג של החגים במושבה משתי סיבות: א', החגיגות היו בסופ"שים, בעת שהכרמלית כלל לא עובדת.
    ב', הכרמלית בכלל לא עוברת במושבה אלא רק בלב הדר, די רחוק משם. לא סביר שאנשים ירדו בכרמלית לנביאים והלכו עד לבן גוריון. סביר יותר להניח שיותר ויותר אנשים מגלים מחדש את הדר וכמובן את העיר התחתית.

  3. טל

    חייבים להפעיל אותה בלילה! במקום לארוב לנהגים שיכורים, לתת להם פיתרון!

  4. דצמבר היה חריג

    החגיגות של חג החגים עם תאורת הלילה וסוף השנה שנפתחה באופן חריג זה יוצא מן הכלל וגם הכרמלית רק חזרה לפעול ולכן הרבה רצו לראות מה התחדש בה. תפרסמו נתוני חודשים רגילים ינואר פברואר, זה הקובע.

  5. ועדה קרואה מיידית

    ולמה קליש ממנה 14 אנשים ממעגל המטה שלה מהם 8 למשרות פיקטיביות וחסרות תועלת, כשהבטיחה התייעלות? למה סגן חמישי בשכר?
    למה אין מנכל עיריה? למה הרבה דברים.
    זאת עיר שחייבת דחוף ועדה קרואה

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר