אטול אלמוגים בבליז (צילום: Pedro Pardo, AFP)
אטול אלמוגים בבליז (צילום: Pedro Pardo, AFP)

הפרופסור מחיפה שרוכש אי בקריביים

פרופ’ אורי שיינס מאוניברסיטת חיפה, שהקים את ארגון TIME במטרה להציל מינים בסכנת הכחדה, מתכוון לרכוש באמצעות הארגון 20 דונם של אטול אלמוגים שמהווים בית למינים רבים של חיות וצמחי ים

פורסם בתאריך: 10.1.19 08:09

ארגון TIME, שאותו הקים פרופ’ אורי שיינס מהחוג לביולוגיה וסביבה באוניברסיטת חיפה ובמכללת אורנים, מתכוון לרכוש 20 דונם של אטול אלמוגים באי טורנף שמול חופי בליז שבאיים הקאריביים. מטרת הרכישה היא להכריז על האי כשמורת טבע, ובכך להציל את המינים החיים בו ונמצאים בסכנת הכחדה.

מטרתו של ארגון TIME היא להציל שטחים בכדור הארץ שבהם חיים מינים בסכנת הכחדה על ידי רכישתם והעברתם לגופי שימור מקומיים. האטול הוא אי שנוצר משוניות אלמוגים, ולדבריו של שייניס יזמים רבים היו שמחים לרכוש אותו כדי לפתחו ולנצלו – דבר שכנראה היה פוגע במינים החיים בו ושכבר עתה נמצאים בסכנת הכחדה. בין המינים נכללים צב הים הקרני, צב הים הגלדי ועד מינים של חיות וצמחי ים.

 

 

שייניס: “כשיצאנו לדרך ציינו ש־2.3 אחוזים משטח כדור הארץ מוגדרים כאזור חם, שבו נמצא מגוון ביולוגי עשיר של מיני בעלי חיים וצמחים בסכנת הכחדה. לכן גם השטחים הקטנים יחסית שאנחנו רוכשים יכולים לתרום תרומה משמעותית להגנה על מינים רבים”.

לדבריו, שיטה זו שנתפשה בתחילה כנאיבית “עובדת ומצליחה לשנות מציאות שלפי כל תחזית, אפילו האופטימית ביותר, היא די עגומה”.

יצוין שלארגון יכול להצטרף כל אחד בכל גיל ולתרום החל מדולר אחד – סכום שמקנה קול בהצבעות שמתקיימות בארגון.

 


 

 


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר