הכנסייה היוונית קתולית בחיפה
הכנסייה היוונית קתולית בחיפה

קליש רותם נפגשה עם ראשי הכנסיות בחיפה

בתום פגישה עם ראשי הכנסיות בחיפה צייצה ראש העיר עינת קליש רותם: "הועלו מספר רעיונות לפתרון שייבדקו החל ממחר בבוקר". האב דמיטריוס סמרה: "הפתרון היחיד שמוסכם עלינו הוא הסרת היצירות הפוגעניות. אם לא - נמשיך לבית המשפט"

פורסם בתאריך: 15.1.19 08:30

אתמול (שני) בערב נפגשו ראש העיר עינת קליש רותם וסגנה נחשון צוק עם שישה ראשי כנסיות בחיפה במטרה לנסות לפתור את התסבוכת שנחשפה ב"כלבו – חיפה והצפון" בעקבות העבודות "מק ישו" ו"קן, ישוע המושיע" המוצגות בתערוכה "סחורה מקודשת" המוצגת במוזיאון חיפה.

כזכור, ראש הכנסיה היוונית אורתודוקסית בחיפה האב דמיטריוס סמרה טען כי נציגי הכנסיות ביקשו להיפגש עם ראש העיר אך נענו כי אם בכוונתם לבקש את הסרת היצירות לא תתקיים פגישה – דבר שהעצים את תחושת הכעס שלהם. עוד קודם לכן, ביום שישי, נערכה הפגנה אלימה מול המוזיאון, והמשטרה פיזרה את המפגינים תוך שימוש בגז מדמיע. למחרת פרסמו הפטריארכיה וראשי הכנסיות הנוצריות בירושלים גילוי דעת שבו הם דרשו מהעירייה להסיר את היצירות ולהתנצל באופן רשמי על הפגיעה בסמלים הקדושים לנצרות. משלא נענו הגישו הכנסייה היוונית אורתודוכסית והכנסייה היוונית קתולית לבית המשפט המחוזי בחיפה בקשה למתן צו מניעה, והדיון בעניין נקבע ליום חמישי הקרוב.

 

 

הסערה שפרצה חצתה את גבולות העיר ויצרה עניין גם מחוץ לישראל, וכלי תקשורת מובילים בעולם כמו רשתות הטלוויזיה Fox News ו-BBC והעיתונים "Time" ו-"Washington Post" דיווחו על ההתפתחויות. כדי לא להעצים את המשבר ולהפוך אותו לתקרית בין לאומית ועל מנת למנוע את מכה תדמיתית בגרירתם של ראשי הכנסיות לדיון בבית המשפט נאותה קליש רותם בסופו של דבר להקשיב לרחשי לבם של נציגי הכנסיות. הפגישה נערכה בכנסייה היוונית קתולית ברחוב עין דור, ובסיומה אמר האב סמרה: "העלינו את דרישותינו ואמרנו מהו הפתרון היחיד שמוסכם עלינו – הסרת היצירות הפוגעניות. ראש העיר אמרה שהיא לא יכולה לעשות את זה, ואנחנו התעקשנו שזה הפתרון היחיד. היא אמרה שהיום עד שעות הצהריים יתקשרו ויגידו לנו אם הם מסכימים לפתרון הזה או לא. אם לא – נמשיך לבית המשפט".

קליש רותם מצדה צייצה בחשבון הטוויטר שלה: "סיימנו פגישה חיובית עם כהני הדת הנוצרים בחיפה בנושא המוצגים בתערוכה במוזיאון העירוני. הבנו את עומק הפגיעה שהם חווים, והם מבינים את חשיבות השמירה על הדמוקרטיה. כולנו נעשה הכל כדי למנוע אלימות ופגיעה ברגשות. הועלו מספר רעיונות לפתרון שייבדקו החל ממחר (היום, שלישי; ב"כ) בבוקר".

 

הציוץ של עינת קליש רותם

 

ודיע אבו נסאר, יועץ מועצת הבישופים בארץ הקודש שנכח בפגישה, סיפר ל"כלבו – חיפה והצפון": "שום דבר לא נסגר. דיברנו על הצורך בהידברות ובמציאת פתרון מושכל. היא תחשוב, היא תבדוק והיא תהיה איתנו בקשר היום. על סמך זה נחליט עם נעבור לדון בעניין בבית המשפט או לא".

 


 

 


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. קליש עשתה טעות שבכלל נפגשה איתם. שיפסיקו את ההונאה

    המוזיאונים לא צריכים להתקפל בפני הפרובוקציות הפוליטיות.
    היצירות האלו הוצגו באירופה ואף נוצרי לא דרש שיסירו אותם.
    הם הוצגו פה 4 חודשים ולא הייתה שום בעיה.
    כולנו יודעים מי הגורמים הערביים שמעוניינים בפייק ניוז הזה כתעמולת בחירות.

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר