תיאטרון אלמידאן (צילום: רמי שלוש)
תיאטרון אלמידאן (צילום: רמי שלוש)

מסתמן: עמותת תיאטרון אלמידאן תפורק

רשם העמותות הודיע לתיאטרון אלמידאן כי התיק של העמותה הועבר ליחידת האכיפה והבקרה של משרד המשפטים שתשקול הגשת בקשה לפירוקה של העמותה. המשמעות: סגירתו של התיאטרון

פורסם בתאריך: 23.1.19 10:23

רשם העמותות הודיע לתיאטרון אלמידאן כי תיק העמותה הועבר ליחידת האכיפה והבקרה של משרד המשפטים שתשקול הגשת בקשה לפירוק העמותה.

במכתב שנשלח אתמול (שלישי) לתיאטרון כתבה אסתר שרעבי מרשות התאגידים כי בעקבות בדיקה של רשם העמותות באשר לטענות להתנהלות לא תקינה ומנוגדת להוראות חוק העמותות בתיאטרון אל מידאן הוחלט כי נמצאו בעמותה ליקויים שמהווים עילות לפירוק: "נמצאו בעמותה ליקויים המהווים עילות פירוק על פי חוק. העמותה אינה פועלת לקידום מטרותיה הרשומות, ולמעשה אינה פעילה כלל. העמותה לא הגיבה לחלק ממכתבי הרשם ולא התייחסה לשאלות כפי שנדרשה, באופן המחזק את המסקנה כי העמותה אכן אינה פעילה, וכן קיים חשש להתנהלות בלתי תקינה בהיבטים שלא ניתנו לגביהם הסברים. לפיכך, תיק העמותה מועבר ליחידת אכיפה ובקרה במשרדנו אשר ישקלו הגשת בקשה לפירוק העמותה. כמו כן יובהר כי בשלב זה לא יינתן לעמותה אישור ניהול תקין לשנת 2019".

עוד עולה מהבדיקה כי העמותה הגישה דיווחים כספיים לשנת 2017 ב-3 לינואר 2019 באיחור של חצי שנה מהמועד שבו נדרשה העמותה להגישם על פי החוק. כמו כן, הדוח הכספי אינו כולל התייחסות לעניין הפסקת הפעילות לאחר תאריך המאזן, והדוח המילולי אינו כולל התייחסות להפסקת פעילות התיאטרון לאחר שנת הדוח. התנהלות זו, כך נכתב, היא מנוגדת להוראת חוק העמותות שקובעות כי על "הדוח הכספי והמילולי להתייחס לאירועים מהותיים בפעילות העמותה, ובכלל זה גם הפסקת פעילות או צמצומה באופן משמעותי, גם אם אירעו לאחר תקופת הדוח".

כמו כן עולה מהבדיקה כי ממידע שפורסם על ידי העמותה עצמה הובהר כי היא הפסיקה את פעילותה במרץ 2017, וכי למרות הבקשה להבהיר כיצד פעלה החל מתאריך זה היא לא העבירה התייחסות לכך. כמו כן הבקשה להבהיר איזה שימוש נעשה באולמות במהלך שנת 2018, אלו הצגות או הופעות נערכו בהם והאם הם הופקו על ידי העמותה או גופים אחרים נתקלה גם היא בהיעדר התייחסות.

 

 

יו"ר דירקטוריון תיאטרון אלמידאן ג'וזף אטרש: "רשם העמותות בחר צד והצטרף באופן רשמי לשרת התרבות מירי רגב ולארגוני הימין הקיצוניים השואפים לסגור את התיאטרון. העמותה תערער על ההחלטה של הרשם, שמועד קבלתה טרם החלטת בג”ץ בעניין העתירה שהגיש התיאטרון נגד השרה רגב ומשרד התרבות ואשר אמורה להתקבל בימים הקרובים, מעלה סימני שאלה חמורים לעניין המניעים העומדים מאחוריה".

בארגון נפגעי הטרור אלמגור, שקיבלו גם הוא את המכתב של רשם העמותות, הגיבו אליו בשביעות רצון ואמרו: "אנו רואים במסקנות אלו אישור לכל התלונות אשר הוגשו נגד התיאטרון בשנים האחרונות, הן לגבי תוכן ההצגות שהועלו, הן לגבי האירועים שנעשו בתיאטרון והן לגבי הפגנות ושיתוף מפלגות פוליטיות בפעילות התיאטרון".

 


 

 


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. דיוניסוס

    רק אנשים נבערים מדעת ועלובי נפש לא מבינים שתיאטרון בחברה הערבית (השמרנית) זה אינטרס ראשון במעלה עבור כולם

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר