ההזמנה לאירוע נגד הפגיעה בפירמידה ופיטורי ד"ר גליה בר אור
ההזמנה לאירוע נגד הפגיעה בפירמידה ופיטורי ד"ר גליה בר אור

אירוע מחאה ברחוב מסדה נגד הפגיעה בפירמידה

קבוצה של אמנים וצרכני תרבות יזמו אירוע מחאה נגד שינוי הייעוד של המרכז לאמנות מודרנית פירמידה ונגד פיטוריה של האוצרת ד"ר גליה בר אור. במקביל שלחה קבוצה של אנשי אקדמיה מכתב מחאה חריף לראש העיר ד"ר עינת קליש רותם על הפגיעה במעמדה של פירמידה

פורסם בתאריך: 4.2.19 13:11

אמנים וצרכני תרבות יזמו אירוע מחאה נגד הפסקת העסקתה של ד"ר גליה בר אור ושינוי הייעוד של המרכז לאמנות מודרנית פירמידה שבראשו עמדה. מארגני האירוע מסרו בהודעה: "זה לא רק הסיפור של פירמידה, זה הסיפור של התרבות בחיפה. אנחנו קהילה של אמנים, אוצרים, משוררים, סופרים, אנשי קולנוע ומוזיקה שרוצים להיות מעורבים בקבלת ההחלטות בעיר ולוודא שהיא נעשית על ידי אנשי מקצוע שמכירים את עולם האמנות המקומי, כדי לאפשר לתרבות בחיפה להתנהל בצורה מגוונת. המצב כיום לא מאפשר זאת. פירמידה היתה נקודה של אור ועכשיו גם היא הוחשכה. זוהי הזמנה לדיאלוג עם ההנהגה החדשה. חיפה ראויה לעולם אמנות ותרבות בעל משמעות, לא לרשת מתנ"סים בניהול מוניציפלי. אפשרו לנו לעזור לכם לקבל את ההחלטות הנכונות".

באירוע, שייערך הערב (ראשון) בשעה 20:00 בקפה טיפול ברחוב מסדה 1, תתקיים במה עם מיקרופון פתוח. המשתתפים יכתבו את רעיונותיהם בקובץ וורד פתוח ויאספו דרישות והצעות לפעולה, ואת כל אלה הם יגישו לעיריית חיפה.

בהקשר זה יצוין שעל העצומה שקוראת לבטל את הפסקת העסקתה של בר אור חתמו כבר יותר מ-1,000 אנשים.

 

 

בד בדד שלחו כמה אנשי אקדמיה מכתב לראש העיר עינת קליש רותם אשר קורא גם הוא להחזיר את בר אור לתפקידה ולשמר את מעמדה של פירמידה. "בהסכמתה של בר אור להוביל את פירמידה כמרכז לאמנות עכשווית זכתה חיפה באחת מאושיות התרבות שקמו בארץ בשנים האחרונות", נכתב, "ופתאום, בגלל המגמות בעירייה לקיצוץ רוחבי, הופסקה פעילותה. זו פגיעה קשה בעיר שזקוקה לתרומתה ולמעורבותה, ואסור שזה יקרה".

על המכתב חתומים ד"ר נירה פנסר, מרצה בכירה בחוג להיסטוריה כללית באוניברסיטת חיפה שעוסקת באמנות חזותית, פרופ' עוזי אלידע ששימש כראש החוג לתקשורת באוניברסיטה, הפיזיקאי ד"ר אברהם ברוק, המדען והאמן ד"ר דן לביא שהיה האוצר הראשי במדעטק, והמדען ואמן המדיה החדשה ד"ר אבי רוזן, מחבר הספר "אמנות והסייברספייס". "טענתו של מחזיק תיק התרבות דב חיון כאילו אין צורך בעוד מוזיאון אין לה על מה להסתמך", הם כתבו, "פעילותה של בר אור בפירמידה לא היתה פעילות מוזיאלית רגילה בין ארבעה קירות אלא פעילות אמנותית בין תחומית שהתפרשה בעיקר במרחב בציבורי, ברחובות, בכיכרות, באתרים היסטוריים ובבתיהם של אנשים פרטיים. זוהי פעילות אמנותית דינמית ולא סטטית".

במכתב שואלים אנשי האקדמיה אם לא ראוי לקדם באמצעות פירמידה את תהליך המיתוג הבין לאומי של חיפה כאחד ממרכזי הבאוהאוס העולמיים במקום להפוך את פירמידה למתנ"ס שכונתי. "פיטוריה של בר אור מחזירים אותנו לפוליטיקה שכונתית פרובינציאלית נמוכת ראש שאיננה יודעת להעריך את העיר ואוצרותיה ואת מעמדה ומשקלה הבין לאומיים", הוסיפו הכותבים.

 


 

 


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות
  1. אבי

    הגב' בר אור קבלה חוזה העסקה לשנה והשנה הסתיימה.
    על כל האמנים הנמצאים ופועלים בפירמידה לשלם שכר דירה, הם יושבים ואינם משלמים. ןמשתתפים בהוצאות תפעול המקום ועוד יש להם וטענות כלפי העירייה, פשוט בושה.

  2. בושה לעירייה שכך מתנהלת

    כל מה שהיה עד כה ממותג כשורש הרע
    כל מה שנראה מעכשיו זה ישיבות ואולפנות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר