עוקב מים (צילום: א.ס.א.פ קריאייטיב/INGIMAGE)
עוקב מים (צילום: א.ס.א.פ קריאייטיב/INGIMAGE)

במי כרמל מבקשים מהתושבים להתכונן למצב חירום

תאגיד המים מי כרמל נערך למצב חירום שבו לא תתאפשר אספקת מים לתושבים. בתאגיד קוראים לציבור בחיפה להכין ערכת מים וסניטציה בבתים הכוללת 12 ליטר מים לנפש

פורסם בתאריך: 6.2.19 07:55

תאגיד המים העירוני מי כרמל נערך למצב חירום שבו לא תתאפשר אספקת מים לתושבים וקורא לציבור החיפאי להכין ערכת מים וסניטציה בבתים. בנוהלי אספקת מים לתושבי העיר במצבי חירום שפרסם התאגיד לפי הנחיות רשות המים הוגדר מצב חירום "כאשר קיימת הפרעה משמעותית ולא מתוכננת באספקה שוטפת של המים לבתי התושבים". למרות שמצב חירום מוכרז לרוב בעתות מלחמה, במי כרמל אומרים כי מצב חירום מוכרז גם בעת שגרה כאשר ללא התרעה מוקדמת מתקיימת פגיעה משמעותית במקורות המים ובמערכת הביוב כתוצאה מאסונות טבע כמו רעידת אדמה, שריפות וצונמי, פגעי מזג אוויר ופגיעה מכוונת של מתקפת טרור, מקרי ונדליזם או מתקפת סייבר על מערכת השליטה האחראית על אספקת המים.

בתאגיד חילקו את מצבי החירום לשלוש דרגות: מצב חירום 3 שבו יש קושי באספקת המים לתושבים כתוצאה מפגיעה במערכת החשמל. בגלל המבנה הטופוגרפי ההררי של העיר יש הפרשי גובה בין השכונות, ואספקת המים תלויה במשאבות שפועלות באמצעות חשמל. במקרה כזה יעבור מי כרמל לשימוש במערך הגנרטורים שלו הפועלים בדיזל ואמורים לתת מענה לאספקת המים ולטיפול בביוב; מצב חירום 4 שבו מתרחשת פגיעה ביכולת הולכת המים לבתים באזור מסוים. לפי הנחיות רשות המים, במצב כזה כמות המים שתסופק לתושבים באזור המנותק ממים תהיה 20 ליטר בלבד לתושב ביממה. המים יגיעו לתושבים באמצעות מיכלים ניידים שיוצבו בתחנות חלוקה; ומצב חירום 5, שהוא החמור מכולם, שבמסגרתו תיעצר כל אספקת המים הזורמים לעיר. במצב כזה תחולק לכל תושב מנת מים של ארבעה ליטר בלבד ליממה באמצעות תחנות חלוקה שימוקמו ברחבי העיר. התחנות יוצבו בתשעה רובעים – קרית חיים וקרית שמואל, מפרץ חיפה, העיר התחתית, מערב חיפה, הכרמל, הדר, נוה שאנן, רמות נוה שאנן ורמות כרמל.

 

 

בתאגיד ממליצים לתושבים להחזיק בבית ערכת מים וסניטציה שכוללת 12 ליטר מים לנפש – כמות שמהווה צריכת מים לשלושה ימים לצורכי שתייה ובישול. נוסף על כך מומלץ להחזיק בערכה מגבונים לחים או ג'ל אנטי בקטריאלי כדי לחסוך במי שתייה, כלים חד פעמים ומגבות נייר כדי למנוע שטיפת כלים, ושקיות לאיסוף פסולת וסניטציה. במי כרמל ממליצים לשמור על הערכה בממ"ד או בחדר אחר המיועד לחירום.

יצוין כי במצב חירום יחלק מערך מתנדבים של מחלקת הרווחה מים לאוכלוסיות עם צרכים מיוחדים במקום משכנן.

מתאגיד מי כרמל נמסר כי אין קשר בין השביתה בעיריית חיפה לבין הודעת התאגיד וכי עובדי מי כרמל ממשיכים בעבודתם כרגיל. עוד נמסר מהתאגיד: "אנו במצב שגרה ולא ניתנה שום הוראה אחרת או שונה לציבור בעניין היערכות לחירום. הנתונים המתייחסים לאופן ההיערכות לחירום פורסמו באתר התאגיד לפי הנחיות רשות המים".

 


 

 


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

8 תגובות
  1. מצבי חירום יש פה כל הזמן

    כלומר 5 שישיות חירום למשפחה
    המדינה הזו מתנהלת בלי סוף במצבי לחץ וחרום וטרור הצתות וטילים.. ומספרת לעולם ולעצמה שהכל פה דבש..

  2. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    ישנם מספר מצבי חרום שאת השכיח כולם מכירים כמלחמה/מבצע צבאי…ישנם עוד מצבי חרום הקשורים לאימתני הטבע כרעידת אדמה, צונמי, שלג (לפני כ – 5 שנים בירושלים לדוגמא), זיהום במים ועוד…ואף אחד ממצבים הללו לא מופרך!
    להיות מוכנים תמיד רצוי ואף כדאי!!!
    לגבי "מצבי חרום יש פה כל הזמן" כל מה שהזכרת זה בעצם חרום מיליטנטי, וכל בית אב יכול להתכונן אליו עם נדרש בזמן אמת, לא כך ברעידת אדמה למשל. להזכיר לכולם או לעדכן…בסטטיסטיקה רעידת אדמה קוראת כל 90 שנה לערך ואנחנו כבר שם ….
    לדעתי תאגיד מי כרמל נתן לכל בית אב כלים מעשיים להכיר ולהכין את עצמו לתרחיש חרום.
    אין בכך פסול ויתרה מזאת כל מידע לציבור הינו חשוב ומבורך, כך נוהג פיקוד העורף בפרסומיו בטלוויזיה ואין ממה שפרסם התאגיד שונה מהנחיות פיקוד העורף.
    לדעתי אדון שושן הכתב יצר "פניקה" מיותרת בכותרת הכתבה, מה שבטוח שהוא עשה שרות גדול לתאגיד מי כרמל בכלל ולתושבי העיר בפרט.

  3. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    הכותרת זורעת פניקה חשבתי שהיום יש מצב חירום. ככה לא מפרסמים דברים כאלה

  4. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    אני גר ברחוב לאון בלום וזה פשוט הזוי כמה הפסקות מים יש.

  5. מנדל

    משהו מסריח ביציאה עם הודעה כזאת.
    מבקשים התייחסות הגורמים העירוניים, וראש העיר.כנראה הוועד זומם משהו.

  6. מה זה משנה

    כל כך ארבה כסך קבלתם בשנים אברו אתם יכולים לפזר לכל ער מים מינרלים לכל התושבים ו מאז שעשיתם החלפת שעוני מונה קבלנו תשלום גבוה מאוד ומאוד 21 דירים כפול 34 מק מים משותפים אין נזילות מים ו חודש אחר כך קיבלנו 25מק מים כשאין תיקונים צינורות אין כסף אולי שעון לא תקין אנו ממתינים לעוד חשבון מים ונפגש לערך דין

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר