תרגיל פינוי לכודים מהכרמלית (צילום: דוברות שירותי כיבוי והצלה, מחוז חוף)

התרחיש: פינוי לכודים מקרונות הכרמלית הבוערת

כוחות כיבוי מתחנת חיפה תרגלו תרחיש של פינוי נוסעים מתוך קרון בוער של הכרמלית. דובר מחוז חוף בשירותי כבאות והצלה להב אורי צ'ובוטרו: "שריפה שפורצת בחלל כזה מעמידה אתגרים אדירים בפני כוחות הכיבוי"

פורסם בתאריך: 25.2.19 19:51

כבאי תחנת חיפה תרגלו ביום שישי בלילה תרחיש של פינוי נוסעים מתוך כרמלית בוערת. התרגיל התקיים כחלק מהיערכות של כוחות הכיבוי למקרה של שריפה במנהרת הכרמלית. כזכור, בחודש פברואר 2017 אירעה שריפה במנהרה שבמהלכה נשרף כליל אחד מקרונות הכרמלית, והשני יצא מכלל שימוש. לאחר האירוע רכשה עיריית חיפה כרמלית חדשה, ולאחר יותר משנה היא שבה לפעול.

דובר מחוז חוף בשירותי כבאות והצלה להב אורי צ'ובוטרו: "שריפה שפורצת בחלל כזה מעמידה אתגרים אדירים בפני כוחות הכיבוי, בין השאר בשל היותו מקום שמשמש להתקהלות".

מהו התרחיש שתרגלתם?

"קיבלנו הודעה על קרון בוער עם נוסעים לכודים בין תחנת הנביאים לתחנת מסדה – במקום שבו המנהרה היא צרה. הכבאים נדרשו לחדור פנימה במהירות, לסרוק את השטח, לאתר את הלכודים ולחלץ אותם לתחנה הקרובה. שם המשחק הוא הזמן – פינוי קהל הנוסעים תוך זמן קצר מהמנהרה החוצה. בתרחיש היו לנו 500 נוסעים בקרונות ועוד נוסעים שהמתינו ברציפים, והיינו צריכים למלט את כולם החוצה. הכבאים נכנסו למנהרה תוך דקות, וזה לא פשוט. דרכי הגישה והמילוט כוללות מדרגות ומעברים שאין אליהם גישה בדרך ממונעת. חלק מהמעברים הם ברוחב של פחות ממטר, והצורך לפרוש ציוד או לפנות פצועים הציב בפנינו אתגר עצום. הפעילות בחלל סגור מתחת לפני הקרקע מציבה כמה בעיות, ובראשן פינוי העשן והחום, היעדר תקשורת בין הכוחות, ותנאים של ראות מכבידה. הלכודים שלא היו יכולים ללכת בכוחות עצמם פונו למקום שבו קיבלו מענה רפואי, ואז החל השלב השני של התרגיל – טיפול במנהרה הבוערת ואפופת העשן עד לסיום מוצלח של התרגיל".

 

 

ההמלצות של שירותי כבאות והצלה בעקבות השריפה בכרמלית היו התקנת מערכת התראות נגד שריפות ואמצעים לטיפול באש. האם ההמלצות יושמו?

"כן. בכל הקרונות, הרציפים והתחנות הותקנו מערכת לגילוי שריפות, כולל התראה מוקדמת, וכן הותקנו דלתות אש בכל היציאות מהרציפים לתחנות, מפוחים לשחרור עשן בתחנת מרכז הכרמל, מערכת טלפון כבאים בכל אחת מהתחנות שמאפשרת התגברות על בעיות קליטה מתחת לאדמה, וגולת הכותרת – מערכת מתיזים בקרונות. בכך הפכה הכרמלית לכלי התחבורה הראשון בארץ שבו מותקנת מערכת כיבוי אש אוטומטית בתוך קרונות".

מפקד תחנה אזורית חיפה בשירותי כבאות והצלה טפסר משנה חזי לוי: "למרות המערכות המתקדמות להגנה מאש בקרונות, אין תחליף להיכרות של הכבאים עם הסיכון וליישום תפישת הלחימה באש בתווך התוואי התת קרקעי המאתגר הזה, וזו היתה מטרת התרגיל".

 

תרגיל פינוי לכודים מהכרמלית (צילום: דוברות שירותי כיבוי והצלה, מחוז חוף)

 


 

 


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר