בית הגפן (צילום: דורון גולן, ג'יני)
בית הגפן (צילום: דורון גולן, ג'יני)

בית הגפן יניף את דגל ישראל באופן קבוע

בעקבות פנייתו של מנכ"ל ארגון בצלמו שי גליק לעיריית חיפה ולמשנה לפרקליט המדינה בדרישה להניף את דגל ישראל מעל בניין בית הגפן באופן קבוע, הודיע מנכ"ל המרכז הערבי-יהודי אסף רון: "נקפיד להניף את דגל ישראל בבית הגפן על פי הנחיות החוק"

פורסם בתאריך: 3.3.19 13:54

דגל ישראל יתנוסס מעתה מעל בית הגפן. בית הגפן הוא מרכז ערבי יהודי לתרבות חברה וספורט שפועל כעמותה עירונית. עד כה נתלה דגל ישראל על בניין המוסד רק באירועים שהתקיימו במסגרתו אך לא באופן קבוע.

ההודעה על הנפתו של הדגל באופן קבוע בראש המרכז התקבלה בעקבות פנייתו של מנכ"ל ארגון בצלמו שי גליק לעיריית חיפה ולמשנה לפרקליט המדינה לאירועים מיוחדים נורית ליטמן האחראית על חוק הדגל, בדרישה להניף את דגל ישראל מעל בניין בית הגפן באופן קבוע כמתבקש בחוק. גליק התבסס על סעיף בחוק הדגל שלפיו "דגל ישראל יונף על בנייני ציבור ועל בניינים של תאגידים המספקים שירותים לציבור, כפי שיקבע שר הפנים בתקנות, באישור ועדת הפנים ואיכות הסביבה של הכנסת".

במכתב תשובה לפנייה כתב מנכ"ל בית הגפן אסף רון כי מעתה יונף הדגל במקום: "אנו מקבלים בתודה את ההארה, ואכן נקפיד להניף את דגל ישראל בבית הגפן על פי הנחיות החוק".

 

 

רון, מקבלים בתודה?

"אנחנו מוסד שמחנך לאורה של הדמוקרטיה לשמירה על החוק, ואם החוק מנחה להניף דגל, אין לנו שום התנגדות. מעתה יונף דגל ישראל על הבניין הראשי של בית הגפן ולא רק באירועים. לאף אחד פה אין בעיה עם זה".

גליק, הופתעת?

"אני מברך את הנהלה בית הגפן שהחליטה להיענות לבקשתי בהתאם לדרישות החוק ולהניף את דגל ישראל במקום. אני מקווה שהפעילות של בית הגפן מהיום תהיה ציונית, תרבותית ואמנותית, שאינה פוגעת ברגשות הציבור במדינת ישראל".

 


 

 


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. להוסיף סמל חיפה וישראל בכל מבנה ציבור

    ומה עם בתי תפילה אולמות מתנ"סים ומוזיאונים בחיפה?
    גם אצלם לא שמים דגל ישראל ולא סמל חיפה

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר