טקס חנוכת חדר המבצעים בתחנת הכיבוי האזורית (צילום: דוברות שירותי הכבאות במחוז חוף)
טקס חנוכת חדר המבצעים בתחנת הכיבוי האזורית (צילום: דוברות שירותי הכבאות במחוז חוף)

נחנך חדר מבצעים מתקדם בתחנת הכבאות האזורית

החדר המבצעים החדש נבנה בעזרת תרומה של ארגון גשרים של שלום בעלות של 500,000 שקל. הותקנו בו אמצעים טכנולוגיים מתקדמים, ובהם מצלמות שמציגות את שיגור הכוחות ואת מקומם בזמן אמת ואמצעי קליטת מידע גיאוגרפי

פורסם בתאריך: 5.3.19 16:12

חדר מבצעים מתקדם נחנך היום (שלישי) בתחנת הכבאות האזורית חיפה הסמוכה לגשר פז. בטקס גזירת הסרט על ידי מפקד תחנת חיפה טפסר משנה חזי לוי ומנכ"ל ארגון גשרים של שלום נתן וויליאמס אמר וויליאמס כי הארגון, שבו חברים נוצרים אוהבי ישראל, גאה לעמוד לצד הכבאים שנחשבים בעיניהם לגיבורים האמיתיים שנשארים על פי רוב בצל. לדבריו, הקשר בין הארגון לתחנת חיפה נוצר בעקבות השריפה בעיר בנובמבר 2016, שבה הם התוודעו לפעילות של הכבאים והחליטו להירתם למענם ולמען תושבי חיפה. עלות הקמת חדר המבצעים היתה 500,000 שקל מתרומות הארגון.

בתחנת חיפה אומרים כי בחדר החדש הותקנו אמצעים טכנולוגיים מתקדמים אשר מעניקים עזרי שליטה חדשניים למפקד, ובהם אמצעי שליטה ובקרה על כלל תחנות כיבוי האש בחיפה, מצלמות שמציגות את שיגור הכוחות ואת מיקומם על מפת שכבות בזמן אמת, איכון רכבי כיבוי הפועלים בתא שטח מסוים ועד לרמת הכבאי הבודד, וקליטת מידע גיאוגרפי והצגתו על מסך ענק לצורך ניהול חכם ומתקדם של האירועים.

 

 

חדר המבצעים הוא חדר הפיקוד והשליטה של התחנה אשר פועל סביב השעון בכל ימות השנה. מחדר זה מנוהלים אירועי החירום, ותפקידו הוא לתת גיבוי ותמיכה למפקד הכבאים בשטח. לדבריו של דובר מחוז חוף בשירותי כבאות והצלה להב אורי צ'ובוטרו, מרגע שמתקבלת שיחה בחדר המבצעים, המוקדן התורן נדרש לעבד את המידע, לשגר את הכוחות הרלוונטיים, לעדכן את גורמי הפיקוד ולסייע לכוחות הפועלים בשטח בתחומי אחריותו.

צ'ובוטרו: "חדר המבצעים החדש הוא הלב הפועם של תחנת הכבאות והוא משקף נאמנה את הרוח של תחנת חיפה המדברת על שילוב של כוח אדם מקצועי ומיומן לצד חדשנות ושימוש באמצעים המתקדמים מסוגם, כדי להעניק לאזרח את הידיעה כי בהחלט יש על מי לסמוך".

 


 

 


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר