הכרמלית (צילום: ראובן כהן, דוברות עיריית חיפה)
הכרמלית (צילום: ראובן כהן, דוברות עיריית חיפה)

קליש רותם החליטה: לא תהיה כרמלית בשבת

בתגובה להצעה לסדר של חבר מועצת העיר אביהו האן להפעלת הכרמלית בשבתות אמרה ראש העיר עינת קליש רותם: "אני מכבדת הסכמים קואליציוניים, ובהסכמים עם כולם, ללא יוצא מן הכלל, אחד מהדברים היה שהסטטוס קוו בעיר יישמר"

פורסם בתאריך: 6.3.19 10:11

ראש העיר עינת קליש רותם הבהירה אתמול (שלישי) כי הכרמלית לא תופעל בשבת. בישיבה הגיש יו"ר סיעת הירוקים אביהו האן הצעה לסדר באשר להפעלת הכרמלית בסופי שבוע ובשבתות לאורך כל שעות היום והלילה. "חוסר כרמלית בשבת פוגע בעיקר בשכבות החלשות של תושבי העיר ובצעירים שאינם מחזיקים רכב פרטי", כתב האן בהצעה, "הפעלת הכרמלית תמנף את המערך העסקי והתרבותי בעיר התחתית ובהדר ואף בעסקים על רכס הכרמל".

בהמשך לכך הציע האן שחברי מועצת העיר יצביעו על הרחבת שעות הפעילות של הכרמלית בשישי ובשבת ועל הנחיה לדירקטוריון הכרמלית להכין תוכנית הפעלה תוך חודש. "ברור לכולנו שהכרמלית היא חשובה", אמר האן במליאת המועצה לפני ההצבעה, "המהפכה שהכרמלית עוברת עם יותר ממיליון נוסעים בשנה היא מהפכה יפה וחשובה, וזה חלק ממהפכת התחבורה הציבורית שאנו עתידים לעבור בשנים הבאות. אנחנו צריכים לקבל החלטה, וההחלטה היא פשוטה. יש דרישה רחבה מקיר לקיר לנושא הפעלת הכרמלית בסופי שבוע ושבתות".

 

 

בתשובה להצעת הסדר השיבה קליש רותם להאן: "כפי שאתם יודעים היטב בסיעת הירוקים, אני מכבדת הסכמים קואליציוניים, ובהסכמים עם כולם, ללא יוצא מן הכלל, אחד מהדברים היה שהסטטוס קוו בעיר יישמר. אני מניחה שאם אתם הייתם עולים על העגלה בזמן אז גם אתם הייתם חתומים על הסטטוס קוו הזה. אני מכבדת הסכמים קואליציוניים. נורא קשה להבין את זה".

בסיום דבריה ביקשה קליש רותם שחברי המועצה יצביעו נגד ההצעה, וזו הוסרה ברוב של 17 חברי מועצה מול חמישה – האן, יעל שנער ומוטי בליצבלאו מסיעת הירוקים וסופי נקש ואורי גרינברגר מסיעת יונה יהב וצעירי חיפה. עם המצביעים בעד הסרתה היו חברי סיעת חיפה ביתנו – סגן ראש העיר לזר קפלון וגרי קורן. כזכור, לפני שנה ארגן קפלון הפגנה מול בניין העירייה בצהרי שבת תחת הכותרת בעד חופש בחירה בשבת ונגד הכפייה הדתית.

קפלון, מה שרואים מכאן לא רואים משם?

"מה שיש היום בחיפה מספק אותי. אנחנו לא נכנסים לעניינים של הדתיים והם לא נכנסים לעניינים שלנו. יש מספיק עסקים פתוחים. היתה אז סערה עם חוק המרכולים, וברוך השם זה לא הגיע אלינו. יש סטטוס קוו, וזה בסדר. חוץ מזה, יש הסכמים קואליציוניים בעניין הסטטוס קוו".

 


 

 


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

21 תגובות
  1. קליש הביתה

    קליש בזיון שיגיעו כבר הבחירות הבאת ועציוני יעלה

  2. יונה ציונה

    כלומר: על פי דברייך מיום שלישי את בעצם החלטת כבר בעת הקמת הקואליציה שלא תהייה בשבת כרמלית
    סטטוס קוו הוא "פשוט להמשיך את הקו שהנחה במדיניותו בזמנו יונה יהב….אז למה החלפנו אותו.??…..סטטוס קוו זו הנצחת המצב הקיים ללא שינויים שהבטחת בקול רם………..
    בושה לך ,ולכל נושאי התפקידים שלך……..העיר קפואה מיזמות חדשות!!!
    תמשיכי להרוס עד הסוף ואחרייך יהיה הרבה מה לתקן

  3. יעקב ארנון

    מה הופתעתם…??? חשבתם שתקיים מה שהבטיחה? נאיבים….. !!!

  4. אבנר בן נר

    כבר יש סימנים לכך שחיפה לא תהייה כמו ברלין . בברלין התחתית עובדת שבעה ימים בשבוע….

  5. שלומית

    אני לא מסוגלת להבין את זה, ברחוב גאולה, שרובו חרדי, נוסעים אוטובוסים בשבת. הכרמלית לא עוברת בשום איזור חרדי, ובנוסף היא בכלל מתחת לאדמה, למי היא מפריעה בדיוק? היא חשובה דווקא בסופ"ש כי היא מחברת את אזורי הבילוי בעיר תחתית, מסדה והכרמל.
    לדעתי צריך להפגין, לא לתת לזה לעבור בשקט. סטטוס קוו זה לא דבר קדוש.

  6. אבי

    חבל שראשת העיר לא מכבדת הסכמים חתומים עם המדינה.
    אנו תושבי חיפה נסבול מכך בעתיד וכבר בקרוב.

  7. ברי

    לא הגיןני- ולא עירוני- כל העסקים בנמל חיפה פתוחים בשבת..
    למה עשית קואליציה עם החרדים? הם ימנעו מימך כל קידמה….ברלין? הצחקת….

  8. אבי

    קליש נראה לי שאת תחזרי את חיפה ל 100 שנים לאחור מאחל לכרמלית שתשרף עוד פעם לתמיד

  9. ההגיוני

    בגאולה אין אוטובוסים בשבת, נא לדייק.
    ולגביי הכרמלית באמת זה לא מפריע אבל זה הסטטוס קוו ולא ניראה לי שהיא תפרק את הקואליציה בגלל זה

  10. אדר

    כל הכבוד לעינת קאליש שמכבדת הסכמים ועל כך היא ראויה להערכה גדולה

  11. חזרה בה מכל הבטחה שחילקה

    ערבים וחרדים מחזיקים כאן 80% מהציבור בביצים וככה בדיוק נראית המדינה ההזויה שלנו לא רק בחיפה.
    פוליטיקאים חילונים רכרוכיים ומושחתים רודפי כסאולוגיה, מסורסים על ידי מיעוטי חבלה ותופת בג"ציה.

  12. תזכורת לקליש

    קליש בחוג בית ספטמבר 2018 אמרה למה שלא תהיה כרמלית בשבת מישהו יכול להסביר במי זה פוגע ולמי מרעיש. זה אחד הדברים שנקדם כדי שתיירות תבוא לעיר גם בשבתות.

  13. רוני

    חבל מאוד מאוד על החלטה זו שהינה שגויה. לתושבי העיר ולבליינים ולתיירים לא תהיה אטרקציה לעלות לכרמל או לרדת לעיר התחתית.ושלא נשכח משפחות שין בבעלותם רכב פרטי
    וזו הזדמנות של סופשבוע לטייל עם הילדים בחלקי העיר השונים.

  14. נועה

    את פשוט החרטה הכי גדולה שלי. אני בחרתי בך.. חבריי בחרו בך. משפחתי וחבריי של משפחתי וכן הלאה. ובגלל הסכמים קואליציונים עם חרדים מכרת אותנו??? אנחנו דורשים כרמלית בשבת!!!!!!! אמרת ברלין אמרת?! איך לדעתך אני אמורה להגיע למרכזי בילוי???? אל תטעי לרגע ותספרי לעצמך סיפורים שאנשי יהב מתנכלים לך. את האישה המושמצת ביותר בחיפה ובצדק.
    אגב סטטוס קוו בחיפה – הסטטוס קוו בחיפה הוא שחיפה היא עיר פועלים ח.י.ל.ו.נ.י.ת!! תתביישי לך. תמשיכי להסתובב בעולם בכנסים שכל מטרתם היא לטפוח לך על השכם בעוד לא עשית כלום. הדבר היחידי שעשית זה נבחרת. אז תמחקי ת'חיוך הזחוך שלך ותתחילי להחזיר את חיפה לתושבים! ולא רק לאלה שעשית איתם הסכמים מתחת לשולחן. בושה וחרפה שאת.

  15. אלון

    אני מכיר את העיר טוב האוטובוסים בחיפה באמת מספיקים אין עם זה שום בעיה הכרמלית מגיע משום מקום לשום מקום.

  16. מקס

    חבל מאוד שעציוני השתפן ובחר לחבור לך, בחירות הבאות כולם יודעים שלא תמשיכי. דואגת למיעוט החרידי ולאגו שלך.

  17. אורנה

    מאז שעינת קליש נבחרה, ראינו רק עצירה של כל תנופת ההתפתחות שהיתה בעיר. הופסקו עבודות הפיתוח, תוכניות הבנייה, התמ"א, הנמל וכו'. העיר כבר שבתה, מאבקים כבר הוצתו, הזבל כבר נערם לפני כמה שבועות.
    ועכשיו גם הכרמלית- לא תפעל בשבת. האם זה הוגן? הכרמלית לא מיועדת לבעלי המכוניות, אלא לאלו שזו הזדמנות בשבילם להגיע בקלות ממקום למקום בהעדר מכונית: מעוטי אמצעים, סטודנטים, בני נוער, קשישים ותיירים. איזו בחירה מאכזבת ומוטעית !!

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר