רכבת ישראל (צילום: אליהו הרשקוביץ)
רכבת ישראל (צילום: אליהו הרשקוביץ)

השביתה החלקית ברכבת: קו חיפה-כרמיאל מושבת

החל בשעה 14:30 הופסקה תנועת הרכבות בין חיפה לכרמיאל, ותחנות כרמיאל ואחיהוד נעולות. הנהלת הרכבת וההסתדרות מנהלות מגעים כדי לנסות ולסיים את השביתה. ביקורת חריפה בהנהלת הרכבת על ועד העובדים שמואשם ב"שביתה פראית וחסרת אחריות"

פורסם בתאריך: 10.3.19 16:45

קו הרכבת מחיפה לכרמיאל ובחזרה מושבת החל מהשעה 14:30 במסגרת השביתה החלקית שעליה הכריז ועד עובדי הרכבת. במקביל, ברגעים אלה יושבים הנהלת הרכבת וההסתדרות כדי לנסות ולסיים את השביתה. המחלוקת בין הצדדים היא על תוספת של שעות עבודה לנהגי הקטרים, שלדברי הוועד מסכנת אותם.

מדוברות רכבת ישראל נמסר כי תחנות כרמיאל ואחיהוד נעולות. ברכבת מציעים לנוסעים מחיפה לכרמיאל לנסוע ברכבת קו החוף מחוף הכרמל לעכו, ומשם להמשיך באמצעי תחבורה אחרים לכרמיאל.

מהנהלת הרכבת נמסר: "ההנהלה מתנצלת בפני הנוסעים ומצרה על כך שבעוד שמ"מ יו"ר ההסתדרות והממונה על התחבורה הציבורית יושבים למשא ומתן עם הנהלת הרכבת, פורץ ועד העובדים בשביתה פראית וחסרת אחריות ללא צורך תוך פגיעה בנוסעים. אנו מבקשים להביא לידיעת הציבור כי בעוד שהנהלת הרכבת וראשי ההסתדרות הגיעו לפשרה, דחתה אותה יו"ר ועד העובדים של הרכבת גילה אדרעי. אנו מצרים על כך שוועד עובדי הרכבת פוגע בנוסעים ובשירות באופן חמור ואף קורא לנוסעים שלא לנסוע ברכבות מנימוקי בטיחות לכאורה".

 

 

בהנהלת הרכבת הוסיפו: "הרכבת בטוחה והוועד מנהל מאבק על כסף ועל ניסיון לשלוט בניהול הרכבת. מאז כניסתה של אדרעי לתפקידה אנו מוצפים בעשרות תביעות וסכסוכי עבודה באופן חסר תקדים, תוך שראש הוועד משביתה את מערך המטענים וגורמת להפסד של 1.3 מיליון שקל ביום, וכן משביתה את מערך ההדרכה באופן שעלול לסכן את עתיד הרכבת ואת הבטיחות".

ההנהלה קראה להסתדרות לאכוף את סמכותה ולהורות על הפסקת השביתה באופן מיידי: "אנו קוראים לכל הצדדים לגלות בגרות ואחריות".

בפוסט שהעלתה לפייסבוק כתבה אדרעי: "אנחנו מנסים, במשא ומתן ובגיבוי ההסתדרות ובעתירות לבית הדין, לעשות את הכל מתחת לרדאר. גם הפעם ניסינו, הכל ניסינו, הכל, רק כדי להימנע מפגיעה בנוסעים. את כל הצעדים האפשריים שיכולנו לנקוט נקטנו. ניהלנו משא ומתן בדרגים הכי גבוהים, והתחושה הכללית היא שכלום לא מעניין את מי שיושב שם למעלה, וכנראה כאן הבעיה. כבר די הרבה זמן אין אף אחד שיושב ליד ההגה של הרכבת ואין מי שינווט אותה וישמור עליה. בתוך הכאוס הזה יש לנו רק שני תפקידים – לשמור על העובדים ולשמור על הרכבת. היא חשובה לנו הרבה יותר ממה שהיא חשובה לאיזה מנהל שבא לכאן לשנתיים-שלוש או לכמה חודשים. בשבילנו הרכבת היא הבית, מקור הפרנסה והמשפחה. היינו כאן לפני כל המנהלים הבכירים שמוחלפים חדשות לבקרים ומשאירים אחריהם חרבות, ונישאר כאן גם הרבה אחריהם".

 


 

 


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר