עבודות התשתית בכרמליה (צילום: אורן רוס)

"עובדים יומיים בשבוע ובכל שאר הזמן המקום שומם"

תושבי שכונת כרמליה פנו לעיריית חיפה בתלונה על עבודות התשתית שנערכות ברחובות אבשלום ולאה. לדבריהם, העבודות האיטיות חוסמות גישה לאתרים נחוצים וגורמות למפגעים כמו בוץ שלא מאפשר להחנות את הרכבים, וגם ההבטחה לרבד את הרחוב לא מומשה

פורסם בתאריך: 12.3.19 07:59

ועד שכונת כרמליה שלח ביום ראשון מכתב לעיריית חיפה בתלונה על האופן שבו מתבצעות עבודות התשתית ברחובות אבשלום ולאה סביב גינת אבשלום. העבודות במקום החלו לפני שלושה חודשים, ולטענת הוועד הן מתנהלות בעצלתיים. "בשלב הראשון נפתחו מדרכות אבשלום למשך זמן רב, ובשלב השני נפתחו המדרכה והכביש ברחוב לאה", צוין במכתב, "העבודות מתנהלות בערך יומיים בשבוע ובכל שאר הזמן המקום שומם".

חבר ועד השכונה אורון רוס אמר ל"כלבו – חיפה והצפון": "העבודות לא מתבצעות באופן שוטף אלא יום כן ויום לא. התושבים לא יכולים להחנות את הרכבים, ערימות חומרי הבנייה חוסמות את הגישה לבית הכנסת, לגינת אבשלום ולגן הילדים ברחוב. בימים גשומים, כשהפועלים לא מגיעים, ערימות החול זולגות לכביש ונוצרות שלוליות בוץ שבגללן לא ניתן לצאת מהרכב".

במכתב לעירייה קובלים התושבים: "בשבוע שעבר הוגשו בקשות לניקוי רחוב לאה מהאבק הרב, מהבוץ ומהחצץ שמגיעים עד לצדו השני של הרחוב וגורמים למפגע מתמשך. בוצעה פנייה אישית לראש מינהל התפעול דוד לוריא, למנהל העבודה (שהאשים את מי כרמל) ולאחראי הניקיון בעירייה מאיר סבג". לטענת הוועד, רכב ניקוי שנשלח למקום "עשה סיבוב אחד, ובשאר הזמן נסע לנוח בתחנת האוטובוס הסמוכה. אנו מבקשים לסיים את העבודות בהקדם האפשרי, ועד אז לדאוג לניקוי מסיבי של קטע הרחוב, בעיקר בצדו התקין, גם בעזרת צינור מים כמקובל וכראוי".

 

העבודות בכרמליה

 

 

כמו כן קובלים התושבים על כך שהובטח להם שקטע הרחוב האמור ירובד ושייקבעו בו פסי האטה בשל מיקומו הרגיש מול גינת אבשלום ומכיוון שמכוניות נוסעות בו במהירות גבוהה.

"הבטיחו שירבדו את רחוב לאה ולא ריבדו", טוענת תושבת כרמליה שביקשה להישאר בעילום שם, "ברחוב אבשלום עבדו בקצב איטי בצורה איומה ולא סיימו את העבודות. אחרי שהשאירו מקטעים לא שלמים משני הצדדים של פינת הרחובות אבשלום ולאה, פתאום הודיעו שרוצים להכניס קו מים. עבדו בצד של הבתים האי זוגיים, פתחו את המדרכות והשאירו אותן כך. אפשר לסיים את העבודות כאן ביומיים וחצי. צריך לסיים את הפרויקט הזה כמו שצריך ולרבד את הרחוב כפי שהובטח".

מהעירייה נמסר בתגובה: "העבודות מבוצעות בכמה שלבים. השלב הראשון כלל תיקון אבני שפה, החלפת תאורה והצבת מעקות ברחוב אבשלום. בשלב השני, שיסתיים בימים הקרובים, מונחות תשתיות תת קרקעיות על ידי תאגיד מי כרמל, ועם סיומו יחל השלב האחרון שיימשך כמה שבועות ויכלול בין השאר עבודת קרצוף וריבוד הכביש ברחוב אבשלום, שיקום המדרכה ברחוב לאה ובניית מסתורי אשפה. הקבלן המבצע את העבודות הונחה למזער את ההפרעה לציבור ולפנות שטחים שאינם מחויבים לצרכי עבודה ו/או בטיחות".

 


 

 


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

8 תגובות
  1. חיפאי שאכפת לו

    זה כנראה אותה צוות עובד יום בדרך הים יום בכרמליה יום בכיכר זיו יום במטרונית ככה מושכים פרויקט שנים הכל על חשבון כספי ציבור.
    פרוייקטים שצריך לסיים בימים נמשכים חודשים.
    כאלה שצריך לסיים בחודשים נמשכים שנים.
    דר קליש תעשי סדר תפסיקי עם ההפקרות הפיננסית חסרת האחריות תוך פגיעה קשה בתושבים דיירים סובלים רכבים נהרסים ועסקים קורסים מההפקרות של הקבלנים של החברה העירונית יפה נוף.
    את תמדדי על ריבוד הרחוב דיקום מערכת החינוך הכושלת בחיפה ושיקום העסקים ברחובות איכות החיים של תושב דרך הים, כרמליה, נוה שאנן, נוה דוד, שפרינצק, רמות אלמוגי … וסליחה לשכונות שנשכחו ברשימה זו …
    זו המשימה שלך נכון היא קשה סזיפית אבל שם מתחיל השינוי החיובי הנדרש של העיר……

  2. מיכאל

    ומדוע בדיוק דורשים עכשיו פסי האטה?
    כדי להרוס את השכונה עוד יותר?
    עד היום לא הייתה שום בעיה. אף אחד לא נוסע כאן מהר. סתם תירוץ לחצוב ולחפור את הרחוב המסכן הזה עוד קצת.
    תסגרו כבר את הכביש ותעזבו אותנו בשקט.
    כל אחד נעשה כאן מהנדס דרכים.

  3. אבי סבג, רחוב חנה, כרמליה

    שיפוץ לא נחוץ כלל. הורידו את כל המדרכות כדי לסלול מחדש.
    קילפו אבני שפה טובות ותקינות כדי לשים חדשות.
    העמידו תאורת רחוב כמו באיצטדיון ללא שום צורך.
    העיקר להוציא כסף.
    במקום באמת לתקן רחובות שצריכים שיפוץ דחוף פשוט פתחו..הפכו והחזירו.
    כסף זרוק.

  4. לפני הבחירות שמו שלט ליד ריאלי מטו"ס שהעבודות בכביש ייקחו שבועיים

    אחרי שבוע פתחו את הכביש – היה הרוס לחלוטין, בורות, לא מרובד ומסוכן ושמו שלט סיימנו לפני הזמן! מבית היוצר של יונה יהב המוצלח שבראשי הערים שעכשיו הולך לייעץ לערים נוספות איך לסבול מהגירה שלילית, מחוסר במקומות עבודה ומזיהום אויר.

    אחרי הבחירות סגרו את דרך הים כלפי מטה מאזור בית הספר וככה זה עד היום. קליש שמפנטזת על רכיבת אופניים בשווייץ מוזמנת לרכב באזור וליהנות. מראש עיר כושל לראש עיר כושלת.

  5. חחח... אתם מתלוננים ?!? תגיעו לקרית חיים מזרחית לשדרות קק"ל... הפרוייקט שלא נגמר... כבר בערך שנה מורחים זמן !!!

    לא יאומן כי יסופר !
    ממש חלם !

  6. איטי ומעצבן וזה שיטה כבר בכל העיר

    חברת גזאל חלבי שזוכה בכל מיני עבודות מבצעת אותן באיטיות מחרידה, כנראה מזיזה צוותים בין כמה מקומות כדי לזכות בעןד עבודות. הכל איטי להחריד מה שאפשר לסיים בשבוע הם לוקחים חודש.
    איפה הפיקוח בעיריה?.?.?.?
    על מה הולכת הארנונה שלנו למשכורות אגף מר לוריא אם לא טורח לפקח על העבודות?

  7. מקס

    כנל בקריית אליהו החלפת תשתיות במקום של עשר מטר על 10 מטר נמשכת מעל לק חודש. די כבר עם משיכת הזמן הלא הכרחית הזאת! עבודות של שבוע גג של 8 עבודה ביום לוקחת 3 חודש פשוט בדיחה, היחידי שסובל מזה זה התושב הקטן

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר