מפרץ חיפה
מפרץ חיפה

העירייה אימצה את התוכנית לניקיון מפרץ חיפה

מליאת הוועדה המקומית לתכנון ובנייה אישרה פה אחד הצעת החלטה של ראש העיר עינת קליש רותם לאשר את התוכנית של רשות מקרקעי ישראל לניקיון מפרץ חיפה ממפעלים מזהמים. "הפיתוח העירוני מוצע במיקום מיטבי נגיש ובסביבה איכותית, תוך דגש על ניצול ערכי הטבע והנוף, נחל הקישון וחוף הים", נכתב בהצעה

פורסם בתאריך: 13.3.19 21:39

בישיבת מליאת הוועדה המקומית לתכנון ובנייה שנערכה היום (רביעי) אושרה פה אחד הצעת החלטה של ראש העיר עינת קליש רותם לאשר את התוכנית של רשות מקרקעי ישראל (רמ"י) לניקיון מפרץ חיפה ממפעלים מזהמים.

לטענת העירייה, במסגרת התוכנית שהוצגה לחברי מועצת העיר על ידי מהנדס העיר אריאל וטרמן, יפונו בעתיד המפעלים המזהמים ואת מקומם יתפסו מתחמי דיור, תעסוקה, מסחר, תיירות, פארקים בשילוב של נחלים ותעלות מים.

 

 

בהצעת החלטה שהגישה קליש רותם לאישור נכתב: "הוועדה מאמצת את תוכנית 'עמק החדשנות' וקובעת כי תוכנית זו, המציגה שינוי היסטורי, תהווה שלד להתפתחותו העתידית של המפרץ. ייזום התוכנית מהווה נקודת מפנה בהתייחסות הממשלה לאזור מפרץ חיפה בכך שלראשונה מוצג הפוטנציאל העצום בהפיכתו של מפרץ חיפה לליבה הפעילה של המטרופולין, תוך שיקום, ניקוי ושינוי פני הסביבה כולה ופינוי התעשיות המזהמות. זאת בניגוד לגישה שהיתה נהוגה לאורך שנים ולפיה היווה המפרץ מוקד לפיתוח תשתיות מזהמות ומסוכנות. התוכנית המוצעת נותנת מענה ארוך טווח ובר קיימא לגידול האוכלוסייה הצפוי במדינה. הפיתוח העירוני מוצע במיקום מיטבי נגיש ובסביבה איכותית, תוך דגש על ניצול ערכי הטבע והנוף, נחל הקישון וחוף הים. תכנון זה ממחיש היטב כי חיפה במתווה זה תהיה עיר מטרופולין ייחודית, אטרקטיבית, צומחת ומתפתחת. לתמונת עתיד זו גם השלכה מיידית על החלטות בטווח הקצר ולכן הוועדה המקומית מחליטה כי יוקם צוות ליווי לקידום המשך הליכי התכנון והיישום של התוכנית, בדגש על יישום וקידום שלבי הביניים בצורה שתשמור על איזון הצרכים הכלכליים, הסביבתיים והחברתיים במרחב. הוועדה המקומית פונה בדרישה לממשלת ישראל לאמץ מתווה זה ולהביא למימושו כבר בעתיד הקרוב בשיתוף פעולה עם משרדי הממשלה ועם הרשות המקומית".

על הצעת ההחלטה הצביעו בעד כל חברי המועצה שנכחו בישיבה – 19 במספר – כאשר רוב חברי האופוזיציה נעדרו מהישיבה.

 


 

 


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

5 תגובות
  1. אבי

    ואיך בדיוק ישתלב שדה התעופה שראש העיר דוחפת ביופי הזה?

  2. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    קליש אמרה שאי אפשר לפנות את המפעלים אלא רק חהקים צוות ניטור להפחתת הזיהום!!! עכשיו זה אפשרי פתאום???? הבעיה שכל יום משנים גירסה לגבי מפרץ חיפה אין אמון באמירות כאלו וכאלו !!!

  3. יוסי

    עינת בלאומיך רוצה שמטוסי בואינג יטוסו מעל חיפה רעש וזיהום אויר ואת הכבישים בחיפה היא הופכת לכבישים בכפר

  4. תוכניות למגירה

    יש יופי של שם לאוסף התוכניות שצנח עלינו לפתע לבחירות:
    קשקוש בלבוש

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר