בניין ארגון הסחר העולמי בז'נבה (צילום: Denis Balibouse, REUTERS)
בניין ארגון הסחר העולמי בז'נבה (צילום: Denis Balibouse, REUTERS)

ארגון הסחר העולמי מגייס עובדים בחיפה

בארגון הסחר העולמי שמקום מושבו הוא בז'נבה חברות 164 מדינות ובהן ישראל, אך לא מועסקים בו עובדים ישראלים. כעת פועל משרד הכלכלה והתעשייה בשיתוף עם הארגון לגיוס עובדים בארץ, וב-2 באפריל יגיע לאוניברסיטת חיפה מנהל משאבי אנוש בארגון

פורסם בתאריך: 25.3.19 12:19

מנהל משאבי אנוש מארגון הסחר העולמי, שמקום מושבו הוא בז'נבה, שווייץ, יגיע ביום שלישי הבא, 2 באפריל, לאוניברסיטת חיפה כדי לגייס עובדים לארגון.

הארגון, שבו חברות 164 מדינות, עוסק בהסדרה של חוקי סחר והסכמי סחר ברחבי העולם, ומועסקים בו יותר מ-600 עובדים, אך איש מהם אינו ישראלי. הניסיון לגייס עובדים בישראל הוא יוזמה של מינהל סחר חוץ במשרד הכלכלה והתעשייה, ובמפגש שייערך באולם ספדיה באוניברסיטה יוצגו בפני המשתתפים המשרות הדרושות לארגון ותהליך הקבלה אליהן. בין השאר תוצג תוכנית הדגל של הארגון לצעירים עד גיל 32 בעלי תואר שני וניסיון תעסוקה בתחומים כמו כלכלה, מינהל עסקים ומשפטים. במקביל יציגו נציגי משרד הכלכלה והתעשייה את עבודתם בתחום מינהל סחר חוץ.

 

 

בשיחה עם "כלבו – חיפה והצפון" משווייץ אמר הנספח הכלכלי של ישראל בארגון הסחר העולמי יאיר שרן: "בארגון חברות רוב מדינות העולם והוא מכסה יותר מ-98 אחוז מהסחר העולמי שקשור לסחורות, לשירותים, לזכויות קניין רוחני ולרכש ממשלתי. כמובן שגם מדינת ישראל חברה בארגון".

מדוע הוחלט לנסות לגייס עובדים דווקא בארץ?

"לצערנו, לישראל אין נציגות במזכירות הארגון. זהו גוף שמורכב ממאות נציגים ברמה המקצועית וברמה האדמיניסטרטיבית מטעם המדינות החברות. דיברנו על המצב הזה עם יחידת כוח האדם בארגון, והם מעוניינים לשתף פעולה ולסייע בגיוס ישראלים לעבודה. לכן הם יגיעו לחיפה בשיתוף ותיאום עם המינהל במשרד הכלכלה והתעשייה. המטרה היא לחשוף את הישראלים לאפשרות עבודה בארגון בז'נבה, ואני מקווה שישראלים ייגשו למכרזי העבודה של הארגון ויתקבלו".

 


 

 


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר